Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فایق افزود: در این مدت ۱۴۲ پرونده مربوط به جرایم زیست محیطی در مراجع قضائی تشکیل شده که از این تعداد ۲۳ فقره مختومه، ۱۱۸ فقره در جریان و یک پرونده نیز اعلام برائت شده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان از رودخانه گزارش شده که از این تعداد ۷۶ قطعه ماهی رودخانه‌ای، ۱۷۸ قطعه ماهی سفید، ۴ قطعه ماهی زرد پر و ۳۰ قطعه ماهی سوف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایق با اشاره به ۵ مورد شکار غیر مجاز پرندگان در آذربایجان شرقی گفت: از این تعداد ۱۳ قطعه کبک و ۴ قطعه کبوتر بود.

وی اضافه کرد: از مجموع ۷ مورد شکار غیر مجاز پستانداران یک رأس کل وحشی، ۱۲ سر خرگوش، آهو و ۳ رأس گراز گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: در این ۴۷ شش مورد زنده گیری پرندگان نیز گزارش شده که از این تعداد ۱۰ قطعه عقاب طلایی، ۱۹ قطعه سارگپه، قرقی، ۲ قطعه حواصیل، ۲ قطعه دلیجه، ۲ قطعه بوتیمار، لک لک، ۶ قطعه جغد، ۸ قطعه کبک، ۱۳ قطعه سهره طلایی و عقاب تالابی بود.

وی با اشاره به گزارش ۹ مورد زنده گیری پستانداران، گفت: ۴ قلاده روباه، ۳ قلاده گرگ، بره میش و یک گلاده گربه وحشی کشف شد.

فایق اظهار کرد: در این مدت ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، هشت قبضه سلاح شکاری مجاز، ۱۴ مورد ادوات و وسایل شکار کشف و ضبط شده است.

کد خبر 5048289

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست محیط زیست آذربایجان شرقی متخلفان زیست محیطی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه شهدای مدافع حرم ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان قطعه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح آمارگیری از دامداری‌های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زاییده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است. این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر می‌شود.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌برداری دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون رأس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون رأس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون رأس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار رأس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون رأس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون رأس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون رأس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون رأس بوده است).

بیشترین تعداد گوسفند و بره در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد بز و بزغاله در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد گاو و گوساله در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیش‌ترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مشاهده اطلاعات کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6086520

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال