Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهامداران عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز می‌شود.

سهام عدالت برای ۴۹ میلیون ایرانی از ۱۴ سال اختصاص یافته است که امسال با آزادسازی سهام عدالت، ‌تعداد ۱۹ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت را برگزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که در مرحله اول ۳۰ درصد این سهام آزاد شد، ‌در مرحله دوم در عید غدیر ۳۰ درصد دوم آزاد شد و قرار است بقیه این سهام در بهمن ۹۹ آزاد شود، آن گاه برای ۱۹ میلیون فر روش مدیریت مستقیم، ‌این سهام که شامل ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی است، ‌در ترکیب پرتفوی سهامداران قرار می‌گیرد.

به گفته حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، ‌سود مجامع سالانه شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت هم مانند سایر سهام، باید برای سهامداران روش مدیریت مستقیم به حساب خود سهامداران واریز شود، در مورد روش مدیریت غیر مستقیم هم قرار است سود مجمع سالانه شرکتها به حساب شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی واریز شود.

در جلسه شورای عالی بورس در مورد فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه تصمیم گیری شد.

حسن قالیباف اصل، دبیر و سخنگوی شورای عالی بورس ضمن اعلام اینکه تا به حال ۲۷ شرکت سرمایه‌گذاری استانی آماده پذیرش در بورس شده‌اند، به آخرین وضعیت سهام عدالت و شرکت های سرمایه‌گذاری استانی اشاره کرد و افزود: آخرین وضعیت شرکت های سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت بررسی و گزارشی به شورای عالی بورس ارائه شد. بر اساس آیین نامه ابلاغ شده در مرداد ماه، شرکت های سرمایه گذاری استانی موظف بودند سهامداران خود را شناسایی و اسامی آنها را در سامانه ثبت کنند.

سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: دو ماه از ابلاغ آیین نامه سپری شده و اکنون شرکت های سرمایه گذاری باید به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره سهامداران را برای حضور در مجمع دعوت کنند.

وی ادامه داد: شرکت های سرمایه پذیر هم باید سود سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده اند مطابق سایر سهامداران پرداخت کنند. به این ترتیب سود سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز می شود.

در این زمینه حسین فهیمی در مورد این که تا کنون چه تعداد از شرکتهای استانی سهام وارد بورس شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۲۹ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس اوراق بهادار تهران درج شده‌اند و معاملات شرکتهای سرمایه‌گذاری استان‌های خراسان های جنوبی و شمالی، بوشهر، گلستان، مرکزی، زنجان، قم و ایلام آغاز شده است و نماد سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیز به مرور در بورس تهران بازگشایی می‌شود.

سخنگوی ستادآزادسازی سهام عدالت و مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در پاسخ به این که تا کنون چه تعداد از سهامداران عدالت برای فروش سهام خود اقدام کرده‌اند و چه مقدار پول شان واریز شده است؟ نیز پاسخ داد: در مجموع ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از سهامداران عدالت، سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار نفر وجه خود را دریافت کرده‌اند و بقیه در فرآیند فروش قرار دارند.

فهیمی تاکید کرد: طبق آخرین آمارها، کل فروش سهام عدالت از ابتدای آزادسازی رقمی بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان بوده است.

حسن قالیباف اصل هم به ضرورت اصلاحات مصوبه سال ۹۱ شورای عالی بورس در مورد شرکت های تامین سرمایه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبات شورا در سال ۹۱ تاسیس شرکت های سرمایه گذاری موسسین می توانستند حداکثر ۳۵ درصد یک شرکت تامین سرمایه را داشته باشند، اما امروز با اصلاحاتی که در این مصوبه صورت گرفت موسسان شرکت هایی که سهام عام تشکیل می دهند، فارغ از این که یک گروه یا چند گروه باشند، می‌توانند حداکثر۶۰ درصد یک شرکت تامین سرمایه را داشته باشند و مجاز هستند که ۴۰ درصد مابقی را پذیره نویسی عمومی کنند. همچنین اگر گروه یا گروه هایی عضو هیات مدیره و سهامدار یک شرکت تامین سرمایه باشند، نمی‌توانند در دیگر شرکت های تامین سرمایه به عنوان عضو هیات مدیره حضور داشته باشند.

 

 خبرآنلاین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری استانی سرمایه گذاری استانی مستقیم را انتخاب کرده اند سهامداران عدالت شورای عالی بورس سود سهامداران اوراق بهادار تامین سرمایه سهام عدالت غیر مستقیم روش مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای هفته جاری به‌دنبال کاهش تنش‌های نظامی در منطقه، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند صعودی شد و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه نزدیک به ۱۱۰هزار واحد معادل ۵درصد رشد کرد. با این حال دیروز شاخص کل بازار سهام ۱۳هزارو ۴۲۵واحد کاهش یافت و در محدوده ۲میلیون‌و ۳۰۳هزار واحد قرار گرفت. با وجود این میزان نزول، دیروز ارزش کل معاملات که نماگر مهمی برای بازار سهام است دست‌کم ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و در عین حال بیش از ۵۵میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد.

دیروز همچنین نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش کل معاملات خرد هم به ۱.۳درصد رسید که نشان می‌دهد با وجود نزول شاخص، شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است. در چنین شرایطی اگرچه ممکن است شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه اندکی عقب‌نشینی کند، اما با توجه به آنکه این شاخص توانسته ظرف روزهای گذشته از محدوده کلیدی ۲میلیون‌و ۳۰۰هزار واحد عبور کند، انتظار نمی‌رود نزول بورس خیلی دامنه‌دار باشد.

از نظر تکنیکی چنانچه شاخص کل بورس تهران بتواند موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند، احتمال رشد شاخص بورس افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که احتمالا فرمول جدید برای قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی‌ از سوی وزارت صنعت تعیین خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام شرکت‌های خودروساز شود و با توجه به اثرگذاری این گروه بر بازار سهام می‌توان انتظار داشت کلیت بازار سهام در موضع صعودی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟ مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟ پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

آمارها همچنین نشان می‌دهند که نرخ دلار نیمایی نیز به محدوده ۴۱هزار تومان رسیده است که این موضوع نیز می‌تواند ظرف روزهای آینده اثر مثبتی بر معاملات بورس داشته باشد. به‌طور کلی ارز حاصل از صادرات شرکت‌های بورس با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌شود و هر نوع افزایش قیمت دلار نیمایی می‌تواند منجر به رشد درآمد شرکت‌های بورس و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها شود.

با همه این توضیحات، می‌توان گفت شاخص کل بورس تهران اکنون در محدوده حساسی قرار گرفته است که درصورت تثبیت در این موقعیت می‌تواند با رشدهای بیشتری مواجه شود.

ضمن اینکه باید توجه کرد حتی با فرض نزول شاخص در هفته‌های آینده، این نزول نمی‌تواند خیلی دامنه‌دار و عمیق باشد؛ به‌طوری که شاخص کل بورس تهران به زیر مرز ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد سقوط کند؛ چراکه قیمت سهام شرکت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ و این محدوده نوعی حمایت تکنیکی برای شاخص کل محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود حتی درصورت نزول شاخص ظرف چند هفته آینده وضعیت بازار سهام با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع در تیرماه متعادل شود و تقاضا برای خرید سهام افزایش یابد.

کد خبر 846776 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه سهام عدالت بورس تهران بورس - فرا بورس خودرو سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی