Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: با صدور پیش نویس احکام مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان تاخیری در دریافت حقوق و مزایایشان نخواهند داشت و بلافاصله مطالباتشان را دریافت می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستور اداری جدید صادره، مکلف می شوند پس از احراز شرایط قانون بازنشستگی و دریافت استعلام ترک کار بیمه شده، پیش نویس حکم بازنشستگی را با لحاظ مجموع سوابق پرداخت حق بیمه قابل قبول و رعایت سایر قوانین و مقررات صادر نمایند که این امر در راستای رضایتمندی بیشتر بازنشستگان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کاری بزرگ و تاریخی بود که همزمان با حقوق مرداد پرداخت شد و رضایتمندی بازنشستگان را به همراه داشت.

بیات با تاکید بر اینکه متناسب سازی به قطع یقین، شکاف درآمدی را کم و حس تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران را احیا کرد، گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده این موضوع، رضایتمندی بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران را به همراه داشت که امیدوارم با ادامه این روند توسط مسئولان، شیرینی کام این عزیزان به تلخی تبدیل نشود.

او افزود: در جلسات مختلف تصمیم گیری نحوه اجرای متناسب سازی، سعی شد که نهایت عدالت بیمه‌ای با اجرای متناسب سازی محقق شود.

بیات خواستار حمایت بیشتر سازمان تأمین اجتماعی از بیمه تکمیلی بازنشستگان شد و گفت: برخورداری از خدمات درمانی مناسب حق بازنشستگان است و بیمه تکمیلی بازنشستگان باید با جدیت پیگیری شود.

او با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با همفکری و مشورت نمایندگان کانون‌های بازنشستگی انجام شده است، اظهار کرد: مطابق با نظر تشکل‌های بازنشستگان، 4 درصد مربوط به سنوات سخت و زیان‌آور در محاسبات مربوط به متناسب‌سازی اعمال می‌شود و مجموع مبالغ مربوط به متناسب‌سازی در احکام حقوقی این گروه نیز درج خواهد شد.

بیات به موافقت مدیر عامل تأمین اجتماعی قرار گرفته اشاره کرد و گفت: همچنین مقرر شده مبلغ پرداختی در خصوص متناسب سازی که شامل مبلغ متناسب سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق می‌شود، به صورت تجمیعی در آیتم پایه حقوق فیش حقوقی بازنشستگان و مستمری بگیران در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی بازنشستگان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مستمری بگیران تأمین اجتماعی متناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: امسال رویه های غلط و نامطلوب بیمه، مالیات و بانک ها اصلاح شده و با همراهی هیئت مقررات زدایی در سطح ملی عمده موانع صاحبان کسب و کار رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر کارآفرینان و سرمایه گذاران از رویه نامناسب سازمان تامین اجتماعی و مالیات گله مند بوده و خواستار اصلاح قوانین مخل کسب و کار بودند که ما امسال و در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصلاح این فرآیندها را جزو هدفگذاری های اصلی قرار دادیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: در ۲.۵ سال گذشته با محوریت مرکز خدمات سرمایه گذاری بسیاری از این قوانین و مقررات مخل کسب و کار شناسایی شد تا موارد به صورت استانی و ملی پیگیری شود.

نژادمحمد بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی و مالیات در استان همکاری خوبی را در این زمینه داشته و تلاش ما بر این است تا در هر جلسه دو قانون مهم کسب و کار با محوریت تامین اجتماعی و مالیات برطرف شود.

وی تصریح کرد: یکی از این قوانین عدم لزوم بیمه مجدد شاغلین تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری است که باید دو نهاد بیمه گر زیرساخت های شناسایی بیمه شدگان را به نحوی ارتقا دهند تا امکان استفاده از دو بیمه همزمان برای متقاضیان به وجود نیاید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: دومین درخواست اصلاح قانون مربوط به معافیت کارفرمایان از سهم ۲۰ درصد پرداختی ماهانه است تا در کنار شاغلان بخش کشاورزی بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

نژادمحمد اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در هر دو مورد موافق اصلاح قوانین بوده تا کارفرمایان، کارگران و شاغلان واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی بتوانند از این تسهیل گری استفاده کنند.

کد خبر 6082081

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه