Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@23:05:27 GMT

کاهش ۶۰ درصدی ثبت‌نام‌ها در دوره پیش‌دبستانی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۴۷۰۹

کاهش ۶۰ درصدی ثبت‌نام‌ها در دوره پیش‌دبستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار کرد: شعار راهبردی «آموزش و پرورش برای همه» با تأکید بر آموزش حضوری و رعایت و سلامت همکاران و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری در دستور کار قرار دارد.

او گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت‌نام دانش‌آموزان یکی از اقدامات این اداره کل در استان با توجه به زیست‌بوم جدید زیستن با کرونا بود که در سال تحصیلی جدید به‌منظور سهولت دانش‌آموزان و والدین انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: حدود سه میلیارد تومان اعتبار در سه مرحله برای خرید اقلام بهداشتی در بین مدارس و ادارات به‌عنوان پیش‌اقدام مقابله با کرونا توزیع شد تا رعایت پروتکل‌ها در سطح مدارس استان محقق شود.

دستورانی بیان کرد: ۳۲۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی انفرادی نیز برای سال تحصیلی جدید برای مدارس استان خریداری شد تا دانش‌آموزان بتوانند به‌صورت انفرادی ورزش کرده و سلامت روان و جسم دانش‌آموزان نیز مورد تهدید قرار نگیرد.

او با بیان اینکه در تمام دوره‌های تحصیلی ثبت‌نام کامل و حتی بیشتر از سال قبل انجام شد، گفت: از ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفری که باید در پیش‌دبستانی ثبت‌نام می‌کردند، با کاهش بالغ بر ۶۰ درصدی، سه هزار نفر ثبت‌نام شدند که طرحی با عنوان آموزش ویژه پیش‌دبستانی‌ها آماده‌شده و به‌زودی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: در دوره ابتدایی، ۶۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام شدند و در پایه اول نیز ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در مدارس استان نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند.

دستورانی اضافه کرد: ۳۰۰ دانش‌آموز از پایه نهم تا دهم نسبت به ثبت‌نام در مدارس اقدام نکردند که رصد و پیگیری برای بازگرداندن این عزیزان به مدارس و مدار تحصیل در دستور کار است.

او گفت: ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی به‌گونه‌ای که اکثراً نرخ‌ها ثابت یا با رشد حداقلی باشد، انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: طبق آمار، حدود پنج هزار نفر از دانش‌آموزان گوشی و تبلت ندارند؛ برای فرزندان ۱۶ هزار فرهنگی و بازنشسته آموزش و پرورش قراردادی برای خرید گوشی منعقد شده است.

دستورانی بیان کرد: پیگیری تخصیص ۵۲۵ تسهیلات پنج میلیون تومانی برای خرید تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت‌ توسط استانداری سمنان در حال انجام است.

او گفت: ۱۶۰ میلیون تومان نیز از محل صرفه‌جویی و کمک خیران برای خرید گوشی و تبلت برای دریافت آموزش غیرحضوری توسط دانش‌آموزان جمع‌آوری شده و در دست اقدام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: خرید ۳۰۰ تبلت نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای دانش‌آموزان زیرپوشش در نظر گرفته شده و در حال اقدام است.

دستورانی بیان کرد: ۱۳۶ هزار نفر ساعت دوره آموزشی با توجه به زیست‌بوم جدید و رعایت پروتکل‌ها با اولویت سربازمعلمان، دانشجومعلمان و نیروهای خدماتی انجام شد.

او گفت: تمام مدارس استان سمنان با همکاری دستگاه‌های متولی امر، به اینترنت متصل شدند و برای ۶۰۰ مدرسه نیز بستر دسترسی به سامانه ملی اطلاعات فراهم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: بخشنامه پرسش مهر رئیس‌جمهوری و استاندار سمنان در استان ارسال شده و پوستر آن در حال تهیه است و کتاب پرسش مهر سال قبل نیز در حال نهایی شدن بوده و به‌زودی ارائه می‌شود.

دستورانی گفت: ۵۲ درصد کلاس‌ها در این مدت به‌صورت حضوری برگزار شد که ۲۲ درصد دانش‌آموزان به‌صورت حضوری آموزش دریافت کردند و ۷۸ درصد نیز از طریق شاد، تلویزیون و درس‌نامه آموزش دیدند که عمدتاً دانش‌آموزان روستایی هستند.

او گفت: پیشنهاد داریم تا برای وصل بودن حلقه ارتباطی با دانش‌آموزان، حضور مستمر کادر آموزشی در مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق با تعداد دانش‌آموز محدود ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: آموزش غیرحضوری و در فضای مجازی آموزشی، با عمق بسیار کم بوده و نرخ تأثیر آن بالغ بر ۲۰ درصد است.

دستورانی بیان کرد: بالغ بر یک هزار بازدید از مدارس استان و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا صورت گرفته است که در آینده نیز به‌صورت مستمر ادامه می‌یابد و در مدارس استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالای ۹۰ درصد است.

او گفت: طرح کوچ در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با عنوان کنترل وزن و چاقی و همچنین فعالیت‌های پرورشی در فضای مجازی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: مسابقات کشوری قرآن کریم نیز در سال تحصیلی جاری به آموزش و پرورش استان واگذار شده که به‌احتمال فراوان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دستورانی افزود: شاد یک ابربرنامه بومی و افتخار ملی با ۱۵ میلیون کاربر است که طراحی، تحلیل و پیاده‌سازی این شبکه بزرگ آموزشی به‌صورت توأمان انجام شد و طبیعتاً با مشکلاتی همراه است که با تحقق تعهدات، مشکلات کاهش خواهد یافت.

او گفت:‌ معلمان به‌صورت ۱۰۰ درصدی و دانش‌آموزان نیز به‌صورت ۹۰ درصدی به‌صورت آنلاین در شبکه شاد حضور دارند که ۱۰ درصدی که امکان آنلاین ندارند، نیز می‌توانند به‌صورت آفلاین مطالب آموزشی را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سامانه راهبری شبکه شاد نیز توسط اداره فناوری آموزش و پرورش استان برای رفع اشکالات و ساماندهی موارد و مباحث مربوطه در این سامانه راه‌اندازی و به سامانه کشوری تبدیل شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا آموزش دانش آموزان استان سمنان سلامت روان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان شبکه شاد آموزش و پرورش اقلام بهداشتی رعایت پروتکل ها مدارس استان دانش آموزان سال تحصیلی برای خرید انجام شد ثبت نام او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود

فرشید قاسمی در اولین جلسه کمیته اجرایی یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم استان فارس پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس با اشاره اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران در حمله به رژیم اسرائیل اظهار کرد: تبیین این کار ارزشمند در جامعه وظیفه همه ماست لذا تلاش خواهیم کرد ابعاد این اقدام بزرگ برای دانش‌آموزان به خوبی تشریح شود.

او با بیان اینکه دانش‌آموز ما نیازمند است تا با زبان قابل فهم خودش با او صحبت کنیم، افزود: در راستای تبیین دستاورد‌های انقلاب باید ابتدا گذشته را برای دانش آموزان تشریح کنیم و آنان را در جریان آنچه پس از انقلاب روی داده است قرار دهیم و اهداف آینده را نیز ترسیم کنیم.

قاسمی تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵هزار شهید استان، یادواره شهدای فرهنگی با حضور بیش از ۳۰۰۰ معلم در حرم شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: آموزش و پرورش در حفظ نظام اسلامی نقش حیاتی دارد لذا باید این نقش برای دانش‌آموزان به خوبی تبیین شود، البته سایر دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را در برابر آموزش و پرورش انجام دهند.

او با بیان اینکه قرارگاه هویت‌افزایی مقام معلم در راستای تکریم شأن و منزلت معلمان با ریاست استاندار فارس راه‌اندازی می‌شود، افزود: با شیوه‌های نوین تلاش داریم در راستای هویت‌سازی، باور‌های دانش‌آموزان را تقویت می‌کنیم.

قاسمی همچنین در ادامه جلسه با اشاره به نقش جمعیت در زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور، اظهار کرد: برای جوان‌سازی جمعیت باید همواره در جامعه فرهنگ‌سازی شود و در حوزه‌های مختلف به این مهم پرداخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور