Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:11:28 GMT

استفاده حداکثری از ظرفیت عفو محکومان در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۰۸۶۹

استفاده حداکثری از ظرفیت عفو محکومان در مازندران

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران براستفاده حداکثری از ظرفیت عفو محکومان تاکید کرد و گفت: در استان مازندران میزان عفو محکومان بسیار کم است و باید با تشکیل کمیته عفو در استان و شناسایی و معرفی واجدین شرایط از این ظرفیت مهم در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کرد.

محمد صادق اکبری در نشست با دادستان ها وروسای دادگستری های سراسر استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزارشد، اظهارکرد:قوه قضائیه مصمم به استفاده از ظرفیت عفو درمناسبت های مختلف است؛  تنها ۳۸ نفر در استان از ظرفیت عفو که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده استفاده کرده اند و باید پیش از مناسبت های مختلف افراد واجد شرایط شناسایی تاحق هیچ واجد شرایطی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور قرار متناسب واستفاده ازمجازات جایگزین حبس

وی در ادامه صدور قرار متناسب را مورد تاکید قرارداد وگفت:دادستان ها وروسای حوزه های قضایی وظیفه خطیری برعهده دارند وتا جایی که مقدوراست با صدور قرار متناسب ازمعرفی افراد به زندان ممانعت نمایند می توان با مدیریت وتصمیم بجا و درست دردادسرا باصدور قرار متناسب ودردادگاه با مجازات متناسب واستفاده ازمجازات های جایگزین حبس،جمعیت کیفری راکاهش داد.

اهمیت طرح غربالگری زندانیان

رئیس کل دادگستری مازندران با مهم و موثر برشمردن طرح غربالگری زندانیان اظهارکرد:با توجه به تاکیدات اخیر رئیس  قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی در زمینه اجرای غربالگری در زندان‌ها و بررسی وضعیت تمامی زندانیان سراسر کشور این غربالگری در زندان های استان مازندران نیز آغاز شده وامیدواریم با اجرای درست وکامل طرح نسبت به تعیین تکلیف همه زندانیان اقدام شود وهیچ زندانی بلاتکلیف وبا سرنوشت مبهم ونامعلوم در زندان های استان نداشته باشیم.

اهتمام جدی به اعطای مرخصی به زندانیان

وی خطاب به دادستان های سراسر استان گفت:نسبت به اعطای مرخصی به زندانیان اهتمام لازم داشته باشید وزمانی که قانون ودستورالعمل ها براعطای مرخصی به واجدان شرایط تاکید دارد تعلل ویا احتیاط جایزنیست و در اعطای مرخصی به زندانیان  در مورد جرایم سنگین و خشن  بسیارسختگیرانه عمل کنند.

اکبری افزود: نباید به گونه ای باشد زندانیان ومتهمان جرائم خشن و سنگین مشمول مرخصی یا عفو قرارگیرند چون آزادی اراذل و اوباش باعث اختلال درآرامش  و امنیت جامعه و سلب آسایش مردم می شود بنابراین افراد باید متناسب با شرایط گذشته وحال خود مشمول عفو یا مرخصی قرار بگیرند.

بازدید مستمر از زندان ها

وی همچنین گفت:روسا،دادستان ها وقضات ناظر زندان باید به صورت مستمربا حضور درزندان ها به صورت چهره به چهره با مددجویان گفت وگو ونسبت به حل مشکلات آنان اهتمام لازم داشته ودراین مسیر از ظرفیت مددکاران زندان نیز در پیگیری مسائل مددجویان استفاده لازم داشته باشند .  

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دراین نشست ویدئو کنفرانسی، رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بربرخورد جدی با قاچاقچیان موادمخدر، جداسازی این افراد ازسایر زندانیان،برخورد قاطع با مرتکبین جرائم خشن ومهم،برخورد با قاچاقچیان سلاح ومهمات ،نظارت براجرای احکام توسط دادستان ها، تفهیم حقوق متهم وغربالگری وپالایش پرونده ها دراجرای احکام  تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قوه قضائیه مازندران دادگستری مازندران ظرفیت عفو قرار متناسب دادستان ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر متوقف نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز صبح چهارشنبه در دیدار با خانواده زندانیان نیازمند اظهار کرد: از قضات و دادستان‌ها و رؤسای دادگستری استان خواسته ایم که هم از زندان‌ها و هم خانواده‌های زندانیان سرکشی و بازدیدهای مستمر داشته باشند و نسبت به رفع مشکلات این اقشار آسیب پذیر از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی گفت: خدمت رسانی و سرکشی‌های مستمر و بازدید و حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان متوقف نخواهد شد و در سال جاری نیز با برنامه ریزی صورت گرفته هرشب از ماه مبارک از سه خانواده زندانیان نیازمند سرکشی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که به همین منظور از مدیرکل زندان‌های استان بوشهر، انجمن‌های حمایت از زندانیان و دیگر مسئولین و خیرین تشکر می‌کنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه دیگر مسئولین در این دیدارها ضمن اهدای بسته‌های حمایتی و هدایای نقدی به این خانواده‌ها و فرزندان آنان، یک دستگاه کولر گازی و یک تخته فرش نیز به یکی از این خانواده‌ها اهدا کرد.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این دیدارها که به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) انجام شد به درخواست‌های قضائی و سایر مشکلات آنها رسیدگی و در همین راستا دستور آزادی یکی از این زندانیان را که واجد شرایط بود با ارفاقات قانونی صادر کرد.

کد خبر 6063375

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر متوقف نمی‌شود
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته