Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «طفل و تیر و تشنگی» به نویسندگی مهدی پوررضائیان روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) است که تا پایان ماه صفر در پایگاه اینترنتی کانون بهبه‌صورت رایگان به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش «طفل و تیر و تشنگی» کاری از گروه نمایشی مکتب و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در سال ۱۳۸۵ به روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش که به شیوه زنده-عروسکی اجرا شد، درباره واقعه عاشوراست. تیر سه شعبه باید تصمیم بزرگی بگیرد. باید برود یا نرود. او مقصر است یا باید تقدیر را رقم بزند؟ باد و آسمان و آفتاب او را راهنمایی می‌کنند. حضرت علی‌اصغر(ع) بر روی دستان امام حسین(ع) است و... و.

بر همین اساس، هنرمندانی همچون زهرا مریدی، مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، مریم کیاهاشمی، رکسانا تاج‌الدینی، الهه زاده‌محمدی، سمیرا شرافتی، دنیا قاسمی و سمیه نادری به‌عنوان بازیگر و عروسک‌گردان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

مشاور طراحی و ساخت عروسک را عادل بزدوده و طراحی، ساخت عروسک و دکور را نسیم یاقوتی، رویا ناصری، رکسانا تاج‌الدینی، علیرضا حسین‌پور و آترپای حاجی‌مرادبیگی بر عهده داشتند.

یادآوری می‌شود الهه زاده‌محمدی مشاور کارگردان، انوش معظمی شاعر، رضا بنایی و شهرام صالحی موسیقی، نسیم یاقوتی طراح صحنه، محمدرضا شاملوفرد طراح نور و بهزاد غریب‌پور طراح پوستر از دیگر عوامل این اثر هستند.

کتاب «ماشین‌های ساده» از سوی کانون منتشر شد

ماشین‌های ساده یک جلد از مجموعه چهارجلدی «علوم عصر حجری» است که بچه‌ها را در قالب داستان با ماشین‌آلات مختلفی چون اهرم و چرخ‌دستی جرثقیل آشنا می‌کند. ماشین‌های ساده، یک جلد از مجموعه چهارجلدی «علوم عصر حجری» است که به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و در اختیار مخاطبان بالای ۱۲ سال (نونگاه) قرار گرفته است.
مجموعه چهارجلدی علوم عصر حجری را فلیسیا لاو و جری بایلی نوشته‌اند. مایک فیلیپس تصویرگری و علی خاکبازان هم ترجمه آن را بر عهده داشته ‌است.
در کتاب ماشین‌های ساده هم مثل سه عنوان دیگر این مجموعه، «لئو» به عنوان شخصیت اصلی داستان که یک دانشمند عصر حجری است، دانسته‌های خود را درباره موضوع‌های مختلف به گربه‌اش «پالاس» آموزش می‌دهد.


ماشین‌های ساده، کتابی است که بچه‌ها را با اهرم، چرخ‌دستی، چرخ سفالگری، گاو آهن، خیش، انواع قرقره‌ها و نقاله آشنا می‌کند. ضمن این‌که با خواندن این کتاب، بچه‌ها یاد می‌گیرند چگونه چرخ دستی و شادوف بسازند. شادوف، همان چرخی است که دلو را به آن اویزان می‌کنند و از چاه آب می‌کشند.

در این کتاب هم واژه‌نامه‌ای آمده که بچه‌ها را با کلمه‌هایی چون چرخ دنده و نقاله و دیگر واژه‌های تازه و سختی که در ماشین‌های ساده به آن اشاره شده آشنا می‌کند. کتاب ۳۶ صفحه‌ای ماشین‌های ساده با قطع رحلی سه بار هم‌زمان به چاپ رسیده و شمارگان آن ۷هزار و ۵۰۰ نسخه شده است.

این کتاب‌ در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان کتاب اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان کتاب اکران فیلم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان کتاب اکران فیلم اخبار کنکور کانون پرورش فکری کودکان ماشین های ساده عصر حجری بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این برنامه با حضور مربیان کانون و اجرای فعالیت‌های شاد و متنوع بر روی کامیونت نمایش سیار صورت گرفت.اجرای نمایش شاد، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، نقاشی، برگزاری مسابقه و... از جمله برنامه‌هایی است که کانون برای این روز تدارک دید.شناسایی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق محروم و حاشیه نشین و مسیردهی مناسب توسط مربیان کانون ، امکان یابی برگزاری جلسات تعاملی با تسهیلگران و روان شناسان و جامعه شناسان در مناطق محروم با دعوت از کودکان و نوجوانان و والدین در راستای برون رفت از مشکلات اجتماعی و دعوت از تلاشگران و کنشگران حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ورود جدی به این مقوله و ترویج امید و نشاط اجتماعی در کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محلات از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان