Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی حفظ بافت تاریخی بهبهان را یک ضرورت جدی عنوان کرد و گفت: بهسازی و تقویت بافت شهری این منطقه بر اساس یک برنامه‌ریزی جدی در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

او هدف از سفر یک روزه خود به شهرستان بهبهان بازدید از این شهرستان و بررسی موضوعات شهری عنوان کرد و افزود: مجموعه مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این سفر از نزدیک در جریان مطالبات و خواسته‌های مسئولان محلی و همچنین مردم شهرستان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کفاش با بیان اینکه خواسته و نیاز‌های شهروندان در زمینه معماری و شهرسازی بهبهان در نشست‌های کارشناسی که در منطقه برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: پیش از این نشست‌های کارشناسی دیگری در محل وزارت راه و شهرسازی برای بررسی مشکلات تشکیل شد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اتخاذ تصمیمات و برنامه ریزی جدی برای بافت فرسوده بهبهان و بهسازی ساختار شهری این شهرستان تصریح کرد: بافت تاریخی این شهر داری قدمت و ارزش بسیار بالایی است و در این زمینه با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت می‌گیرد، ضمن حفظ بافت تاریخی، عملیات نوسازی و بهسازی بافت شهری انجام خواهد شد.

به گفته معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی، برای انجام این فرآیند، بخصوص در بخش بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی و فرسوده به شهرداری بهبهان قیر دولتی اختصاص خواهد یافت، ضمن اینکه در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن مربوط به شهرستان بهبهان فعالیت‌های اساسی و کاربردی صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت تاریخی بافت شهری بهسازی شهر وزارت راه و شهرسازی بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از استقبال کم‌سابقه مسافران نوروزی از اجرای تورهای بافت گردی در شیراز خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری شیراز گفت: از اول تا پنجم فروردین‌ماه امسال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در تورهای بافت گردی شیراز شرکت کردند.

وی افزود: اجرای این تورها از سوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس و با حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شده و تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: تورهای بافت‌گردی در قالب‌ها و داستان‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی در محلات تاریخی و نیز داستان‌های ادبی و فرهنگی شیرازی برگزار می‌شوند و به بازدید از جاذبه‌ها در بافت‌ تاریخی شیراز می‌پردازد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه محله‌های سنگ سیاه، اسحاق بیگ، بالاکف، سر باغ، لب آب، بازار مرغ و...از جمله نقاطی است که مورد بازدید قرار می‌گیرد، گفت: افزایش آگاهی مردم در سال‌های اخیر از اهمیت حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین ثبت ملی بافت تاریخی شیراز از جمله عواملی است که موجب شده اجرای این تورها مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی با تصریح اینکه تورهای بافت‌گردی شیراز توسط ۲۰ راهنمای رسمی و راهبلد باتجربه برگزار می‌شود، افزود: استقبال از تورهای بافت‌گردی تاثیرات مثبت و مختلفی در افزایش تعداد گردشگران، کسب‌وکارهای سنتی در بافت‌های تاریخی و ... دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • بهسازی ۵۳۰ متر جاده بین مزارع در میاندورود
  • آب‌انبار کاروانسرای تاریخی جهرم بهسازی شد
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • هیرکان دالانی برای گذر در رمز و راز‌های تاریخ/ گلستان فقط جنگل و دریا نیست
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند