Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری با بیان اینکه گروه فلسفه دانشکده ادبیات به عنوان یکی از گروه‌های آموزشی دانشکده ادبیات از قدیمی ترین گروه‌های آموزشی دانشگاه است، گفت: در حال حاضر این گروه آموزشی در سه مقطع تحصیلی دانشجوی فلسفه تربیت می‌کند که در مقطع دکترا سه گرایش فلسفه معاصر، فلسفه عصر جدید و فلسفه یونان و قرون وسطی، در مقطع کارشناسی ارشد نیز سه گرایش فلسفه هنر، فلسفه تطبیقی و فلسفه غرب و در مقطع کارشناسی رشته فلسفه تدریس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه سال قبل اولین بار در شمال غرب ایران رشته فلسفه هنر در گروه فلسفه دانشگاه تبریز تأسیس شد و دانشجویان فلسفه و رشته‌های هنر در سرتاسر ایران از آن استقبال کردند و در تابستان ۱۳۹۹ اولین دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه هنر به‌نام نسرین ممتازی از پایان‌نامه خود با عنوان هنر و زندگی در اندیشه جان دیویی با درجه عالی دفاع کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به دیگر دستاوردهای این گروه، یادآور شد: افزون بر این فعالیت‌های اشاره شده، مجله پژوهش‌های فلسفی گروه فلسفه نیز به‌عنوان مجله برتر در بین مجلات فلسفی ایران با همکاری اساتید این گروه در مسیر رشد و تعالی و به سمت بین‌المللی شدن در حرکت است.

وی تصریح کرد: این مجله در جدیدترین رتبه بندی وزارت علوم درجه "الف" را اخذ کرده است و در تابستان گذشته هم این مجله به‌عنوان اولین مجله دانشگاه تبریز و اولین مجله فلسفی ایران ویژه نامه‌ای درباره کرونا منتشر کرد که مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

اصغری با بیان اینکه اساتید گروه فلسفه در ایام کرونا در کنار تدریس آنلاین و آفلاین کلاس‌های درسی، فعالیت‌های پژوهشی خود را نیز ادامه می‌دادند، اضافه کرد: در ۶ ماه گذشته نیز ۶ کتاب ترجمه و تألیفی از اساتید این گروه منتشر و در کنار این فعالیت بیش از ۱۲ مقاله علمی پژوهشی و بیش از ۶ مقاله در کنفرانس داخلی ارائه شده است.

به گفته وی، در همین مدت نیز یکی از اساتید مدعو گروه فلسفه (دکتر جلال پیکانی، دانشیار محترم گروه فلسفه دانشگاه پیام نور تبریز و ویراستار انگلیسی مجله علمی پژوهش‌های فلسفی گروه فلسفه دانشگاه تبریز) که سال‌ها است با گروه فلسفه و مجله پژوهش‌های فلسفی همکاری علمی و آموزشی دارد، در ۶ ماه گذشته یک کتاب ترجمه‌ای در رشته فلسفه و ۲ مقاله در مجلات نمایه شده در اسکوپوس منتشر کرده که در دسترس اساتید و دانشجویان این گروه قرار گرفته است.

مدیر گروه فلسفه دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز با اشاره به کتاب‌های منتشر شده از سوی اساتید این گروه، گفت: کتاب گزارش تحلیلی از فلسفه اصالت تصوری برکلی، نوشته جاناتان دنسی و تاریخ فلسفه یونان، نوشته گاتری، جلد سوم، (روشن اندیشی سده پنجم پیش از میلاد)، با ترجمه حسن فتحی، سوبژکتیویته در تفکر فلسفی جهان اسلام. جستار نخست: سوبژکتیویته فلسفه اسلامی معاصر ایران (مرتضی مطهری)، یادداشت‌های فلسفی، نگریستن از منظر یک زندگی و تأملاتی در باب فلسفه دکارت به نویسندگی مسعود امید و کتاب درآمدی بر فلسفه‌های معاصر غرب از هوسرل تا رورتی به نویسندگی محمد اصغری از جمله کتب منتشر شده بوده است.

کد خبر 5048020

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسفه دانشگاه تبریز محمد اصغری ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه شهدای مدافع حرم ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان گروه فلسفه دانشگاه دانشگاه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان صالحی افزود: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ می‌تواند به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه شود.

صالحی با ذکر تعداد طرح‌های پژوهشی در دست اجرای دانشگاه‌ها گفت: تا امروز دانشگا‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، ۱۱ هزار و ۲۱۲ طرح جاری با صنعت دارند که این طرح‌ها جدای از طرح‌های درون دانشگاهی است و ارزش این قرارداد‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با اشاره به قانون جهش تولید و نقش آن در اثر بخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی تصریح کرد: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با بخش دولتی یا خصوصی قراردا تحقیق و توسعه منعقد کنند؛ به عنوان مشوق مالیاتی برای آن شرکت محاسبه می‌شود.

وی از تدوین آئین‌نامه ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و افزود: اگر شرکتی با دانشگاه قرارداد ببندد از بودجه خود هزینه نمی‌کند بلکه از مالیات آن کسر می‌شود که ظرفیت بسیار بزرگی است. این قانون قبلا مصوب شده، ولی آئین نامه اجرایی آن سال ۱۴۰۲ با همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مشارکت وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزرات صمت تدوین و مصوب شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ویژه ماده ۱۳ و ماده ۱۱ این قانون می‌تواند جهشی را در اثربخشی و اجرای طرح‌های پژوهشی در سطح کلان ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

دیگر خبرها

  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • بازآفرینی تصویر عطار نیشابوری توسط عمار تفتی
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان