Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترعلی خدادادی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: باید ۵۰ درصد جامعه به آمادگی در برابر بلایای طبیعی دست یابند و تنها راه رسیدن به این میزان آمادگی گسترش آموزش در سطح جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تا رسیدن به یک جامعه ایده آل برای مقابله با بلایای طبیعی بسیار فاصله داریم افزود: دستگاه های امداد و نجات برای آموزش به مردم باید پای کار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: جمعیت هلال احمر با انجام ۲ طرح دادرس( دانش آموزان آماده در روزهای سخت) و طرح خادم( خانواده آماده در مخاطرات) تلاش دارد تا اقشار مختلف جامعه را در برابر بلایای مختلف جامعه آماده کند.

وی گفت: با آموزش می توان میزان تاب آوری جامعه را افزایش داد و مردم را با راه های پیشگیرانه آشنا کرد.

تقویت زیرساخت ها راه مقابله با بلایای طبیعی

خدادادی افزود: با تقویت زیرساخت ها می توان در مقابله با بلایای طبیعی به خوبی عمل کرد و امدادرسانی را در بهترین حالت ممکن انجام داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: لازم است وزارت کشور و شهرداری ها برای بهسازی و تقویت زیرساخت ها وارد عمل شوند، مسوولان باید نسبت به بهبود زیرساخت ها حساسیت بیشتری داشته باشند تا در زمان وقوع حادثه کمترین خسارت مالی و جانی بر جامعه وارد شود.

۲۲ بلای طبیعی در خوزستان رخ می دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: این استان همواره درگیر وقوع ۲۲ بلای طبیعی است و پارسال خوزستان با وقوع یک سیل گسترده مواجه شد.

وی گفت: در جریان سیل پارسال خسارت های میلیاردی به بخش های مختلف خوزستان از جمله کشاورزی ، مسکن و صنعت وارد شد و برای جلوگیری از وقوع خسارت باید از اینگونه حوادث درس گرفت و راه های کاهش آسیب پذیری و بهبود هر چه بیشتر شرایط کمک رسانی را در استان فراهم کرد.

خدادادی افزود: استحکام بخشی زیرساخت ها و افزایش دسترسی به مناطق مختلف از جمله کارهایی است که باید برای مقابله با مخاطرات و تسهیل در امدادرسانی ها انجام شود.

سطح امکانات امدادرسانی در خوزستان ابتدایی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: متاسفانه سطح امکانات امدادرسانی در زمان وقوع خطر و حادثه در استان خوزستان در حد ابتدایی است.

وی گفت: به عنوان مثال اگر در مناطق پتروشیمی خوزستان حادثه ای رخ دهد امکانات و آمادگی لازم برای مقابله با حادثه و امدارسانی در استان وجود ندارد.

خدادادی اظهار داشت: سیستم ترابری و امدادرسانی آبی نیز از دیگر مواردی است که در استان خوزستان دچار ضعف های زیادی است و باید برای رفع کمبودها در این بخش ورود کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به روز رسانی تجهیزات سازمان آتش نشانی را از دیگر موارد مهم افزایش سطح ایمنی در جامعه عنوان کرد و افزود: سازمان آتش نشانی به عنوان یکی از سازمان های امدادرسان در تمامی مخاطرات نیاز به تجهیزات امدادرسانی مدرن دارد تا امدادگران توان امدادرسانی درست و گسترده را داشته باشند.

برچسب‌ها بلایای طبیعی خوزستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بلایای طبیعی خوزستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر بلایای طبیعی خوزستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان مقابله با بلایای طبیعی زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش

 به گزارش جام جم آنلاین، محمد مهدی سجادی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده عنوان کرد: شرایط اکنون در این مناطق نرمال است و امدادرسانی در مناطق سیل زده ادامه دارد.

وی درباره اینکه تاکنون به چند خانوار امداد رسانی شده است؟ بیان کرد: تاکنون بحث ارزیابی و امداد رسانی ۲۴۲ روستا انجام شده و می‌توان گفته به ۹۱۷۰ خانوار در مناطق سیل‌زده امداد رسانی شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره اینکه آیا روستایی باقیمانده که امدادرسانی به آن صورت نگرفته باشد؟ نیز بیان کرد: چند روستای محدود باقیمانده که از طریق بالگرد‌های هلال احمر بحث امدادرسانی و رساندن مواد غذایی و پتو به آن‌ها انجام می‌شود.

سجادی یادآور شد: در برخی مناطق در حریم رودخانه‌ها خانه سازی شده است و برای برطرف شدن کامل مشکلات آن‌ها باید سطح آب پایین بیاید.

 وی با اشاره به اینکه تا به امروز برای کمک رسانی به مناطق سیل زده ۱۸۴ سورتی پرواز انجام شده است، گفت: امدادرسانی به ۴۵ روستا به کمک بالگرد‌های هلال احمر انجام شده است.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶۶۳ چادر، ۴۵۰۰ تخته پتو، ۲۷۵۰ موکت و ۹۰۰۰ سبد غذایی بین اهالی مناطق سیل‌زده توزیع شده است.
به گفته سجادی ۶۱ نفر نیز از ابتدای حادثه سیلاب تاکنون از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر نجات داده شده‌اند.

‌وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با بخشداران، دهیاران و فرمانداران در ارتباط است، عنوان کرد: اگر درخواستی از سوی آن‌ها اعلام شود هلال احمر وارد عمل خواهد شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره اینکه شهروندان برای کمک بهتر است چه اقلامی تهیه کنند؟ نیز توضیح داد: بحث مدیریت بحران در منطقه فعال است و گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این خصوص فعال شده‌اند. با این حال اگر شهروندان قصد کمک دارند می‌توانند با تامین اقلامی مانند کنسرو، روغن، ماکارونی، رب، روغن و برنج بخشی از نیاز‌های مردم آسیب دیده را تامین کنند.

سجادی درباره اینکه آیا احتمال تکرار خطر و سیلاب تا پایان هفته وجود دارد؟ نیز بیان کرد: احتمال صدور هشدار با سطح زرد وجود دارد، اما هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است، با این حال جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در پاسخ به این پرسش که آیا در مناطق سیل زده بحث آلودگی منابع آب مطرح است؟ نیز عنوان کرد: بحث کلرزنی و تصفیه آب از سوی نهاد‌های مسئول در حال انجام است. در این بین مسئله کدورت آب مطرح است که این مشکل نیز در حال برطرف شدن است و البته توزیع آب معدنی نیز در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش