Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@16:45:53 GMT

وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‎های رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۵۷۳۰

وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‎های رژیم صهیونیستی

پایگاه میدل ایست مانیتور در گزارشی می‎گوید که رفتار رژیم صهیونیستی با اسرا و زندانیان فلسطینی اقدامی نژادپرستانه برای سرکوب بیشتر این افراد است.

به گزارش مشرق، رفتار رژیم صهیونیستی با زندانیان فلسطینی، ظلم نژادپرستانه این رژیم را آشکار می‌کند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، سرکوب تنها ابزاری نیست که مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی از آن استفاده می‌کنند؛ با این وجود، روش‌های بی شماری برای سوء استفاده مقام‎ها و کارکنان زندان‌ها از زندانیان فلسطینی وجود دارد؛ از جمله شکنجه روانی، محروم کردن از غذای کافی و عدم ارائه درمان‌های پزشکی مناسب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ۴۰ اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی به کارزار اعتصاب غذا پیوستند

این نوع زندانی بودن، منجر به مرگ بسیاری از زندانیان شده است که آخرین آنها شهید «داوود الخطیب»، بود؛ همچنین برای جلوگیری از ملاقات خانواده‌ها با زندانیان از بهانه‌های دروغین استفاده می‌شود.

شرایط در این زندان‌ها به حدی وخیم است که گاها زندانیان مجبور می‌شوند دست به اعتصاب‌های طولانی مدتی از جمله اعتصاب غذایی شوند.

یکی از این اعتصاب‌های غذایی مربوط به سال ۱۹۷۶ میلادی بود که زندانیان نسبت به غذاهایی که به آنها داده می‌شد معترض بودند.

این اعتصاب غذایی ۶۰ روز به طول انجامید؛ این اعتصاب در نهایت باعث شد تا مقام‎های زندان مجبور به ایجاد تغییر در نحوه ارائه غذا به زندانیان شوند.

شرایط به حدی وخیم است که مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی و لوازم التحریر در دسترس زندانیان قرار نمی‌گیرد و زندانیان باید این مواد و لوازم را خریداری کنند.

اگرچه دریافت مواد غذایی و بهداشتی، یک حق مسلم برای زندانیان است، که توسط سومین کنوانسیون ژنو در سال ۱۹۴۹، ماده ۲۸، برای اسیران جنگی تعریف شده است، اما از نظر سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی این امتیازی است که دسترسی به آن به رفتار خوب بستگی دارد و به همه ارائه نمی‌شود.

روسای زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌توانند زندانیان را به عنوان مجازات از دریافت مایحتاج خود منع کنند و غذا و تغذیه را به ابزاری برای سرکوب تبدیل کنند.سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی از سلول‌های انفرادی نیز به عنوان مجازاتی برای زندانیان استفاده می‌کند.

تهویه این سلول‌ها بسیار ضعیف است و خوابیدن برای زندانیان تقریبا در این سلول‌ها غیرممکن است.

علاوه بر این، چراغ‌های پر نور در شب و روز روشن هستند؛ بنابراین کمبود خواب هم به عنوان مجازات جدی دیگری برای زندانیان در سلول‌های انفرادی در نظر گرفته می‌شود.

این تلاش‌های نا امیدانه مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی برای تضعیف استواری و وطن پرستی زندانیان است.

این اقدامات به معنای جنایات جنگی توسط نهادهای بین المللی حقوق بشری قابل مجازات است.

سازمان‌های حقوق بشری که درگیر امور زندانیان هستند باید تلاش خود را در سطح گسترده منطقه‌ای و بین المللی دو چندان کنند تا جهانیان را در مورد این موارد نقض حقوق بشر علیه زندانیان فلسطینی که در خط مقدم مبارزات هستند، مطلع کنند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو اسرای فلسطینی زندان زندانیان مشرق زندان های رژیم صهیونیستی زندانیان فلسطینی برای زندانیان زندان ها مقام ها سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر