Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار لنگرود گفت: راه‌اندازی و بهره برداری از کارخانه کمپوست لنگرود نیازمند خریداری دستگاه «ویندرو ترنر» (دستگاه تبدیل زباله به کود کمپوست) است.

سید مهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستگاه "ویندرو ترنر" در انحصار تولید تعداد محدودی از شرکت‌های خارجی است و به دلیل شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه در واردات این دستگاه با مشکلات خاصی روبرو بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که در نهایت با برگزاری آگهی مناقصه، شرکت واجد شرایط برای خرید دستگاه انتخاب و قرارداد آن منعقد شد و شرکت شش ماه فرصت دارد تا دستگاه را از خارج کشور خریداری و به شهرداری لنگرود تحویل دهد.

وی افزود: ساخت کارخانه کمپوست لنگرود در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت دو هکتار با اخذ مجوزهای زیست محیطی در نزدیک محل دفن زباله در روستای آلمان لنگه بخش اطاقور این شهرستان با ظرفیت دریافت روزانه ۲۵۰ تن زباله و با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی آغاز شد.

شهردار لنگرود عنوان کرد: مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای کارخانه کمپوست لنگرود ۱۷۰ میلیارد ریال است. در سال ۱۳۹۸ مبلغ یکصد میلیارد ریال به این طرح اختصاص پیدا کرد و در سال ۹۹ نیز ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص خواهد یافت.

رجایی ادامه داد: این کارخانه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. احداث ساختمان آن به پایان رسیده، تجهیزات سیستم خط پردازش به طور کامل خریداری و نصب شده و اکنون تأسیسات برق سه فاز آن در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: در صورت تهیه و تحویل دستگاه"ویندرو ترنر" توسط شرکت طرف قرارداد شهرداری، کارخانه کمپوست لنگرود در بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

شهردار لنگرود با اشاره به تولید روزانه ۸۰ تن زباله در شهر لنگرود، گفت: کارخانه کمپوست این شهر تنها کارخانه مدرن با تکنولوژی روز دنیا در استان گیلان است که امیدواریم با راه اندازی آن بتوانیم ۷۰ درصد زباله را به کود آلی تبدیل و مشکلات محل دفن زباله در مادیان گوابر بخش اطاقور این شهرستان را رفع کنیم.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 449802

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی آموزش شهروندی لنگرود کمپوست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارخانه کمپوست لنگرود میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود

سرهنگ شریف رحیمی، فرمانده انتظامی لنگرود گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه یک مرد میا‌نسال به قصد خودکشی به بالکن طبقه چهارم یک ساختمان در مسکن مهر رفته و تصمیم به پریدن دارد، مأموران کلانتری ۱۱ به محل مورد نظر اعزام شد.

او به حضور به موقع پلیس، عوامل اوژانس و آتش‌نشانی در محل مورد نظر اشاره کرد و افزود: پس از تلاش‌های مأموران انتظامی و دعوت به آرامش این مرد ۴۳ ساله که از حالت روحی و روانی خوبی برخوردار نبود، از اقدام به خودکشی منصرف شد.

به گفته فرمانده انتظامی لنگرود، این شهروند انگیزه خود از این کار را مشکلات شخصی اعلام کرده است.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت هرگونه مشاوره در خصوص رفع مشکلات شخصی خود به مشاوران انتظامی مستقر در کلانتری‌ها یا مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان مراجعه و به صورت رایگان از خدمات ارائه شده در این مراکز بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است