Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:00:10 GMT

۱۱۵ واحد مسکن مهر مددجویان دهلران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۹۲۱۰

۱۱۵ واحد مسکن مهر مددجویان دهلران افتتاح شد

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این آیین گفت: مردم استان ایلام و شهرستان مرزی دهلران در دفاع مقدس جانانه ایستادند و مقاومت کردند و امروز حق این مردم خدمت بیشتر و بهتر است.

محمد نوذری نیکویی و خیراندیشی را از خصلت‌های برجسته ملت ایران دانست و افزود: در این برهه حساس از تاریخ و وضعیت سیاسی که دشمنان دنبال ساقط کردن نظام هستند باید همه دست در دست هم به مردم خدمت کنیم و نقش خیرین و کمک‌های آنان در این بین برجسته است و قدردان آن‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دهلران نیز گفت: ۹ هزار و ۷۷۵ مترمربع زیربنای این واحدهاست که نقش مهمی در رفع مشکلات مسکن مددجویان دارد.

مجید عسگری افزود: کل اعتبار هزینه شده برای این و احدها بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال است که سهم کمیته امداد ۵۴ میلیارد ریال، سهم خیرین بیش از ۲۱ میلیارد ریال و سهم تسهیلات بانکی نیز ۳۴ میلیارد ریال است.

فرماندار دهلران به وسعت، سوابق دفاع مقدس و ایستادگی مردم دهلران در مقابل دشمن در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: بدلیل نبود مراکز تخصصی درمانی در این شهرستان و هزینه‌های هنگفت جانبی برای ایاب و ذهاب، نیاز است در خصوص اعتبارات ویژه و بصورت موردی به شهرستان توجه شود.

عسگری به نیاز خانواده‌های تحت حمایت به وسایل گرم‌کننده و خنک‌کننده اشاره کرد و خواستار اختصاص اعتبار لازم برای تامین اقلام کالایی آن‌ها شد.

وی با اشاره به کرونا و آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی افزود: نیاز است در خصوص تامین تبلت برای دانش‌آموزان خانواده‌های تحت حمایت مساعدت ویژه شود.

فرماندار دهلران به گستردگی شهرستان و وسعت آن اشاره کرد و گفت: نیاز است دفاتر امداد در بعضی نقاط راه‌اندازی شوند تا خدمات‌دهی مطلوب‌تر به جامعه هدف امکان‌پذیر شود بر این اساس پیشنهاد می‌شود دفتر کمیته امداد در بخش دشت‌عباس با توجه به پراکندگی روستاها و بعد مسافت با شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

پایان بی‌مسکنی مددجویان دهلران

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: با بهره‌برداری از ۱۱۵ واحد مسکن مهر، مشکل مسکن مددجویان دهلران به طور کامل حل شد.

قنبر موسی‌نژاد نیز در این آیین افزود: با بهره‌برداری از این واحدها، دیگر مددجوی فاقد مسکن در شهر دهلران وجود ندارد.

وی یادآور شد: مسکن گران‌ترین و اساسی‌ترین خدمات در امداد است که این افتتاح نشان از پای کار بودن مسوولان و خیرین دارد.

امام جمعه دهلران نیز گفت: خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان بالاترین خدمت است که در نزد خداوند اجر و مزد دارد و مردم دهلران بواسطه حماسه‌آفرینی در دفاع مقدس شایسته بهترین خدمات هستند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی با اشاره به بخش‌های دورافتاده شهرستان چون زرین‌آباد و سراب میمه خواستار توجه بیشتر به این ۲ بخش از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) شد و افزود: حمایت از مددجویان در همه زمینه‌ها در این شهرستان مورد انتظار است که امیدواریم سفر رییس کمیته امداد کشور منشا خیر و برکت برای شهرستان و مددجویان باشد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در سفری ۲ روزه وارد استان ایلام شد.

سیدمرتضی بختیاری به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و مددکاری این نهاد به استان ایلام سفر کرده است.

علاوه بر افتتاح طرح ۱۱۵ واحدی مسکن مددجویان شهرستان دهلران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بازدید از منازل شماری از مددجویان و افتتاح چند واحد مسکونی مددجویی در سرابله و چرداول از برنامه‌های سفر رییس کمیته امداد به این استان است.

افتتاح همزمان ۱۵ مرکز نیکوکاری، بازدید از طرح‌های اشتغالزایی موفق مددجویان و دیدار با چند مددجوی زیر پوشش از جمله برنامه‌های روز دوم سفر رییس کمیته امداد کشور به این استان است.

برچسب‌ها ایلام دفاع مقدس سید مرتضی بختیاری مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی محمد نوذری دهلران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دفاع مقدس سید مرتضی بختیاری مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی محمد نوذری دهلران ایلام دفاع مقدس سید مرتضی بختیاری مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی محمد نوذری دهلران اخبار کنکور رییس کمیته امداد میلیارد ریال استان ایلام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز