Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: نیمه نخست امسال ۱۲ فقره اخطاریه زیست محیطی برای صنایع این شهرستان صادر شده است.

«حمید فخرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: نیمه نخست امسال ۱۲ فقره اخطاریه زیست محیطی برای صنایع این شهرستان صادر شده است که بیشترین آن مربوط به رهاسازی فاضلاب و نبود مدیریت دفن پسماند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان بیان کرد: برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از هرگونه آلودگی، همکاران این اداره هفته ای سه نوبت از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بازدید دارند که در این مدت، ۷۱ مورد بازدید انجام شده است.

 

فخرانی عنوان کرد: پس از سه نوبت اخطاریه و توجه نکردن به این اخطاریه ها، صاحبان صنایع به مراجع قضایی معرفی می شوند.

 

وی با توجه به اهمیت مدیریت تصفیه خانه و اقدامات انجام شده در این خصوص خاطرنشان کرد: در پی بازدیدهای به عمل آمده برخی واحدها اقدامات خوبی انجام داده و تصفیه خانه آنان تا دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد و کارخانه قند شیروان هم در این خصوص با پیمانکار قرارداد بسته و به زودی عملیات را شروع خواهد کرد.

 

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان در پاسخ به موضوعات رهاسازی زباله ها در اطراف بیمارستان آیت الله هاشمی در فضای مجازی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر این موضوع اعلام نشده ولی در صورت مشاهده زباله چه توسط افراد حقوقی یا حقیقی طبق قانون مدیریت به مراجع قضایی معرفی می شوند.

 

این شهرستان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که  دارای دو کارخانه آبمیوه گیری بهنوش و کارخانه قند در مسیر جاده شیروان-بجنورد است.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: آلودگی صنایع محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی