Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلق‌پوش با اشاره به تولید پارچه مخصوص ماسک در گیلان گفت: تولید اقلام بهداشتی در گیلان بیش از نیاز استان است و این اقلام به وفور در دسترس مردم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «فرهاد دلق‌پوش» امروز(چهارشنبه، ۲۲ مهر)  در نشست هم‌اندیشی شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت واحدهای صنعتی استان در حوزه‌های محتلف به‌ویژه حوزه سلامت گفت: این ظرفیت‌ها در بحران کرونا به کمک کادر درمان و حوزه سلامت آمد و موفق به تولید پارچه مخصوص ماسک در دو کارخانه استان شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: این پارچه‌ها برای تولید انواع ماسک سه‌لایه بهداشتی، به‌ویژه 95N به‌کار می‌رود که روزانه بیش از پنج هزار عدد ماسک با آن تولید می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هفت کارگاه تولیدی گیلان نیز سیم استاندارد فلزی ماسک را تولید می‌کنند اظهارداشت: این کارگاه‌ها موجب اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر در استان شده‌اند.

 

دلق‌پوش با اشاره به شرایط سخت تولید در تحریم خواستار جهاد و همت بیشتر خانواده صنعت استان در شرایط اقتصادی کنونی به‌منظور اعتلای تولید و اشتغال استان شد و بیان کرد: به همت فعالان حوزه تولید و تامین اقلام بهداشتی، در بحران کرونا کمبودها در سطح تولید و عرضه رفع شده است.


وی با اشاره به واگذاری توزیع اقلام بهداشتی از وزارت بهداشت به وزارت صمت، این امر را موجب رقابت در ارائه خدمات و کالای با کیفیت و کمیت دانست و گفت: تولید در گیلان بیش از نیاز استان است و اقلام بهداشتی به وفور در دسترس مردم قرار گرفته است.


دلق‌پوش از تولید پارچه مِلت بِلون برای تهیه ماسک بهداشتی تا هفته‌های آتی در گیلان خبر داد و افزود: این واحد تولیدی با رفع مشکلات موجود در حوزه زیرساختی چون برق به چرخه یاوران نظام سلامت با ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰ کیلوگرم می‌پیوندد.


وی اعلام کرد: تاکنون تنها سه استان موفق به تولید این پارچه ماسک شدند که گیلان رتبه چهارم کشوری در تولید مواد اولیه ماسک به ویژه پارچه را به خود اختصاص داده است.

 

رییس سازمان صمت در ادامه با تاکید بر اینکه با تغییر کاربری اراضی و تاسیسات صنعتی مخالف هستیم خاطرنشان ساخت: با توجه به محدودیت‌های طبیعی استان و کمبود اراضی صنعتی نیازمند زمین‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید در حوزه تولید هستیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: در حال پیگیری برای صدور مجوز ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی در گیلان به‌منظور استقرار صنایع مادر هستیم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید پارچه ماسک رئیس سازمان صمت گیلان صنایع مادر واحدهای تولیدی گیلان اقلام بهداشتی تولید پارچه دلق پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • «سفالگری»، هنری به قدمت تاریخ گیلان + تصاویر
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • قیمت خط تولید آب معدنی و خط تولید دستمال کاغذی