Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@16:29:47 GMT

پالایشی یکم اوایل آبان قابل معامله می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۸۱۷۰

پالایشی یکم اوایل آبان قابل معامله می‌شود

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مطابق مقررات، یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی باید امکان معامله برای صندوق‌های ETF فراهم شود، به همین دلیل به نظر می‌رسد از ابتدای آبان‌ماه شاهد بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم و انجام معاملات آن در بورس خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، بعد از عرضه سهام بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها در اردیبهشت ماه و در قالب صندوق‌های قابل معامله دولتی (ETF)، دومین مرحله از عرضه این صندوق با سهام پالایشی‌ها در نخستین روزهای شهریور ماه انجام و تعداد قابل توجهی از افراد در این پذیره‌نویسی مشارکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم و معاملات آن در بازار در میان سرمایه‌گذاران با ابهاماتی همراه است که در این زمینه «راضیه صباغیان»، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس امروز اعلام کرد: مطابق مقررات، یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی امکان معامله برای صندوق‌های ETF فراهم می‌شود. با توجه به اینکه پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۳۰ شهریور ماه ادامه داشت؛ بنابراین باید از اوایل آبان ماه امکان معامله برای این صندوق فراهم شود.

صباغیان خاطرنشان کرد: اکنون منتظر هستیم تا اقدام‌های لازم جهت نقل و انتقال سهام پالایشی‌ها از سوی دولت به نام صندوق انجام و اطلاعات سرمایه‌گذاران در سپرده‌گذاری به روز شود تا از این طریق، این صندوق قابلیت بازگشایی نماد و مجوز فعالیت را پیدا کند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اشاره به تعداد افراد شرکت‌کننده در پذیره‌نویسی دومین مرحله از عرضه صندوق‌های قابل‌معامله (ETF)، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده، حدود چهار میلیون نفر از سرمایه‌گذاران در پذیره‌نویسی این صندوق مشارکت داشتند که ارزش واحدهای خریداری شده بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: تعداد مشارکت‌کنندگان در پذیره‌نویسی دومین مرحله از صندوق‌های قابل معامله دولتی (ETF) دو برابر افراد مشارکت‌کننده در دارا یکم بوده است.

صباغیان به باقی‌مانده سهام پالایشی‌ها که در زمان مقرر، پذیره‌نویسی نشدند اشاره کرد و گفت: درباره عرضه مجدد باقیمانده سهام پالایشی‌ها باید هیأت واگذاری در سازمان خصوصی‌سازی تصمیم‌گیری کند که تاکنون اطلاعاتی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 449844

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پالایشی یکم پذیره نویسی پالایشی یکم صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سهام پالایشی ها پذیره نویسی قابل معامله پالایشی یکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ کیومرث هاشمی، وزیر وررزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به خبرنگاران گفت: هیچ سهامی از استقلال و پرسپولیس برای دولت باقی نخواهد ماند و  انشاالله همه تیم‌های ما از جمله دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بدون هیچ مشکلی حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش آنا، سوم اردیبهشت ماه، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

قرار بود در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شود.

کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام درخواست خود را برای خرید ۸۵ سهام شرکت استقلال ارائه کردند و این معامله انجام شد.

برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد.

کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان  اعلام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد