Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش چشم انداز جهانی انرژی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که قیمت نفت در ۲۰ سال آینده بالای ۵۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش چشم انداز جهانی انرژی در سال 2020 اعلام کرد که قیمت نفت در 20 سال آینده بالای 50 دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در پیش بینی بلند مدت تا سال 2040، آژانس بین‌المللی انرژی چندین سناریو را برای توسعه بازارهای انرژی پس از دوران بیماری همه گیر کرونا در نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت در سناریوی خط مبنا ممکن است تا سال 2025 به 71 دلار برای هر بشکه برسد و تا سال 2030 به 76 دلار و تا سال 2040 به 85 دلار برسد.

بریتیش پترولیوم: تقاضای نفت جهانی دیگر افزایش نمی‌یابدآژانس بین المللی انرژی پیش‌بینی تقاضای نفت در 2020 را افزایش دادآژانس بین المللی انرژی: رکود بازار نفت با کاهش تولید جبران نمی شود

بنابراین، در سناریوی خط مبنا، این آژانس فرض می کند که جهان به تدریج قادر خواهد بود همه گیری ویروس کرونا را در سال 2021 کنترل کند. در این حالت، تا پایان سال 2021 اقتصاد جهانی به سطح قبل از بحران کرونا باز خواهد گشت.

همچنین بر اساس این سناریو، کشورها به اجرای سیاست های خود در زمینه تغییرات آب و هوایی ادامه می دهند.

اگر ویروس کرونا در سال 2021 از بین نرود و بهبود اقتصادی به تأخیر بیفتد (سناریوی تأخیر بهبود اقتصادی)، در این صورت قیمت نفت نیز افزایش می یابد و تا سال 2025 به 59 دلار برای هر بشکه و 72 دلار تا سال 2040 خواهد رسید.

در یک سناریوی دیگر (سناریوی توسعه پایدار) که در آن بشریت در رسیدن به اهداف آب و هوایی توافقنامه پاریس سرعت می گیرد، قیمت نفت برای هر بشکه تا سال 2025 به 57 دلار می رسد، اما تا سال 2040 کاهش می یابد و به 53 دلار برای هر بشکه می رسد.

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت نفت در دراز مدت نیاز به ایجاد تعادل عرضه در بازار خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت نفت نفت جهانی صنعت نفت نفت جهانی آژانس بین المللی انرژی برای هر بشکه قیمت نفت تا سال 2040

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که ظرف هفته‌های آتی بتواند به ایران سفر کند.

به گزارش جماران، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری در بامداد سه‌شنبه گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده به ایران، اوکراین و روسیه سفر کند.

او با بیان اینکه می‌خواهد سطح همکاری آژانس اتمی با تهران را بهبود بدهد، تصریح کرد: من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران بروم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را از نظر افزایش سطح همکاری بهبود بدهم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تاکید کرد که مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد و تنش‌های اخیر تاثیری بر کار بازرسان نداشته است.

گروسی گفت: ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل ملاحظات امنیتی بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آنها را نداد اما روز دوشنبه این مراکز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند. ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که قصد دارد در آینده نزدیک به روسیه و اوکراین نیز برود.

دیگر خبرها

  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • قیمت جهانی نفت افت کرد
  • افت رشد تقاضای جهانی طلای سیاه