Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:33:13 GMT

تخصیص ارز دولتی باعث قاچاق معکوس داروها شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۸۴۲۴

تخصیص ارز دولتی باعث قاچاق معکوس داروها شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: تخصیص ارز دولتی به داروها باعث ایجاد رانت و قاچاق معکوس می‌‌شود؛ البته هر تصمیمی که در زمینه حذف ارز دولتی گرفته شود باید منجر به اطمینان از تأمین داروها شود. - اخبار اجتماعی -

شمس‌‌الدین حسینی در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، درباره مشکل تخصیص ارز دولتی به واردات داروها گفت: تخصیص ارز دولتی به داروها باعث ایجاد رانت و قاچاق معکوس می‌‌شود، در برخی از موارد نیز دیده می‌‌شود که ارزی که بابت دارو گرفته می‌‌شود بیش از این‌‌که به واردات دارو منجر شود به موارد دیگری مانند مکمل‌‌ها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایت از تأمین اقلام اساسی مانند دارو نباید به گونه‌‌ای باشد که در آن رانت و یا اختلال در قیمت‌‌گذاری‌‌های نسبی پدید بیاید؛ اختلال در قیمت‌‌گذاری نسبی و تفاوت قیمت دارو در داخل و خارج از کشور، می‌‌تواند منشأ اتفاقات ناگواری مانند قاچاق معکوس دارو شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: البته هر تصمیمی که در زمینه حذف یا تخصیص ارز دولتی به داروها گرفته شود باید منجر به اطمینان از تأمین اقلام اساسی مانند داروها شود و در تخصیص ارز به آن‌‌ها مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: مجلس اهتمام دارد که هزینه خانوارها در زمینه بهداشتی و درمانی افزایش نیابد بنابراین هر طرحی که مجلس بخواهد در زمینه حذف ارز دولتی داروها داشته باشد با ملاحظاتی همراه خواهد بود. مجلس از بخش بهداشت و درمان حمایت می‌‌کند و در صورت حذف ارز دولتی نیز باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا هزینه خانوار افزایش نیابد و این‌‌که مسیر حمایت از خانوار در برابر هزینه‌‌های درمانی به چه صورت باشد مستلزم بررسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من معتقدم اگر یارانه به جای واردکننده به مصرف‌‌کننده داده شود بهتر است و این یارانه را می‌‌توان از راه بیمه‌‌ها به مصرف‌‌کننده‌‌ها تخصیص داد.

وی در پاسخ به این سؤال که "آیا حذف ارز دولتی شرکت‌‌های تولیدکننده را دچار مشکل نقدینگی نمی‌‌کند؟" تصریح کرد: بحث تأمین نقدینگی متفاوت از تخصیص ارز یارانه‌‌ای است و مکانیسم خودش را دارد زیرا می‌‌توان سرمایه در گردش را افزایش داد.

حذف ارز دولتی باعث کاهش یک سوم مصرف دارو در کشور می‌‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت ارز بهداشت و درمان سازمان غذا و دارو تجارت دارو قیمت ارز بهداشت و درمان سازمان غذا و دارو تجارت دارو تخصیص ارز دولتی حذف ارز دولتی قاچاق معکوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح ورزی: ترقی معکوس کرده‌ایم!

حسین سلاح ورزی در توییتی نوشت: برای اینکه بدانید در جهان امروز چکاره‌ایم:

سال ۲۰۰۰ میلادی حجم عملیات لیزینگ سراسر جهان بوده حدود ۵۰۰ میلیارد دلار و سال ۲۰۲۰ این رقم از مرز ۱۴۰۰ میلیارد دلار گذشته.

سال ۱۳۹۶ خورشیدی حجم عملیات لیزینگ در کشور بوده یک میلیارد دلار و سال ۱۴۰۱ رسیده به سیصد میلیون دلار!

ترقی معکوس!

دیگر خبرها

  • سلاح ورزی: ترقی معکوس کرده‌ایم!
  • وجود ترکیبات شیمیایی در برخی دارو‌های مکمل و نیروزا
  • دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز کشف شد
  • کشف دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی