Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در آیین ویدئو کنفرانسی معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید بستر را برای توسعه و افزایش فعالیت بخش غیردولتی و تولید کنندگان واقعی فرهنگ و هنر در مرکز و استان‌ها فراهم کند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فراغ بال می‌تواند به سیاست‌گذاری پرداخته و گام‌های موثری را در زمینه حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین بازنگری اساسی در ساختار وظایف، امکانات و زیرساخت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و گفت: به خاطر وجود برخی مشکلات هماکنون در واگذاری مراکز فرهنگ و هنری به بخش خصوص دچار مشکل هستیم.

علی غیاثی خواستار توجه به انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری شد و افزود: دولت باید به نهادسازی به خصوص توسط فعالان بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر بپردازد.

وی سیاست‌گذاری و نظارت را بهترین کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و تاکید کرد: تشکل‌های قوی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر باید شکل بگیرد و مدیریت عملی و اجرایی این حوزه باید توسط خود فعالان انجام شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خواستار تقویت موسسات فرهنگ و هنری شد و ادامه داد: تولیدات فرهنگی و هنری باید در این موسسات قوی سامان یافته و هدایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این آیین با بیان این که مسئولیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با امکانات این تشکیلات سازگاری ندارد، گفت: امکانات و بستر فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خصوص در استان‌ها باید متناسب با مسئولیت‌های وسیع این تشکیلات افزایش یابد.

بهروز ندایی خواستار بازنگری در زمینه متناسب‌سازی مسئولیت و امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و افزود: نیازمندی‌ها و قوانین مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مورد بازنگری قرار گرفته و حداقل همانند دانشگاه‌ها تعریف شود.

وی خواستار افزایش اختیارات مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی به خصوص در زمینه هزینه‌کرد در حوزه فرهنگ و هنر شد و ادامه داد: کار مدیر فرهنگی، کمّی نیست و به همین علت بستر کار و نوع اعتبارات این تشکیلات باید مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، مدیریت بر اصحاب فرهنگ و هنر را سخت عنوان کرد و گفت: کار اصحاب فرهنگ و هنر باید به خود آنها واگذار شده و دولت تنها با سیاست‌گذاری درست، زیرساخت‌ها و بستر فعالیت را فراهم کند.

وی با اشاره به مخلوط شدن برخی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخی از تشکیلات و نهادهای فرهنگی دیگر افزود: اصحاب فرهنگ و هنر و مدیران فرهنگی این وزارتخانه باید در فضای شفاف مسئولیت فعالیت و مدیریت کنند.

ندایی، زبان هنر را بهترین زبان برای فعالیت‌های فرهنگی موثر دانست و اضافه کرد: حوزه فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر  باید گسترش یافته و تولیدات فرهنگ و هنری موثر و مفید باید حمایت شود.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز که به عنوان میزبان غائب این جلسه بود و به صورت صوتی و مجازی در این جلسه حاضر شده بود، با ارائه گزارشی از مدیریت هفت ساله خود بر این مجموعه، از اجرای ۱۴ رویداد بین‌المللی و ۴۰ رویداد سراسری و منطقه‌ای در استان اردبیل در دوره مدیریت خود خبر داد.

سیدناصر اسحاقی افزود: در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری نیز احداث مراکز و مجتمع‌های فرهنگی در همه شهرستان‌ها پیگیری شد و هم اکنون مراکز فرهنگی و هنری در همه شهرستان‌های استان یا در حال بهره‌برداری و یا در حال احداث است.

وی با اشاره به صرف ۲۵۰ میلیارد ریال برای احداث تالار مرکزی استان اردبیل، میزان پیشرفت این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری مرکز استان را ۴۵ درصد اعلام کرد و افزود: امسال ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و ماده ۵۶ برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، در این آیین با تقدیر از مدیریت هفت ساله سیدناصر اسحاقی، عبدالله بحرالعلومی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معرفی شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید ناصر اسحاقی استان اردبیل استانداری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل استانداری اردبیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل استانداری اردبیل اخبار کنکور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه فرهنگ و هنر اصحاب فرهنگ و هنر فرهنگی و هنری استان اردبیل استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی

ایسنا/لرستان امام جمعه دورود بر اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد قائدرحمت شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان دورود، ضمن تشکر از ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای برپایی این جلسه گفت: تداوم این جلسات باعث ارتقا سطح فرهنگی و هنری شهرستان و استان خواهد شد.

امام جمعه دورود بر توجه به هنر تاکید کرد و افزود: فرهنگ و تمدن اسلامی جز در پرتوی هنر فاخر، تثبیت نمی‏‌شود و توسعه نخواهد یافت.

حجت‌الاسلام قائدرحمت با تاکید بر اهمیت فرهنگ و هنر در  ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی و انقلابی در جامعه بر هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتر در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد.

در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دورود درباره مسائل و مشکلات موجود در زمینه فعالیت فرهنگی، هنری خود در فضای صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان