Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جلالی گفت: اخذ مالیات های سنگین بر دلار احتکاری راهکار تثبیت و کاهش قیمت دلار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان با موضوع افزایش قیمت دلار و ارز، اظهار کرد: نقدینگی در کشور ما زیاد است و تا زمانی که این نقدینگی به سوی تولید هدایت نشود وضعیت به همین منوال است و سمت هر کالایی برود، قیمت آن افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کالا می تواند خودرو، سکه، دلار، زمین  یا مسکن باشد، افزود: باید برای این پنج کالا مالیات عایدی بر سرمایه تعلق گیرد و از طرفی کسی که ۸۰ درصد دلار را احتکار کرده است، مجبور به دادن مالیات شود، مسئله حل می شود و قیمت کالا پایین می آید.

جلالی تصریح کرد: متاسفانه دولت این کار را نمی کند و  از این طریق برای خودشان درآمدزایی دارند، دولت از افزایش قیمت دلار خوشحال می شود چون به وسیله فروش طلا و دلار با قیمت بالا، کسری بودجه را جبران می کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر موفق شویم قانون مالیات سنگین بر این پنج کالای احتکاری زمین، مسکن، خودرو، دلار و سکه در نظر بگیریم اینها به طرف تولید می روند و جهش تولید هم صورت می گیرد و قیمت ها هم کاهش می آید.

انتهای پیام/

   

منبع: دانا

کلیدواژه: قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

درهم و دلار در روز قبل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند و حباب درهم با افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت دلاری درهم بیشتر شد.

بررسی‌ها از روند قیمتی ارز نشان می‌دهد که نوسان روزانه قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر ریسکی متوجه بازار‌ها نشود دلار می‌تواند پس از شناسایی سطوح فعلی به سطوح پایین‌تر حرکت کند. در حال حاضر ریسک‌های ژئوپلتیکی خاورمیانه عامل اصلی اثرگذار بر عامل انتظارات عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

سکه و طلا علاوه‌بر دلار تحت تأثیر ارزش اونس جهانی طلا قرار دارند. حرکت طلا در یک ماه گذشته تحلیل‌گران را بر آن داشته تا بار دیگر متغیر‌ها و پارامتر‌های مورد نظر در بازار ارز را مورد ارزیابی قرار دهند.

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرد نرخ‌های بهره، شاخص دلار و انتظارات از رونق و رکود اقتصادی به عنوان مهم‌ترین پارامتر‌های سنتی موثر بر بازار طلا رشد اخیر اونس جهانی طلا را توجیه نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده دلیل افزایش اونس طلا در سال ۲۰۲۲ ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی است که به دلیل شتاب انباشت طلا به وسیله بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور و افزایش تقاضای خرده‌فروشی کشور‌های آسیایی است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده در کنار ریسک‌های ژئوپلتیک عاملی است که قدرت انحراف صعودی طلا را حفظ کرده است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از ارزش اونس جهانی طلا در سال جاری را از دو هزار و ۳۰۰ دلار به دو هزار و ۷۰۰ دلار ارتقاء داده است.

در حال حاضر محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر طلا را فراهم میکند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت