Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@19:24:11 GMT

فواید انار برای کودکان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۶۰۷۲

فواید انار برای کودکان

انار به علت داشتن ترکیبات دارویی و مواد مغذی به میوه ای ایده آل برای تامین ویتامین A و E، پتاسیم، آهن، فیبر، فولیک اسید تبدیل شده است. برای اطمینان از مصرف مواد مغذی مناسب از طرف فرزندتان بهتر است مقدار مناسبی از انار را در رژیم غذایی وی بگنجانید. ناطقان: انار به علت داشتن ترکیبات دارویی و مواد مغذی به میوه ای ایده آل برای تامین ویتامین A و E، پتاسیم، آهن، فیبر، فولیک اسید تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اطمینان از مصرف مواد مغذی مناسب از طرف فرزندتان بهتر است مقدار مناسبی از انار را در رژیم غذایی وی بگنجانید.


مواد مغذی انار

انار سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی به خصوص ویتامین سی می باشد. این ویتامین جزء آنتی اکسیدان های قوی بوده که در کمک به دفع رادیکال های آزاد از بدن مفید است. این میوه دارای مقدار بالایی فیبر، پتاسیم، آهن و فولات یا ویتامین محلول در آب B9 است. هر ۱۰۰ گرم از دانه های انار شامل ۱۰.۲ میلیگرم ویتامین سی بوده که تامین کننده ی ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. ویتامین سی همچنين به التیام زخم ها، سلامت لثه و تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. این ویتامین همچنين سبب افزایش جذب آهن می شود.

 
از چه زمانی میتوان به کودک انار داد؟

بعد از شش ماهه شدن کودک می توانید به او انار بدهید، ولی توجه کنید که در این سن باید به جای دانه های انار به او آب انار بدهید، چون کودک هنوز دندان ندارد و قادر به جویدن نیست، ممکن است باعث خفگی او بشود.

 
خواص انار برای کودکان
- انار التهابات را درمان می کند

مطالعات پزشکی نشان می دهد که آب انار عفونت های باکتریایی را از بین می برد ، مواد تحریک کننده از بدن را از بین می برد و التهاب را به حداقل می رساند.

 
- درمان مشکلات گوارش با مصرف انار

کودکان اغلب از مشکلات گوارشی مانند اسهال و اسهال خونی رنج می برند که عامل اسهال و اسهال خونی عفونت ویروسی و یا باکتریایی می باشد. انار یکی از میوه هایی است که در درمان این نوع بیماری ها بسیار موثر است.

 

 
- از بین بردن کرم های روده با مصرف انار

کودکان اغلب از عفونت ناشی از کرم روده رنج می برند. کرمهای روده انگلهایی هستند که از طریق مواد مغذی در روده کوچک یا بزرگ رشد می کنند. نوشیدن آب انار به از بین بردن کرم روده کمک می کند و عفونت را درمان می کند.

 
- مصرف انار برای مقابله با سرماخوردگی و کاهش تب

آنتی اکسیدان موجود در انار با سرماخوردگی مقابله می کند و آنفلوانزا یا تب ناشی از آن را تنظیم می کند.

 

 
- کاهش مشکلات دهان و دندان با مصرف انار

مشکلات دندانپزشکی در کودکان در حال افزایش است. مصرف انار برای درمان مشکلات دندانی مفید است. انار مشکلات دندان درآوردن در کودکان را کاهش می دهد و همچنین دندان های آنها را از بسیاری از بیماری های دهان ، مانند التهاب لثه محافظت می کند. این میوه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که به حداقل رساندن عوارض جانبی پلاک های دندانی کمک می کند و از خطر بیماری های دهان جلوگیری می کند.


 
- انار از کبد محافظت می کند

مصرف انار باعث بهبود عملکرد کبد کودک می شود. استرس های اکسیداتیو می تواند در دوران کودکی افزایش یابد. انار دارای آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با استرس های اکسیداتیو کمک می کنند و از کبد محافظت می کند.

 
چگونه می توانید انار را برای کودک خود تهیه کنید؟

از آنجا که قسمت قابل توجهی از میوه حاوی دانه است، ممکن است خوردن انار به راحتی برای کودک دشوار یا دردسر ساز شود. بنابراین می توانید هر روز آب انار تازه به کودکان خود ارائه دهید زیرا نوشیدن آن به جای خوردن یک میوه نیمه دانه کاملاً آسان است. اگر در بچه های خود واکنش آلرژیک مانند تورم صورت یا زبان مشاهده کردید ، فوراً از دادن انار به بچه ها جلوگیری کنید.

 
برچسب ها: انار ، ناطقان ، فواید ، کودکان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انار ناطقان فواید کودکان مصرف انار مواد مغذی برای کودک آب انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اینجا ۴ نشانه‌ای که به شما هشدار می‌دهد روزانه بیش از اندازه نیازتان میوه دریافت می‌کنید، معرفی شده است

احساس نفخ مداوم: میوه یک ماشه برای ابتلا به نفخ است. میوه‌ها غنی از یک نوع قند به نام فروکتوز هستند که متاسفانه بسیاری از ما قادر به جذب و هضم موثر مقادیر زیادی از فروکتوز نیستیم. محققان بر این باورند که ۴۰ درصد از مردم از یک بیماری به نام سوء جذب فروکتوز در روده کوچک رنج می‌برند. عدم جذب فروکتوز با علائمی مانند ایجاد گاز و نفخ در دستگاه گوارش همراه است. دریافت فروکتوز بیش از حد با واکنش‌های التهابی در بدن نیز همراه است.

ابتلا به اسهال یا وخیم شدن علائم سندرم آی بی اس: سوء جذب فروکتوز موجود در میوه منجر به نفخ، گرفتگی عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد نیز می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه‌ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند؛ یک نوع فیبر که مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر یا آی بی اس، برای شکستن کامل آن مشکل دارند.

افزایش وزن: حتی اگر مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غذاهای فراوری شده و محصولات چرب حیوانی را نیز کنار بگذارید، مصرف بیش از حد میوه باز هم می‌تواند برای از دست دادن وزن، مشکل آفرین باشد. مصرف روزانه ۵ میوه متوسط توصیه شده است. یک میوه متوسط درحدود ۶۰ کالری انرژی دارد بنابراین برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال در مصرف میوه‌ها هم رعایت شود.

احساس ضعف و گرسنگی: فروکتوز نه تنها جلوی گرسنگی را نمی‌گیرد بلکه برعکس میل به مصرف مواد غذایی پرکالری را افزایش می‌دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پس از زیر نظر گرفتن ۲۴ داوطلب که گروهی نوشیدنی‌های حاوی گلوکز و برخی نوشیدنی‌های حاوی فروکتوز مصرف می‌کردند اعلام نمودند، وقتی داوطلب نوشیدنی حاوی فروکتوز می‌خورد احساس گرسنگی بیشتری دارد و میل به مصرف مواد غذایی پرکالری مثل موز و بیسکوییت بیشتر می‌شود. متخصصان می‌گویند، گرچه فروکتوز قند میوه است، اما به هرحال قند ساده تلقی می‌شود و عامل ذخیره چربی در بدن است. گرچه این قند سبب مقاومت به انسولین نمی‌شود، اما برای حفظ تناسب اندام باید مراقب مصرف متعادل آن در طول روز باشید.

دیگر خبرها

  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود