Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری به مشخص شدن اعضای دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد واکنش نشان داد و مدعی شد: واشنگتن عمیقاً از انتخاب روسیه، چین و کوبا به عضویت این شورا ناامید شده است.

وی در ادامه ادعای خود افزود: انتخاب برخی از بدترین ناقضان حقوق بشر به قرار گرفتن در این جایگاه، موجب مضحکه این شورا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم در پیامی توئیتری مدعی شد: عضویت روسیه، چین و کوبا در شورای حقوق بشر سازمان ملل، ارزش تصمیم دو سال پیش دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از آن و توسل به راه‌های دیگر برای حمایت از حقوق بشر در سطح جهانی را توجیه می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، آمریکا به بهانه نامهربانی شورای حقوق بشر سازمان ملل با رژیم صهیونیستی، از آن خارج شد.

به گزارش مهر، روز سه‌شنبه، ۱۵ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی این سازمان انتخاب شدند.

در رأی گیری دیروز، چهار کشور ساحل عاج، مالاوی، گابن و سنگال موفق به کسب کرسی‌های آفریقا شدند.

همچنین روسیه و اوکراین دو کرسی اروپای شرقی و انگلیس و فرانسه هم دو کرسی اروپای غربی را کسب کردند.

مکزیک، کوبا و بولیوی هم موفق به کسب سه کرسی خالی در گروه آمریکای لاتین و کارائیب شدند.

چین، روسیه، کوبا و پاکستان هم دیگر کشورهایی بودند که به عنوان اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند.

این در حالی است که عربستان سعودی از راهیابی به این شورا بازماند. قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول از دلایل مخالفت جدی با عضویت عربستان در شورای حقوق بشر بود.

کد خبر 5047899 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا مورگان اورتگاس شورای حقوق بشر سازمان ملل مایک پمپئو روسیه چین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین عربستان سعودی روسیه مناقشه قره باغ لبنان سوریه ترکیه امارات متحده عربی شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته شورای امنیت درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به اجماع نرسید

رویترز سه‌شنبه شب خبر داد در گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیار‌های عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. فلسطین در سال ۲۰۱۱ برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود، اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

فلسطین در ماه آوریل نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و درخواست کرد که پیوستن آن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو دائمی را دوباره بررسی کند.

کشور‌های دارای وضعیت ناظر دائمی می‌توانند در اکثر جلسات شرکت کنند و تقریباً به تمام اسناد مربوطه دسترسی داشته باشند، اما حق رای ندارند. به جز فلسطین، واتیکان نیز دارای وضعیت ناظر دائمی در سازمان ملل است. کشور‌ها بنا به توصیه شورای امنیت و با تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل در این نهاد بین‌المللی پذیرفته می‌شوند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • شورای امنیت عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذارد
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • شورای امنیت عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رأی می‌گذارد
  • کمیته شورای امنیت درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به اجماع نرسید
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان بین‌المللی