Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ها است که موضوع تخصیص اشتباه یارانه های پرداختی و عدم نفع همگانی از پرداخت این یارانه ها به صورت مساوی مطرح می باشد. این در حالی است که دولت هزینه های زیادی را برای پرداخت یارانه های مختلف جهت رفاه حال همه ایرانیان متحمل می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، از اوایل سال گذشته به هر حال تصمیم گرفته شد تا این مسیر اشتباه به نحوی اصلاح گردد و دولت این کار را از یارانه سوخت و بنزین آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی های سال 1397 مرکز آمار ایران نشان می داد که 53.2 درصد از خانوارهای شهری و 32.3 درصد از خانوارهای روستایی دارای خودرو و همچنین 14.1 درصد از خانوارهای شهری و 28.4 درصد از خانوارهای روستایی دارای موتور سیکلت بوده اند. با این آمار مشخص بود که بخشی از خانوارهای ایرانی از یارانه پرداخت شده بر روی بنزین بهره ای نمی بردند.

همچنین سازمان برنامه و بودجه طی گزارشی در سال 1397 اعلام کرد که دولت حدود 123 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به بنزین اختصاص می داد که از این میزان حدود 11 هزار میلیارد تومان سهم سه دهک پایین (کم درآمد) و حدود 67 هزار میلیارد تومان سهم سه دهک بالا (پردرآمد) بود. یعنی سه دهک بالا حدود 6 برابر بیشتر از سه دهک پایین از یارانه های بنزین نفع می بردند.

با این وضعیت دولت برای نزدیک تر شدن به عدالت، تصمیم به افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه آن گرفت و اعلام کرد که رقم مازاد حاصل از افزایش قیمت بنزین را به صورت یارانه معیشتی در اختیار خانوارها قرار خواهد داد.

با روی کار آمدن مجلس یازدهم از 7 خردادماه سال جاری، برخی از نمایندگان اعلام کردند که این طرح دولت برای بنزین، باز هم عدالت را آن گونه که باید اجرا نکرده است. 

در همین رابطه  مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورخه 19 مرداد ماه 1399 گفت: در شرایط فعلی نوع سهمیه ‌بندی بنزین برای خانوارهایی که خودرو دارند، خوب است. وی با بیان اینکه 50 درصد خانواده ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی‌بهره‌اند، ادامه داد: در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتماً باید اصلاح شود. نماینده تهران در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین خبر داد.

طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه بندی بنزین چیست؟

طرح "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" قرار بود در صورت اجرا، برای رعایت بیشتر عدالت، مبنا را از هر خودرو به هر خانوار تغییر دهد.

همچنین مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم درباره این طرح گفت: انتظار داریم با تصویب و اجرای طرح مبتنی بر تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی، کاهش آثار تورمی در دهکهای پایین تر و کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی در اقتصاد ملی از نتایج مهم طرح "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اگر روزانه به هر فردی ۷ دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد به طور مثال به  یک خانواده ۵ نفره ماهیانه ۱۰۰ لیتر بنزین تعلق می گیرد.

شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.

گفته شد در این طرح، اگر صاحب خودرویی تمام سهمیه خانوار خود را استفاده نکند، سهمیه باقیمانده از طریق سامانه های بانکی، قابل واگذاری به دیگران می باشد یا در پایان هر ماه به شرکت پالایش و پخش باز می گردد و معادل قیمت متوسط ماهانه آزاد بنزین در کارت بانکی صاحب خودرو شارژ می شود تا بتواند کالای ایرانی خریداری نماید.

اعلام شد که قیمت دوم و آزاد بنزین در این طرح به صورت شناور و معادل ۹۰% قیمت بنزین فوب خلیج فارس با نرخ تسعیر سامانه نیما خواهد بود.

7  نفر بیش از 100 خودرو و هزار نفر تا 100 خودرو دارند!

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس روز گذشته مورخه 22 مهر 1399 با بیان این که دهک‌های بالا بیشترین سهم از یارانه انرژی را دریافت می‌کنند، افزود: ثروتمندان ۳۰ برابر دهک‌های کم درآمد از یارانه انرژی بهره‌مند می‌شوند.

شریعتی افزود: دلیلی ندارد کسی که چند خودرو دارد از بنزین یارانه‌ای استفاده کند. آمارها نشان می دهند که 7 نفر در کشور بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند و بیش از هزار نفر نیز بین ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند که همه آن ها از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار به کجا رسید؟

با این صحبت های مالک شریعتی دوباره این پرسش مطرح شد که در این وضعیت، طرح سهمیه بندی بنزین سهمیه خانوار به کجا رسید؟

در مورخه 22 مرداد ماه سال جاری بود که سیدمحسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح سهمیه‌بندی بنزین سهمیه خانوار را اعلام وصول کرد.

آخرین خبر در مورد این طرح نیز گویا توئیتی است که توسط مالک شریعتی در 16 مهرماه سال جاری منتشر شده است. وی نوشت:

به عنوان‎ سخنگوی کمیسیون انرژی اعلام می کنم هیچ طرحی در مجلس یازدهم برای تغییر در قیمت های یارانه ای و آزاد بنزین در دستور کار نیست. طرح ‎سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار فقط به دنبال بازتوزیع عادلانه تر بنزین یارانه ای از خودرو به خانوار است تا خانوارهای فاقد خودرو نیز بهره ببرند.

وی افزود: ‏متن منتشر شده در برخی رسانه ها، طرح قدیمی مجلس دهم است که در اول مجلس یازدهم قبل از تشکیل کمیسیون ها و بدون اصلاح متن فقط برای تسریع در اخذ نوبت اعلام وصول، مجددا ثبت شد تا بعد در کمیسیون و صحن اصلاح شود. الان پیش نویس گزارش کمیسیون انرژی تنظیم شده است که دو هفته دیگر به صحن کمیسیون می آید.

همان گونه که اعلام شده است این طرح باید همین روزها به صحن کمیسیون برود و هنوز فاصله زیادی تا قانون شدن و ابلاغ آن برای اجرا دارد.

همچنین سیزدهم مهرماه محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری در این باره گفت: "... اکنون کسانی که خودروی بیشتری دارند، از ظرفیت بنزین یارانه ای بیشتری استفاده می کنند. مطرح شد که مبنای تخصیص بنزین براساس سرانه باشد یعنی حتی کسانی که خودرو ندارند، بتوانند از سرانه بنزین که متعلق به کل مردم است استفاده کنند و این طرح محاسن و معایبی دارد و در دست بررسی است و هنوز جمع بندی نهائی نشده و شنیده ها حاکی از این است وزارت نفت و دولت با آن مخالفت کرده است."

 

به نظر می رسد که اجرای این طرح به عمر دولت کنونی قد ندهد و شاید در دولت بعد اجرایی شود. بنابراین در این مدت زمان، همچنان آن 7 نفری که در کشور بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند و آن بیش از هزار نفری که بین ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند از یارانه بنزین بهره بیشتری خواهند برد و در عوض بسیاری از مردمی که در روستاها و یا شهرها هیچ وسیله نقلیه ای برای استفاده از یارانه بنزین ندارند، باید به همان یارانه معیشتی ماهانه اکتفا کنند!

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: خان طومان محمدرضا شجریان جریمه کرونایی شهدای خان طومان اکبر عالمی سهمیه بندی بنزین بنزین مجلس شورای اسلامی خان طومان محمدرضا شجریان جریمه کرونایی شهدای خان طومان اکبر عالمی سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار سخنگوی کمیسیون انرژی درصد از خانوارهای بنزین یارانه ای مالک شریعتی مجلس یازدهم یارانه ها سه دهک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از یارانه نان تا تسهیل واردات خودرو

  در نهایت بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به عمر سال ۱۴۰۲ نرسید‌؛ بنابراین با توجه به تصویب بخش اول، مجلس مجوزی به دولت داد تا (دولت) معطل بخش دوم بودجه نماند و بتواند دریافتی‌ها و پرداختی‌ها را به صورت علی‌الحساب انجام دهد. بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه در جلسه یکشنبه هفته گذشته (۱۹ فروردین) اعلام وصول شد و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین) آغاز می‌شود.دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مبلغ ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان بودجه تعیین کرده است. منابع بودجه عمومی دولت ۲۸۳۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده است. منابع شرکت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها نیز ۳۷۴۱ هزار میلیارد تومان در‌نظر گرفته شده که مجموع این ارقام به ۶۵۷۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد. از مبلغ فوق ۲۳۱۷ میلیارد تومان مربوط به ارقامی است که دو بار منظور شده و بنابراین کسر می‌شود. رقم خالص باقی‌مانده ۶۳۴۷ هزار میلیارد تومان است اما بودجه از دو بخش بودجه عمومی و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت تشکیل می‌شود که بودجه عمومی شامل ۲۵۶۲ هزار میلیارد تومان است.در سال ۱۴۰۳ خلاصه درآمدها و هزینه‌های دولت ۱۵۲۳ همت در‌نظر گرفته شده که ۱۲۸۹ همت آن مربوط به درآمدهای مالیاتی، ۱۳۵ همت شامل درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات، ۱۶ هزار و ۹۶۳ همت شامل درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات و ۳۴ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای متفرقه است. از طرف دیگر هزینه‌ها بالغ بر ۱۸۷۸ همت پیش‌بینی شده که با توجه به درآمد ۱۵۲۳ هزار میلیارد تومانی، تراز عملیاتی منفی ۳۵۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود. در لایحه بودجه ۱۴۰۳، منابع عمومی دولت در بودجه با رشد ۱۸.۲درصدی، ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد ۹.۴۱درصدی ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است‌؛ همچنین در بخش درآمدهای پایدار دولت، درآمدهای مالیاتی بیشترین سهم را دارد که با رشد ۸.۴۹ درصدی نسبت به سال گذشته، ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. درآمد حاصل از حقوق ورودی در رتبه بعدی قرار دارد که ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۸.۳درصد منفی است. 
   
۱۴۳ هزار میلیارد تومان یارانه نان 
براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف به پرداخت ۱۴۳ هزار میلیارد تومان یارانه نان است. این در حالی است که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تنها ۵۶ هزار میلیارد تومان به‌صورت مستقیم برای یارانه نان اختصاص یافته بود.  براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است. همچنین ۹.۷۴هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی در‌نظر گرفته شده است. گفتنی است در لایحه بودجه سال گذشته ۶۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در‌نظر گرفته شده بود که انتقاداتی از سوی سازمان غذا و دارو هم به دنبال داشت. سید‌حیدر محمدی سال گذشته درباره وضعیت اعتبارات طرح دارویاری در سال ۱۴۰۲ گفته بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اعتباری ۶۹ هزار میلیارد تومانی به‌عنوان اعتبار مربوط به طرح دارویاری در‌نظر گرفته شده که سازمان غذا و دارو نسبت به اعتباری که برای بودجه طرح دارویاری پیش‌بینی شده، اعتراض دارد. اعتبار ۶۹ هزار میلیارد تومانی برای بودجه دارویاری در حالی مطرح شده که درخواست سازمان غذا و دارو برای اعتبار اجرای این طرح در سال آینده، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین سقف کل منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده با رقم ۷۵۸ هزار میلیارد تومان بسته شده است. 
   
کاهش حقوق ورودی خودروها
براساس بخش دوم لایحه بودجه سال‌جاری، پیش‌بینی دولت از درآمد حاصل از واردات در مجموع بالغ بر ۷.۱۴هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این میزان قریب به ۳۰۰۰ میلیارد تومان (۲۹ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال) به‌عنوان مالیات حاصل از حقوق ورودی خودروها پیش‌بینی شده است؛ درحالی‌که حسب لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت سیزدهم درآمدی بالغ بر ۳۱۹۷ میلیارد تومان برای حقوق ورودی خودروها در‌نظر گرفته بود. بر این اساس مالیات یا درآمد ناشی از حقوق ورودی خودروها، ۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. 
   
سهم لوکس‌سواران از مالیات 
براساس جزئیات بخش دوم لایحه بودجه، در حوزه مالیات بر ثروت بالغ بر ۴۰ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان در‌نظر گرفته شده است که از این میزان، ۶ درصد این مالیات سهم مالیات خودروهای سواری و وانت‌های دوکابین گران‌قیمت در‌نظر گرفته شده است. براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، دولت سیزدهم مالیات ۲۶۴۳ میلیارد تومانی را برای خودروهای گران‌قیمت مذکور پیش‌بینی کرده است. 
   
افزایش ۲برابری تعرفه موبایل‌های لوکس
بر اساس بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، پیش‌بینی شده که دولت در سال جاری از حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته‌شده خارجی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار حدود ۲۰۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. این رقم در بودجه سال گذشته ۱۰۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که نشان می‌دهد پیش‌بینی دولت از این درآمد در سال جاری نسبت به سال قبل دوبرابر شده است. در سال جاری حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار برای رویه‌های تجاری ۱۵درصد و برای سایر رویه‌ها ۳۰درصد تعیین شده است. 
   
۸۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد از پیامک
درآمد حاصل از افزایش ۴۰ ریال به بهای هر پیامک(۱۰ریال افزایش مزبور موضوع بند(ش) ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت)، ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. همچنین دربخش دوم لایحه بودجه امسال بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. 
   
تعرفه وارداتی گوشت قرمز و مرغ 
در بخش درآمد حاصل از اخذ عوارض از واردات، عوارض وارداتی هر کیلوگرم گوشت قرمز ۲۷۵ تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ نیز ۱۱۰تومان تعیین شده است. همچنین در این لایحه درآمد حاصل از کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌ها برای دام سنگین ۴۰۰۰ تومان، برای دام سبک ۵۰۰ تومان و برای طیور ۲۰ تومان پیش‌بینی شده است. 
   
۱۷هزار میلیارد تومان مالیات در بخش مسکن
در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده برگشت درآمد پایه‌های مالیاتی حوزه زمین، مسکن، مستغلات و ساختمان و تأمین مسکن محرومین به صندوق ملی مسکن (تبصره ۸ ماده ۳ قانون جهش تولید مسکن)۱۷هزار میلیارد تومان تعیین شود که از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تأمین خواهد شد. دراین ردیف بودجه همچنین اعتبار درنظرگرفته‌شده برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌منظور کمک به حساب ۱۰۰امام خمینی(ره)۲۹۰میلیارد تومان تعیین شده است.این مبلغ نیز از طریق تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تأمین خواهد شد. همچنین ۸۰۰۰ میلیارد تومان از طریق تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت راه و شهرسازی در اختیار صندوق ملی مسکن به‌منظور اجرای قانون جهش تولید مسکن قرارخواهدگرفت. ازسوی دیگر ۰.۵درصد درآمد مشمول مالیات بانک‌های کشور (موضوع قانون تهیه مسکن برای افراد کم‌درآمد) به مبلغ ۱۵۹ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین مبلغ کل مالیات پیش‌بینی‌شده بر واحدهای خالی از سکنه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است. 
   
پیش‌بینی درآمد ۵۸۲ همتی از فروش نفت در لایحه بودجه
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، درآمد ۴۶ هزار و۵۳۰میلیارد تومانی از محل صادرات گاز طبیعی و درآمد ۴۳ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومانی از محل فروش خوراک به پتروشیمی‌ها پیش‌بینی شده است. همچنین منابع حاصل از صادرات میعانات گازی ۳۳ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. 
   
عوارض خروج از کشور؛ ۵۲۰ هزار تومان برای هر نفر
طبق جدول تعرفه‌های درآمدهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال جاری در سفر اول ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است. البته عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال گذشته در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. بر این اساس عوارض خروج از کشور برای هر نفر نسبت به سال قبل ۳۰درصد افزایش یافته است.  همچنین پیش‌بینی شده درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۴۳۶۲ میلیارد تومان باشد که نسبت به رقم۳۴۳۱ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۲۷.۱درصد افزایش داشته است. عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره برای هر نفر۱۷۲ هزار تومان تعیین شده که نسبت به رقم ۱۳۲ هزار تومان در سال گذشته ۴۰ هزار تومان، معادل ۳۰.۳درصد، بیشتر شده است. عوارض خروج هوایی برای زائرین عتبات عالیات ۴۵ هزار تومان و عوارض خروج زمینی و دریایی نیز برای این مسافران ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است. 

۲۶ همت درآمد از محل جرایم بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه 
سال ۱۴۰۳ کشور که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، حدودا ۲۶ هزار میلیارد تومان برای درآمدهای دولت از محل جرایم و خسارات پیش‌بینی شده است. از این رقم ۶۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به درآمد حاصل از جرایم رانندگی است. در این جدول درآمد حاصل از جرایم و خسارات زیست‌محیطی ۴۰۰ میلیارد تومان، جریمه ورود و اقامت اتباع خارجی غیرمجاز ۲۹۰ میلیارد تومان و درآمد حاصل از جرایم تعزیراتی ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است جرایم مربوط به درآمد حاصل از عوارض آلایندگی (عوارض سبز موضوع ماده (‌۲۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده) و درآمد موضوع ماده ۷۷ قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در جدول قرار دارد اما رقم درآمد پیش‌بینی‌شده برای آنها صفر است. 

دیگر خبرها

  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟
  • معیار جدید دهک بندی؛ نوع خودرو و تراکنش بانکی دهک خانوارها را جا به جا می‌کند
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد/ پرداخت یارانه طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»
  • از یارانه نان تا تسهیل واردات خودرو
  • صدک‌بندی یارانه بگیران طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»
  • معیار‌های دهک بندی جدید خانوارها؛ مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوار‌ها اعلام شد/ صدک‌بندی طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»