Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت:با توجه به مرحله سوم شیوع ویروس کرونا تمامی مراحل کارواش، گندزدایی و ضدعفونی هر شب برای همه اتوبوس های فعال شهرداری کرج انجام می گیرد و شهروندان از بابت رعایت بهداشت در این ناوگان نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمد یساولی از فعالیت حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس مشترک شهرداری و بخش خصوصی در سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: کرج نیازمند حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که با توجه به شرایط تحریم و محدودیت اعتبارات و حمایت های دولتی، امکان رسیدن به این رقم استاندارد، میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه در دوره پنجم شورا تعداد ۸۱ دستگاه اتوبوس نو از سوی شهرداری به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است، بیان داشت: از این تعداد هم اکنون ۴۰ دستگاه فعال بوده و ۳۰ دستگاه برای طی مراحل گارانتی، تعویض روغن، تعویض لنت و نظایر آن هنوز وارد چرخه فعالیت نشده اند.

این مسئول، با اذعان بر اینکه هم اکنون ناوگان این سازمان به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت است، تلاش روزانه سازمان را مربوط به جابجایی مسافران و فعالیت شبانه این بخش را مربوط به اجرای مراحل کارواش، گندزدایی و ضدعفونی تمامی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد که با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفاظت از امنیت و سلامت شهروندان انجام می گیرد.

یساولی، خطوط تاکسی شهر را ۹۸ خط ذکر کرد و ادامه داد: تعداد ۱۳ هزار تاکسی در این خط ها فعالیت می کنند که متاسفانه عمر نیمی از این ناوگان بالای ۱۰ سال بوده و جزو خودروهای فرسوده محسوب می شوندو با افزایش بی رویه قیمت خودرو، تسهیلات فعلی برای نوسازی ناوگان پاسخگو نیست.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر با تاکید بر اینکه دولت در همه کشورها از ناوگان حمل و نقل عمومی حمایت می کند، خواستار توجه و حمایت بیش از پیش دولت از این سیستم شد و آن را به معنای حمایت از امنیت و سلامت جامعه دانست.

وی تاکسی داران را قشر پرزحمت و کم درآمد جامعه خواند و اضافه کرد: در تلاش هستیم با اختصاص و اعطای تسهیلاتی با بهره بسیار اندک به تاکسی داران، بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم.

این مسئول، حمایت و همراهی شورای شهر، شهردار و مردم را برای رساندن سازمان به ایده آل های مورد نظر را بسیار حیاتی و ضروری ارزیابی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تاکسی حمل و نقل عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج ناوگان حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اعلام این خبر که هیأت دولت در راستای حمایت از نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان، آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب و ابلاغ کرد، گفت: در این آئین‌نامه که با پیگیری‌های اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور به تصویب هیئت دولت رسیده، افزایش قابل توجهی در ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده در نظر گرفته است.

وی در توضیح بیشتر درباره آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی ما در اتحادیه بوده و هست. با توجه به فرسودگی بسیاری از خودرو‌های فعال در این بخش، شاهد افزایش آلایندگی و مخاطرات بسیاری بودیم که ضرورت نوسازی ناوگان را بیش از پیش آشکار می‌کرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اتحادیه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور، هیئت دولت آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودرو‌ها را مصوب کرد. این آئین‌نامه که به تازگی ابلاغ شده، گام بلندی در راستای نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به رانندگان محسوب می‌شود.

ضامنی در خصوص جزئیات این آئین‌نامه نیز گفت: در این آئین‌نامه، ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده به طور قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین، تعداد برگه‌های اسقاط ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نیز افزایش یافته که این موضوع به نفع رانندگان این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آئین‌نامه انگیزه‌های لازم را برای اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم با اجرای این آئین‌نامه، شاهد تسریع در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان باشیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی
  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری
  • طرح کنترل و نظارت بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • کنترل و نظارت بر بیش از ۷۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از نیمی از آمریکایی‌ها جنگ با غزه را رد می‌کنند
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت