Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعای هوشیار زیباری از اعضای ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در خصوص الحشد الشعبی موجب بحث شدید بین نمایندگان کُرد و عرب پارلمان شد تا جایی که جلسه پارلمان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مرکز اطلاع رسانی پارلمان عراق در بیانیه‌ای که پایگاه خبری عراقی «المسله» آن را منتشر کرده است، اعلام کرد جلسه پارلمان به تعویق افتاده است و زمان برگزاری جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که  اظهارات هوشیاری زیباری وزیر خارجه پیشین عراق علیه الحشد الشعی درگیری  لفظی در پارلمان عراق بین اعضای حزب دموکرات کردستان و ائتلاف الفتح را به دنبال داشت.

یک منبع پارلمانی در این خصوص گفت: جلسه امروز به دلیل اظهارات زیباری به صحنه درگیری لفظی تبدیل شد.

این در حالی است که «حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان از هوشیار زیباری خواست به دلیل اظهارات توهین آمیز علیه الحشد الشعبی عذرخواهی کند.

الکعبی در جلسه امروز اظهار داشت: ما توهین به هیچ نهاد رسمی در دولت عراق را نمی پذیریم و اظهارات هوشیار زیباری مردود است .

وی زیباری را به عذرخواهی ای که  شایسته نقش و جانفشانی الحشد الشعبی است، فراخواند.

«فالح الخزعلی» معاون رئیس فراکسیون "السند الوطنی" اظهارات زیباری علیه الحشد الشعبی را بیانگر خواست و اراده داعش دانست که به دلیل رشادت‌های الحشد الشعبی شکست خورد.

الخزعلی در بیانیه‌ای اعلام کرد، اگر الحشد الشعبی و خون‌های ملت عراق نبود زیباری و دیگران نمی‌توانستند نماینده دولت باشند و او و سایرین به برکت خون رشادت‌ها و دلاوری‌های الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی از امنیت برخوردار هستند.

الخزعلی اداره قانونی در الحشد الشعبی و دادستانی کل را به اتخاذ اقدامات قانونی علیه زیباری و هر کسی که به این نیروها و نیروهای امنیتی توهین کرده است، فراخواند تا از تکرار چنین توهین‌هایی علیه کسانی که در حفظ وطن و پاسداری از کرامت و عزت آن مشارکت داشتند، جلوگیری شود.

هوشیار زیباری وزیر اقتصاد و دارایی اسبق عراق در یک گفتگوی تلویزیونی ادعا کرده بود: دلیل حمله به اربیل این است که این گروهها این منطقه را به آمریکا نزدیک می‌بینند و بغداد و اربیل را همانگونه که گروه تروریستی داعش آن را مورد حمله قرار دادند، هدف گرفتند.

زیباری همچنین مدعی شده بود: برخی گروهها مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را به مرد شماره یک آمریکا در عراق متهم کرده‌اند و این اتهام را آشکارا اعلام می‌کنند و رویارویی با این گروهها به جبهه مردمی که عملا وجود دارد، نیازمند است.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هوشیار زیباری الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت پارلمان عراق از پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی

محسن المندلاوی، رئیس مجلس نمایندگان عراق، پاسخ تنبیهی ایران به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری کشورمان در دمشق را حق طبیعی و پاسخی که حقوق بین‌الملل تضمین می‌کند، دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی پارلمان عراق، او در این خصوص گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله به کنسولگری این کشور در دمشق، حق طبیعی و قانونی آن است که توسط قوانین و قوانین بین المللی تضمین شده است. 

 المندلاوی افزود: رژیم صهیونیستی در نقض آشکار تمام کنوانسیون‌ها و عبور از خطوط قرمز در نقض آشکار حاکمیت چندین کشور در منطقه و حتی حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک بسیار پیش رفته است، بنابراین باید در این زمینه مهار شود.

او تاکید کرد که کشور‌های عربی و اسلامی حق دارند از خود دفاع کنند و از منافع خود در برابر حملات نیرو‌های اشغالگر محافظت کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در نخستین ساعت بامداد امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اسرائیل حمله به رفح را به تعویق انداخت
  • ببینید/ کتک‌کارى در پارلمان گرجستان هنگام بررسی قانون جنجالی حضور عوامل خارجی در کشور
  • اسرائیل حمله به رفح را به دلیل حملات ایران به تعویق انداخت
  • سی.ان.ان: اسرائیل حمله به رفح را به دلیل حملات ایران به تعویق انداخت
  • ببینید | تناقض عجیب در سخنان وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • نتانیاهو حمله به رفح را به تعویق انداخت
  • حمایت پارلمان عراق از پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی
  • پارلمان عراق: پاسخ ایران به اسرائیل یک حق طبیعی بود
  • الحشد الشعبی عراق در وضعیت آماده باش قرار دارد
  • سوگیری انستیتوی آمریکایی علیه یک شخصیت مقاومتی در عراق