Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان در روز جمعه ۲۵ مهرماه مصادف با سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی مشهد نیز روز شنبه ۲۶ مهرماه مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) تعطیل است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی،  ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر افزود: «براساس جدول تعطیلی سالیانه موزه ها، کاخ موزه ها، و بناهای دارای ورودیه وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر سال ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است که امسال نیز طبق روال هرسالهمه مجموعه های تاریخی فرهنگی و موزه ها در استان خراسان رضوی تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»
او ادامه داد: «هم چنین براساس نامه اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه ۲۶ مهر ماه به دلیل مصادف شدن با شهادت امام رضا (ع) موزه ها و مجموعه های فرهنگی تاریخی شهر مشهد تعطیل خواهد بود.»
مکرمی فر تصریح کرد: «مهم ترین مجموعه‌های تاریخی – فرهنگی استان شامل آرامگاه فردوسی، هارونیه، مجموعه باغ نادری، موزه بزرگ خراسان، مرکز آفرینش و پژوهش هنرهای سنتی خانه ملک، مجموعه فرهنگی تاریخی مصلی مشهد، آرامگاه خیام و عطار نیشابوری و ... است.»
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درباره ساعت فعالیت این مجموعه ها نیز گفت:  «موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی زیرمجموعه این اداره کل در شش‌ماهه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و در شش‌ماهه دوم سال از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ فعالیت می‌کنند.»
او تصریح کرد: «هم‌اکنون بیش از ۸۰ موزه دولتی و خصوصی در این استان فعالیت دارند که زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و نیز آستان قدس رضوی و سایر ادارات دارای موزه تخصصی و نیز اشخاص حقیقی فعالیت می‌کنند.»
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: موزه دهه آخر صفر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کل میراث فرهنگی موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی خراسان رضوی شهادت امام مجموعه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، محمد ثابت اقلیدی افزود: هدف از نام‌گذاری و گرامی داشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آنها است.
بیش از سه هزار اثر تاریخی فارس ثبت ملی و ۱۳ اثر هم ثبت جهانی شده است.

وی افزود: همچنین امروز و فردا ، ۳۰ و ۳۱ فروردین در سراسر فارس برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود که رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید از مهمترین برنامه‌های این روز است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین، نشست بین‌المللی تخصصی، تقدیر از پیسشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی در تخت جمشید برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برگزاری پنل تخصصی تزئینات آجری در بنا‌های تاریخی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه سعدی ، گردهمایی ۳۰۰ نفر از همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی فارس با همکاری اداره‌کل آموزش‌ و پرورش در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی و رونمایی از نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز از مهم‌ترین برنامه‌های روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در استان فارس است.

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری