Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ بانک دی که به عنوان سهامدار عمده شرکت مدیریت تولید برق دماوند محسوب می‌شود، در سال ۱۳۹۴ سهام این شرکت را در بورس عرضه کرده و در حال حاضر این شرکت با نماد «دماوند» در بازار دوم فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد.

بیش از ۹۰ درصد برق تولیدی این شرکت در بازار برق ایران که مدیریت آن بر عهده شبکه برق کشور است، به فروش می‌رسد و ۱۰ درصد آن نیز در بورس انرژی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دماوند» در روز جاری از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بود و در قیمت ۸ هزار و ۶۰۰ تومان، معاملات خود را به پایان رساند.

 شرکت مدیریت تولید برق دماوند برخلاف دیگر نمادها در بازار سهام که در روزهای جاری با معاملاتی منفی همراه هستند، در هفته‌های معاملاتی اخیر بازدهی مثبتی داشته و امروز نیز، رشد ۵ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. این در حالی است که در روز جاری، بسیاری از نمادهای معاملاتی، افت را ثبت کرده‌ و منفی معامله شده‌اند. (شرکت مدیریت تولید برق دماوند از معدود نمادهای مثبت در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم بوده است)  

۱۲ هزار معامله در حجم ۱۵ میلیون سهم از معاملات امروز بازار سهام به «دماوند» اختصاص داده شد. همچنین برای «دماوند»، صف خرید سبکی در حجم ۳۲ هزار سهم در محدوده قیمتی ۸ هزار و ۶۰۰ تومان و صف فروشی در حجم ۶۴ هزار سهام، در محدوه قیمتی اشاره‌شده تشکیل شد. 

میزان خرید اشخاص حقیقی، ۸ میلیون سهم (۵۶ درصد) و میزان فروش آنها، ۱۳ میلیون سهم (۸۶ درصد) بوده است. حقوقی‌های شرکت مدیریت تولید برق دماوند، ۶ میلیون سهم (۴۳ درصد) را خریدند و ۲ میلیون سهم (۱۳ درصد) را فروختند. 

پربیننده ترین آزادسازی سهام عدالت همچنان در مرحله آزمون و خطا/ دارندگان سهام عدالت متضرر اصلی هستند سهامداران فملی بخوانند (۹۹/۷/۲۱) ارزش سهام عدالت من (۲۲ مهرماه) سهامداران شبندر بخوانند (۲۲ مهر ماه)/ خیزش پالایشی‌ها از خاکستر پالایش یکم سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بورس امروز/ خودرویی‌ها در ترافیک فروش

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دماوند مدیریت تولید برق دماوند قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شرکت مدیریت تولید برق دماوند میلیون سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد

ابراهیم بازیان در گفت وگوی ویژه خبری گفت: امروز سهام دو باشگاه پرطرفدار کشور واگذار شد به طوری که ۸۵ درصد سهام این  دو باشگاه  در فرابورس ایران به بخش غیردولتی واگذار شد. سال ۱۴۰۰ متأسفانه به جهت عدم رعایت بعضی از ضوابط کنفدراسیون فوتبال آسیا دچار محرومیت‌هایی شده بودند.

او افزود:این موضوع از سال ۷۶ مطرح شد که در سال ۱۴۰۰ اولین گام در این خصوص برداشته شد در انتهای سال گذشته مجدد تلاش شد که این بار از طریق مشارکت طلبیدن یک مجموعه مشترک یعنی کنسرسیومی از بانک‌های غیردولتی و کنسرسیومی از شرکت‌های صنایع پتروشیمی ذیل هلدینگ خلیج فارس این مسئله بتواند حل و فصل بشود و بحمدالله این اتفاق امروز صبح در فرابورس ایران محقق شد.

بازیان تصریح کرد:همچنین در جلسات روز گذشته که تشکیل شد برای هر یک از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال یک تقاضا دریافت شده بود و پس از بررسی مدارک متقاضیان خرید سهام دو شرکت یادشده و صحبت های این موضوع  در نهایت با تصمیم کارگروه، صلاحیت متقاضیان مورد تأیید این سازمان قرار گرفت.

به گفته او،قیمت هر سهم استقلال ۳ هزار و ۴۶ ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس سه هزار و ۵۸۰ ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی افزود: همچنین در این میان ۶ بانک عامل و ۶ هلدینگ پتروشیمی از خریداران تیم استقلال بودند که این صلاحیت ها توسط سازمان خصوصی سازی و بورس تایید شده است،که متقاضیان قبل از ورود برای معامله نخست صلاحیت شان مورد بررسی قرار گرفت و سپس اجازه حضور در بازار سهام را پیدا کردند.

او گفت: صبح فردا قرارداد امضا می شود و مراحل تشریفات باید طی شود بر این اساس ۱۰ درصد ارزش سهام حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس و ۲۸۰ میلیارد تومان برای باشگاه استقلال به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز می شود.

بازیان در پاسخ به این سوال که  پرداختی‌ها به چه صورت انجام می‌شود؟ گفت:۱۰ درصد نقدی و ۹۰ درصد مابقی به صورت اقساط  انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی این را هم گفت که قطعی‌شدن معامله ۶ هزارمیلیاردتومانی سرخابی‌ها تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت سال جاری انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان (عکس)
  • وزیر ورزش: همه تیم‌ها در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا می‌کنند
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • صلاحیت خریداران سرخابی‌ها قبل از ورود به معامله بررسی شد