Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:31:59 GMT

مسابقه کتابخوانی «بـر مـدار آفـتـاب»

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۲۲۰۱

مسابقه کتابخوانی «بـر مـدار آفـتـاب»

کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی مسابقه کتابخوانی «بر مدار آفتاب» را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، کتاب «بر مدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» با تدوین حجت الاسلام محمدحسین پورامینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

این اثر با ارائه گوشه‌ای از حیات طیبه رضوی، بر آن است تا سبک زندگی مؤمنانه را با تکیه بر سیرۀ حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب در هفت فصل تنظیم شده است. فصل نخست «پرتویی از آفتاب»، فصل دوم «ارتباط با خدا»، فصل سوم «ارتباط با حجت خدا»، فصل چهارم «ارتباط با خود»، فصل پنجم «ارتباط با خانه و خانواده»، فصل ششم «ارتباط با جامعه» و فصل هفتم «بهداشت و جامعه». در فصل اول به تولد تا شهادت و زیارت حضرت پرداخته است. دربارۀ موضوعاتی از قبیل خداباوری، نمازگزاری، روزه‌داری، حج، دعاها و معاداندیشی در فصل دوم بحث شده است.

فصل سوم به نیاز به امام، اطاعت از اولی‌الامر، اهل بیت علیهم‌السلام، غدیر، عاشورا و مهدویت می‌پردازد. مطالبی چون سیمای ظاهری، سیمای علمی و سیمای اخلاقی در فصل چهارم قرار گرفته‌اند. در فصل پنجم موضوعات مرتبط با خانه (فضای خانه، خوش اخلاقی، والدین، ازدواج، فرزند و...) و خویشاوندان (صلۀ رحم، مهمان و مهمانی) بررسی شده‌اند. به سرفصل‌های خدمتکاران و کارگران (طی‌کردن مبلغ، انس با کارگر و...) و با مردم (مهروزی، معاشرت و...) در فصل بعدی پرداخته شده است. در فصل هفتم و پایانی کتاب این موضوعات: بهداشت، خوردنی‌ها، نوشیدن، نشستن، سفر، بیماری، عیادت و... تشریح شده‌ است.

این مسابقه ویژه دانشجویان سراسر دانشگاه ها است که هر شب ساعت ۲۰ پنچ سوال از کتاب "برمدار آفتاب" داخل کانال کانون قرآن و عترت  قرار داده می‌شود.

برای شرکت درمسابقه شرکت کنندگان  می توانند پاسخ های خود را تا ساعت ۲۴ همان شب به همراه مشخصات خود (نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی، شماره دانشجویی) به آیدی  Kanonquran_Admin@ ارسال کنند که به قید قرعه به پنج نفر از افرادی که  پاسخ درست به سوالات دهند جوایزی اهدا خواهد شد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقه کتابخوانی بر مدار آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره دختران آفتاب در گچساران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • اوقات شرعی سی و یکم فروردین در سمنان
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در گچساران
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد