Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌های واصله، رئیس جمهوری آمریکا به پنتاگون و مشاوران ارشد امنیت ملی خود دستور داده تا پیش‌نویس طرح‌هایی را برای خروج کامل نیروهای این کشور از سومالی ارائه کنند. آمریکا بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ سرباز در این کشور آفریقایی دارد.

به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی بلومبرگ از قول منابع آگاه گزارش کرد، پنتاگون بررسی پیش نویس طرح‌هایی را برای خارج کردن تمامی نیروهای آمریکایی از سومالی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از یک مداخله فاجعه آمیز در جنگ داخلی سومالی به سال ۱۹۹۲، آمریکا ۲۵ هزار سرباز خود را از این کشور خارج کرد. در حالیکه تعداد کمی از نیروهای ویژه و مشاوران مقابله با تروریسم در این کشور آفریقایی باقی ماندند، فرماندهی آمریکا در آفریقا علیه الشباب در ۲۰۰۷ نبرد هوایی به راه انداخت.

در مارس ۲۰۱۷، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که سومالی منطقه خصم فعال است و با این دستور، افزایش استقرار نظامیان آمریکایی آغاز شد و بیش از ۶۰۰ نیروی آمریکایی در منطقه مستقر شدند. حالا،‌ به نظر می‌رسد که ترامپ احتمالا خارج کردن نیروها را از این کشور مدنظر دارد که جدیدترین تلاش وی برای عمل به وعده ۲۰۱۶ کارزار انتخاباتی‌اش برای پایان دادن به دوره نبردهای بی پایان پیش از انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ است.

بر اساس گزارش بلومبرگ،‌ رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا، مارک اسپر، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور بخشی از گفتگوها بوده‌اند.

حتی اگر تمامی نیروهای آمریکایی از سومالی خارج شوند، این معنای پایان جنگ پهپادی اعلام نشده آمریکا علیه الشباب نیست که از ۲۰۰۷ آغاز شده است.

این جنگ هوایی روندهای متناقضی را تجربه کرده است؛ حتی وقتی دولت ترامپ استانداردهای خود را اصلاح می‌کند تا احتمال تلفات غیرنظامیان ناشی از این حملات را نادیده بگیرد، افزایش فشار از سوی سازمان‌های غیر دولتی مانند سازمان عفو بین‌الملل، پنتاگون را مجبور کرده است اعتراف کند که در این حملات افراد بیگناه کشته می‌شوند و گزارش‌های فصلی را ارائه دهد که مربوط به کشته شدن احتمالی غیرنظامی در این حملات هوایی است.

بر اساس داده‌های جمع آوری شده از سوی "جنگ‌های هوایی"، سازمان غیردولتی مرتبط با دانشگاه لندن، از ۲۰۰۷ نیروهای آمریکا در آفریقا حدود ۲۳۵ حمله هوایی در سومالی انجام داده و در جریان آنها بین ۱۸۰۷ تا ۲۴۲۲ نیروی الشباب کشته شده‌اند. همچنین این نیروها ادعا کردند که تنها پنج غیرنظامی کشته شدند در حالیکه کارشناسان شواهدی دارند که در این حملات ۷۲ تا ۱۴۵ غیرنظامی در این بازه زمانی کشته شده‌اند.

بحث‌ها درباره اینکه آیا ترامپ قصد دارد نیروهای آمریکایی را از سومالی خارج کند یا دیگر مناطقی که این نیروها در قاره سیاه هستند، هنوز برقرار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الشباب سومالی سومالي پنتاگون دونالد ترامپ نیروهای آمریکایی نیروهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد
  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • خبرنگار اسرائیلی حرفش را درباره حمله به ایران پس گرفت!
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود