Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز» که آمارش را بر مبنای اطلاعات سازمان‌های بین‌المللی، مقامات دولتی و محلی ارائه می‌کند، از گذشتن شمار کل مبتلایان در جهان از ۳۸ میلیون نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، طبق آمار ارائه شده، در حال حاضر شمار دقیق مبتلایان به کرونا در جهان ۳۸,۰۰۶,۱۲۱ نفر است و آمار قربانیان به ۱,۰۸۳,۸۷۵ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۲۶,۳۵۴,۲۱۱ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان به لحاظ شمار مبتلا به کرونا (۷,۸۵۰,۸۲۹) کشور اول جهان است و بعد از آن هند (۷,۱۷۵,۸۸۰) و برزیل (۵,۱۰۳,۴۰۸) قرار دارند. روسیه در جایگاه چهارم درگیرترین کشورها با این ویروس با ۱,۰۳۱,۷۸۵  مبتلا قرار دارد.

طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers که آمار بیشتری را در مقایسه با جانز هاپکینز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان در حال نزدیک شدن به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

 

 

در حال حاضر انگلیس، فرانسه، روسیه و اسپانیا بیش از نیمی از موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

روز گذشته «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر این که استراتژی ایمنی جمعی با هنجارهای اخلاقی مطابقت ندارد، گفت هرگز در طول تاریخ پزشکی از این استراتژی در برابر بیماری استفاده نشده است.

وی افزود: «ما درباره ایمنی در مقابل کووید-۱۹ شناخت کافی نداریم. گرچه اغلب افراد مبتلا شده در چند هفته اول ایمن می‌شوند، هنوز نامشخص است که این ایمنی چقدر قوی یا پایدار خواهد بود یا در افراد مختلف چه تفاوتی دارد.» او در ادامه از نمونه‌هایی یاد کرد که افراد دو بار به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا سازمان های بین المللی کووید ۱۹ آخرین آمار کرونا کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۲ هزار نفر قربانی در جهان/ از «شاگاس» چه می‌دانیم؟

به گزارش گروه سلامت، ۱۴ آوریل یا ۲۶ فرودین در تقویم سازمان جهانی بهداشت به عنوان روز جهانی آگاه سازی در مورد بیماری «شاگاس» نام گذاری شده است.

یماری شاگاس یک بیماری تروپیکال است که توسط یک انگل به نام تریپانوسوما کروزی ایجاد می‌شود. این انگل توسط یک نوع پشه به نام «پشه شاگاس» یا «پشه برزیلی» به انسان منتقل می‌شود.این بمیاری عمدتا بیماری در بخشی از کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کشورهای حوزه آمازون را تحت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علائم بیماری شاگاس

علایم بیماری شاگاس ممکن است شامل تب، خستگی، ضعف عضلانی، سردرد، آلودگی پوستی، و برخی مشکلات قلبی-عروقی باشد. اگر بیماری به مدت طولانی دوران بدون علایم (بیماری خاموش) پیش بروند، ممکن است آسیب‌های جدی به قلب، دستگاه گوارش، و سایر اعضا رخ دهد.

تشخیص و درمان شاگاس

بیماری شاگاس معمولاً از طریق آلودگی به خون اتفاق می‌افتد و برای تشخیص آن، ممکن است آزمایش خون انجام شود. درمان بیماری شاگاس بستگی به مرحله بیماری دارد و ممکن است شامل داروهای ضدانگل و داروهایی برای کنترل علایم بیماری باشد. در موارد پیشرفته‌تر، ممکن است نیاز به درمان جراحی یا درمان‌های دیگر باشد.

میزان دربرگیری

سالانه بین ۳۰ تا ۴۰هزار نفر مورد جدید مبتلا به این بیماری در جهان کشف می‌شوند و برآورد می‌شود بین شش تا هفت میلیون نفر نیز به آن مبتلا باشند. ضمن اینکه بیماری شاگاس سالانه ۱۲ هزار نفر مرگ را در سراسر جهان موجب می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۴ قرار است به این بیماری توجه بیشتری نشان داده شود تا دسترسی عادلانه به مراقبت‌های بهداشتی برای همه افراد مبتلا به این بیماری فراهم شود. تشخیص زودهنگام و مراقبت مادام العمر، برای افزایش آگاهی عمومی از بیماری شاگاس و تامین بودجه و حمایت بیشتر برای تشخیص زودهنگام و اقدامات مراقبتی پیگیری جامع مادام العمر مهمترین برنامه این سازمان برای بیماری شاگاس در سال ۲۰۲۴است.

بیماری شاگاس اگرچه در میان جمعیت‌های فقیر قاره آمریکای لاتین شایع است اما به طور فزاینده‌ای در سایر کشورها و قاره‌ها نیز شناسایی می‌شود

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ۵ علامت هشداردهنده که نشان می‌دهد شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • سالانه ۱۲ هزار نفر قربانی در جهان/ از «شاگاس» چه می‌دانیم؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • تشخیص زودهنگام، پنجره امیدی برای بیماران دیابت