Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: تامین آب شرب از سد طالقان یکی از بزرگترین پروژه‌های آبی کشور و از طرح‌های بزرگ عمرانی استان بوده که اجرای تصفیه خانه آن از طریق قرارد بی او تی به پیمانکار واگذار شده است.

یدالله ملکی روز چهارشنبه در دیدار فرمانده سازمان بسیج ادارات استان قزوین و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری استان، افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده امیدواریم فاز اول این تصفیه خانه در تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح خط انتقال آب نیز افزود: برای قطع وابستگی این پروژه به منابع مالی دولت اقدامات مناسبی صورت گرفته و امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده سرمایه گذار این طرح از طریق مناقصه تعیین گردد تا شاهد تسریع در روند اجرای آن باشیم.
ملکی در ادامه با اشاره به وضعیت پساب شهرک‌های صنعتی استان، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطالعات طرح ساماندهی پساب شهرک‌های صنعتی استان در شرکت آغاز شد و در حال حاضر نیز بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: بر اساس این مطالعات قرار است پروژه‌ای با هدف جذب سرمایه گذار تعریف گردد تا پساب شهرک‌های صنعتی البرز، لیا و کاسپین به تالاب الله آباد منتقل شود.

این مسوول گفت: با اجرای این طرح ضمن احیای تالاب الله آباد، فرصت‌های اشتغالزایی از طریق تعریف پروژه‌های گردشگری در این منطقه نیز ایجاد می‌گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، عنوان کرد: در سال آبی گذشته حدود ۷۰ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی در استان صورت گرفته و ۳۰۰ حلقه چاه نیز پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی اضافه کرد:این اقدامات در کنار بارندگی‌های مناسب سبب شده تا تغییرات سطح آب زیرزمینی نسبت به سال گذشته به صفر برسد و این اتفاق در دشت ۵۰۰ هزار هکتاری قزوین کار بسیار بزرگی بوده که برای اولین بار ظرف ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته روی داده است.
فرمانده سازمان بسیج ادارات استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: همگرایی و همراهی همه عوامل لازمه تحقق اهداف است و جلب رضایت خدا و خلق خدا باید سرلوحه همه کارها قرار داشته باشد.

سرگرد فیضی با اشاره به وظایف سازمان بسیج ادارات بیان داشت: افزایش سطح رضایتمندی مردم از نظام بدون نگرش‌های سیاسی از مهمترین وظایف این نهاد است که برخورد بدون تبعیض و پاسخگویی درست می‌تواند اقدام موثری در این راستا باشد.

فرمانده بسیج ادارات استان، اطلاع رسانی و آگاه سازی را از جمله اقدامات مهم برای همراهی مردم در زمینه صرفه جویی در منابع آبی برشمرد و افزود: با توجه به گستردگی نیروهای مردمی بسیج در سطح شهرها و روستاهای استان می‌توان از این پتانسیل و ظرفیت مناسب جهت اغناسازی مردم برای همراهی با شرکت آب منطقه ای قزوین جهت حفظ و حراست از منابع آبی استان استفاده کرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بسیج ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۱ کیلومتر خطوط و شبکه‌های آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شده است، اظهار داشت: این ۱۰۱ کیلومتر از خطوط و شبکه‌های آبرسانی با اعتبار دو هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال تعویض و بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در استان داریم، گفت: بر اساس آخرین آمار حدود سه هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال نیازمند اصلاح و بهسازی مجدد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه یکی از دلایل هدررفت آب، فرسودگی شبکه‌های انتقال است، اظهار کرد: البته وجود انشعابات غیرمجاز کنتورهای خراب هم یکی از عوامل هدررفت آب است، در این راستا هم شناسایی و حذف انشعابات غیرمجاز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

کد خبر 6085639

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان