Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست و بازدید سفیر عمان از این دانشگاه از توسعه همکاری با دانشگاه‌های کشورعمان خبرداد
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست و بازدید سفیر عمان از این دانشگاه از توسعه همکاری با دانشگاه‌های کشور عمان خبرداد و گفت: برنامه داریم در زمینه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، فناوری و آموزشی با دانشگاه‌های این کشور ارتباط داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای دکتر سید احمد معتمدی در بازدید سفیر کشور عمان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور است و این دانشگاه جز چند دانشگاه برتر کشور به لحاظ رتبه بین المللی، تحقیقات و فناوری است.
وی افزود: این دانشگاه دارای برنامه راهبردی است و روابط بین الملل جز مهمترین محور‌های این برنامه‌ها بشمار می‌رود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های دانشگاه تأکید داریم با دانشگاه‌های کشور‌های منطقه ارتباط نزدیک داشته باشیم.
اقای دکتر معتمدی ادامه داد: اکنون این دانشگاه با دانشگاه‌های کشور‌های عراق، سوریه و کشور‌های همسایه در شمال ایران ارتباط نزدیک دارد.
وی عنوان کرد: ارتباط با کشور عمان جز اولویت‌های ما است که اخیرا ارتباط‌های خوبی برقرار شده است و امیداوریم رفته رفته ارتباطات علمی و آموزشی و فناوری ما با دانشگاه‌های کشور عمان بیشتر شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اکنون تمرکز دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها بر روی بحث آموزش نیست بلکه درخصوص مباحث فناوری و تحقیقات تکیه زیادی داریم و بخش زیادی از ارتباطات نیز در این زمینه‌ها خواهد بود.
آقای ابراهیم بن احمد المعینی سفیر کشور عمان در ایران نیز در این جلسه گفت: ایران گنجینه‌ای از توانایی‌ها و قابلیت‌ها است بنا بر این ما برنامه داریم در زمینه‌های مختلف ارتباطات مان را با ایران تقویت کنیم.
وی افزود: من به عنوان سفیر بسیار تأکید دارم که ارتباطات گسترش یابد بنابراین امیداوریم که ارتباطات میان دانشگاه‌های دو کشور نیز بیش از گذشته توسعه یابد.
آقای ابراهیم بن احمد المعینی خاطرنشان کرد: باتوجه به ارتباطات قوی که شکل گرفته نشان می‌دهد که آسان سازی روابط میان دو کشور نتیجه بخش بوده است.
حجت الاسلام نوری شاهرودی سفیر سابق ایران در عمان نیز در این جلسه گفت: عمان از دستاورد‌های فناوری ایران استقبال می‌کند.
وی تأکید کرد: باتوجه به اینکه رفت و آمد ایرانی‌ها به کشور عمان راحت شده است بنابراین می‌توان انتظار داشت که ارتباطات علمی و فناوری میان دو کشور نیز توسعه یابد.
سفیر سابق ایران در عمان افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از دانشگاه‌های ایران است که بسیار پیشرفت کرده و برج فناوری این دانشگاه مثال زدنی است.
آقای دکتر حمید کشوری رئیس مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه نیز در این جلسه گفت: امیدوارم این جلسه که با دعوت و پیگیری پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده، بستری برای تعمیق گسترش ارتباطات علمی و فناوری بین دو کشور بویژه در حوزه سلامت شود.
وی اظهار داشت: کشور عمان از این برنامه استقبال کرده و قرار است با همکاری مقامات عمانی بویژه سفیر، برنامه‌های جامعی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری با کشورعمان به صورت مشترک اجرا شود.
رئیس پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های تولید کننده فناوری ایرانی دارای استاندارد‌های بین المللی هستند که برنامه داریم با کمک کشور عمان بستری فراهم کنیم که این شرکت‌ها بتوانند در این کشور حضور و از ظرفیت‌های موجود بهره برداری کنند.
در پایان مراسم نیز از تلاش‌های حجت الاسلام نوری شاهرودی سفیر سابق ایران در عمان برای فراهم کردن زیر ساخت مناسب همکاری علمی و فناوری بین دو کشور تجلیل و قدردانی شد و سفیر عمان نیز گفت که این بازدید زمینه مناسبی برای گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توسعه همکاری دانشگاه رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه های کشور علمی و فناوری کشور عمان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر