Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:27:17 GMT

متوسط گروه سنی مبتلایان کرونا در استان ۶۰ سال است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۴۱۲۱

متوسط گروه سنی مبتلایان کرونا در استان ۶۰ سال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی  شامگاه در جلسه استانی ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا با اشاره به اینکه امروز شاهد شیب ملایم افزایش آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان هستیم، افزود: امروز مهم‌ترین موضوعی که همه مردم باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند، موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، مجموع موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در استان زنجان ۲۰ هزار و ۹۰۸ مورد بوده و ۵۶۴ بیمار کرونایی نیز فوت کردند، تصریح کرد: آمار امروز حاکی از آن است که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است.

صائینی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۸۱۶ مورد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مبتلا به بیماری کرونا هستند و از تعداد کل نمونه‌های گرفته شده ۳‌.۶ درصد مثبت بودند، ادامه داد: اگر قرار باشد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت لازم وجود نداشته باشد، این آمار بیش از این‌ها خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در ادامه با یادآوری اینکه میانگین گروه سنی افراد مبتلا به کرونا در استان زنجان ۶۰ سال است، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان با میانگین کشوری هم‌خوانی داشته و می‌توان گفت آمار استان زنجان در این زمینه نسبت به نرم کشوری رقم پایین‌تری است.

صائینی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان، ابهر را نسبت به نرم استانی و کشوری بالاتر دانست و ابراز کرد: طارم نیز نسبت به وضعیت کشوری، نرم بالاتری را پشت سر می‌گذارد. خرم‌دره شهرستانی است که آمار مبتلایان به کرونا در آن کاهش پیدا کرده و ماه‌نشان نیز باید به وضعیت استانی و ملی بازگردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: در شهرستان ایجرود نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که روند کاهشی تداوم داشته باشد.

کد خبر 5047727

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهدای مدافع حرم خطبه های نماز جمعه کرونا در استان بیماری کرونا استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد علیپور سرپرست گروه دف نوازان حیران درباره جزییات همکاری تازه خود با داود آزاد در کنسرت های پیش روی توضیح داد: گروه دف‌نوازان حیران در سال گذشته (سال ۱۴۰۲) افتخار این را داشت که با استاد داود آزاد همکاری داشته باشد. سال گذشته تور کنسرت‌هایمان را با عنوان «خراباتیان شمس» به مناسبت بزرگداشت شمس تبریزی، از شهر خوی آغاز کردیم. پس از آن در تبریز، زنجان، ارومیه، مراغه، اردبیل و اهر روی صحنه رفتیم.

علیپور درباره آثاری که در این کنسرت‌ها اجرا شده تاکید کرد: قطعه‌هایی که اجرا کردیم تعدادی از آنها قبلا شنیده شده بود که با تنظیم‌های جدید و با حضور گروه دف‌نوازان حیران برای تماشاگران اجرا شد. برخی از قطعه‌ها هم مانند آهنگ «لیلی» جدید بود و برای نخستین بار در این کنسرت‌ها اجرا شد.

این نوازنده دف گفت:‌ تور کنسرت‌های «خراباتیان شمس» را در سال گذشته پایان دادیم. امسال اما قرار شد تورِ تازه‌ای از کنسرت‌ها را با عنوان «عقل و جنون» روی صحنه ببریم. در این تور تمام آثاری که اجرا می‌شود، آثاری جدید هستند که در دستگاه‌های اصفهان، شور، همایون و چهارگاه و آوازِ افشاری و شوشتری ساخته شده اند.

علیپور ادامه داد: برنامه‌ی تور کنسرت‌های «عقل و جنون» از زنجان شروع می‌شود. بیستم اردیبهشت در زنجان روی صحنه می‌رویم و ۲۴ اردیبهشت در تالار وحدت تهران کنسرت‌مان را برگزار می‌کنیم. ۳۰ اردیبهشت در تبریز و اواخر خرداد در خوی اجرا خواهیم داشت. احتمالا در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس هم کنسرت‌هایی را برگزار کنیم.

در تور کنسرت‌های «عقل و جنون» داوود آزاد آهنگساز، تنظیم کننده و خواننده خواهد بود. همچنین حامد علیپور نوازنده دف و سرپرست گروه است. در این اجراها جاوید ابراهیم پور نی، همایون جهانشاهی تنبک، نیما رضایی‌فرد عود و پیمان اسحاقی کمانچه می‌نوازند.

امین امن الهی، فریبا حسین پور، سلنا پورسعید، مهران فرهنگ، محمدجواد شکورزاده، آیسل فرامرزی، الهه باقری، پویا زادمهر، ستایش صالح و مینا مرادی هنرمندان دف نوازان این گروه را تشکیل می دهند.

کد خبر 6084220 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران
  • افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر