Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@00:32:15 GMT

موافقت دولت با عرضه داراسوم بانکی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۲۴۹۹

موافقت دولت با عرضه داراسوم بانکی

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست ‌جمهوری، در جلسه هیئت دولت که صبح امروز به ریاست حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور برگزار شد، وزیر امور خارجه گزارشی از سفر خود به کشور چین ارائه کرد و رئیس کل بانک مرکزی نیز از سفر خود به کشور عراق به منظور آزادسازی مطالبات کشورمان، گزارشی به هیئت وزیران ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این جلسه رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای حاصل از این سفرها و مأموریت به اعضای دولت برای پیگیری مطالبات از سایر کشورها، از کشورهای دوست و شریک تجاری ایران خواست به تعهدات حقوقی و اخلاقی خود عمل کنند تا افکار عمومی در ایران نسبت به آینده روابط با این کشورها بدبین نشود.

واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق (ETF) دارا سوم

دولت در راستای اهداف خود برای مردمی کردن اقتصاد، تعمیق بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ بورس، جمع آوری نقدینگی خرد و ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع عامه مردم از رشد این بازار، با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) دارا سوم موافقت کرد.

بر این اساس، سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی در صندوق یاد شده، ۵۰ میلیون ریال تعیین شد.

همچنین میزان تخفیف واگذاری سهام دولت در صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری مالی – دارا سوم شامل باقیمانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران به میزان ۲۰ درصد تعیین گردید.

لازم به ذکر است مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف، قیمت متوسط سهام در ۳۰ روز قبل از شروع پذیره نویسی خواهد بود و قیمت پس از اعمال تخفیف، نباید از ۷۰ درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی کمتر باشد.

تمدید مهلت قرارداد خط اعتباری منعقده بین سیستم بانکی کشور با صندوق توسعه صادرات هند

با تصویب دولت، مهلت قرارداد خط اعتباری منعقده بین سیستم بانکی کشور با صندوق توسعه صادرات هند تمدید شد.

بر این اساس، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است به منظور تمدید مهلت قرارداد مذکور، به نمایندگی از سوی دولت برای لازم‌الاجرا شدن موافقتنامه مالی مربوط، اصلاحیه به ضمانتنامه صادر نماید.

لازم به ذکر است وزارت امور اقتصادی و دارایی در تاریخ ۰۷/‏۱۱/‏۱۳۹۳‬ با توجه به امضای موافقتنامه مالی مربوط به اعطای تسهیلات مالی بین هفت بانک تجاری کشور و صندوق توسعه صادرات هند (اگزیم بانک هند)، اقدام به صدور ضمانتنامه دولتی کرد و با توجه به اعلام آمادگی طرف هندی به منظور افزایش مبلغ تسهیلات فوق، اصلاحیه ضمانتنامه مذکور در سال ۱۳۹۵ صادر شد که از این اعتبار دریافتی برای تأمین مالی پروژه ۱۵۰ هزار تن ریل، استفاده گردید.

بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دولت

هیئت وزیران در ادامه، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را در دستور کار خود قرار داد و ادامه بررسی آن را به جلسه آتی موکول کرد.

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مولد، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، جلوگیری از فعالیت‌های سوداگرانه و کاهش نوسانات بازارهای دارایی‌ها از جمله بازار خودرو و بازار مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت نامتعارف آنها و پیاده سازی مالیات بر جمع درآمد اشخاص، از اهداف لایحه یاد شده است.

لایحه مذکور در قالب سه محور ساماندهی معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی، اجرای سیستم مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی و برقراری مالیات بر دارایی (شامل مالیات بر عایدی املاک، مالیات سالانه املاک و مالیات سالانه خودرو) تهیه و تنظیم شده است.

بعلاوه، با هدف بهبود توزیع ثروت، وضع مالیات سالانه املاک مسکونی (گران قیمت) و مالیات سالانه خودرو (لوکس) و با هدف حمایت از فضای کسب و کار، مالیات حق تمبر لغو و مالیات بر سود سهام و سهم الشرکه و کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها از نرخ ۲۵ درصد به ۱۰ درصد نیز در متن پیش‌نویس این لایحه مدنظر قرار گرفته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خان طومان محمدرضا شجریان جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان اکبر عالمی هیئت دولت سهام دولت در بانک ها خان طومان محمدرضا شجریان جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان اکبر عالمی مالیات سالانه سرمایه گذاری سهام دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگا قدس  در رابطه با لایحه« اصلاح مالیات‌های مستقیم» بیان داشت: به نظر من در چند سال گذشته اشتباهاتی در بحث مالیات ها صورت گرفت که عملا فشارها را بر روی مردم مضاعف کرد؛ لذا می طلبد دولت و مجلس در این زمینه تجدید نظر کنند. البته بحث مالیات در همه دنیا قانون است و در کشور ما هم باید جدی باشد. ولی نباید به این سبک باشد که مالیات را برای اقشار آسیب پذیر افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه لازم است که دولت و مجلس در جهت تصویب کاهش مالیات بر تولید و اخذ مالیات از فراریان مالیاتی به سمت تحقق نظام مالیاتی حمایت‌کننده از تولید حرکت کنیم؛ گفت: باید به سمت حمایت از تولید به کمک اصلاح نظام مالیاتی برویم. باید علاوه بر کاهش مالیات تولید و اعطای مشوق های جدید به تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم باید پایه های مالیاتی جدید نیز جهت اخذ مالیات از فراریان مالیاتی نیز بگیریم. راهکارهای مناسبی برای شناسایی پایه های مالیاتی و یا جلوگیری از فرار مالیاتی مطرح کردیم که همه این موارد در جهت تحقق شعار سال و همچنین باعث رقابت‌پذیری در تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت و مجلس با هم حرکت کنند و در کنار تصویب لایحه حمایتی فوق، پایه های مالیاتی جدید که هنوز شناسایی نشده‌اند را، شناسایی کنند؛ فشار را از عموم مردم برمی‌دارد

ایزدپناه نماینده مردم ایذ و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به جای اینکه مالیات کارمندان را افزایش بدهیم یا مالیات مغازه داران سبُک را زیاد کنیم، باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم و پایه های مالیاتی مغفول مانده را شناسایی کنیم آن وقت می توانیم ادعا کنیم که در اخذ مالیات راه ما درست بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من انجام مشوق های مالیاتی باعث می‌شود سرمایه گذاران با رقبت بیشتری مالیات را پرداخت کنند و به دنبال حذف و فرار نخواهند بود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!