Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود آقا زیارتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر سال با قرار گرفتن در فصل سرد و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی از جمله بخاری شاهد وقوع حوادث به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی هستیم.

وی از جمله عوامل بروز حوادث را عدم نصب دودکش استاندارد برای هر وسیله‌ی گاز سوز، باز نبودن مسیر دودکش یا نداشتن کلاهک H در بالای پشت بام، تهویه‌ی نامناسب منزل را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک عنوان کرد: وسایل گازسوز برای سوختن، نیاز به هوا و اکسیژن کافی دارند؛ بنابراین، باید زیر در اصلی ساختمان و زیر در اتاق‌ها باز باشد تا تهویه‌ی هوا به راحتی انجام و تناسب سوختن گاز و اکسیژن برقرار شود.

آقا زیارتی با بیان اینکه هرساله تعداد زیادی از هموطنان جان خود را در اثر مسمومیت با منواکسیدکربن از دست می‌دهند، عنوان کرد: این گاز، گازی است بی بو و بی رنگ و بسیار سمی که به علت عملکرد نامناسب وسیله گرمایشی در اثر سوخت ناقص، نصب نادرست و یا استفاده ناصحیح از آن ایجاد می‌شود غلظت منو اکسید در مقادیر بسیار پایین نیز برای انسان خطرناک و کشنده است.

وی گفت: با توجه به گذشت یکسال از جمع آوری وسایل گرمایشی به هنگام استفاده مجدد در ابتدا تست مکش دودکش‌ها قبل از نصب لوله دودکش بخاری ضروری است.

آقا زیارتی گفت: برای نصب بخاری‌ها باید از لوله‌های استاندارد استفاده شود و به هیچ عنوان لوله‌های آکاردیونی مورد تأیید نیست و باید از لوله‌های گالوانیزه استفاده شود.

وی افزود: حداقل طول شلنگ گاز برای وسایل گرمایشی باید ۱.۵ متر و نباید خیلی بلند باشد و از بست‌های مخصوص استفاده و از بستن سیم روی لوله گاز پرهیز شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک لزوم توجه به شعله بخاری را مهم برشمرد و گفت: شعله بخاری باید آبی رنگ باشد و اگر غیر از این بود خطری وجود دارد که باید فوری بررسی شود. پس از روشن کردن وسایل گرمایشی باید نسبت به گرم بودن لوله بخاری اطمینان حاصل پیدا کرد. سرد بودن لوله نشانه خوب عمل نکردن دودکش است و باید در راستای رفع مشکل اقدام کرد.

به گفته آقا زیارتی گاهی مشاهده می‌شود در اتاق‌های کوچک بخاری‌های بزرگ یا بالعکس در اتاق‌های بزرگ وسایل گرمایشی کوچک قرار داده می‌شود در حالی که باید نسبت به مساحت محیط بخاری مناسب تهیه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه عمل احتراق در شومینه در محیط باز صورت می‌گیرد، گفت: استفاده از این نوع شومینه‌هایی که توسط مصالح در داخل ساختمان ساخته می‌شود، شعله روباز هستند و مکش کافی ندارند و گاز منواکسیدکربن را در خانه انتشار می‌دهند، مورد تأیید ما نیست چرا که خطرات بسیاری به دنبال دارد.

وی افزود: استفاده از بخاری‌های شومینه‌ای اگر استانداردهای لازم را داشته باشند، منعی ندارد.

کد خبر 5047888

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی اراک گازگرفتگی بخاری هوشمند ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهدای مدافع حرم خطبه های نماز جمعه وسایل گرمایشی آقا زیارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند

نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان باید نکاتی را مدنظر قرار دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نوبت نخست کنکور 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نکاتی که داوطلبان برای شرکت در کنکور باید مدنظر داشته باشند در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند
  • الکترود جوشکاری co2 و نکات  مهم خرید سیم جوش co2
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی