Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی کشتی آزاد ایران به عنوان اولین تیم آسیایی قهرمان جهان و عبدالله موحد نابغه کشتی دنیا با ۵ طلای جهان به عنوان تاریخ ساز کشتی آزاد جهان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی با عنوان" لحظات تاریخی در رقابت های جهانی کشتی آزاد" اقدام به انتشار کشتی گیران و تیم های صاحب رکورد پرداخت که در این میان نام تیم ملی کشتی آزاد ایران به عنوان اولین تیم آسیایی قهرمان جهان در سال ۱۹۶۱ و عبدالله موحد نابغه کشتی جهان با ۵ مدال طلای جهان به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه لحظات تاریخی کشتی آزاد جهان از نگاه اتحادیه جهانی کشتی آمده است:

سال ۱۹۵۱: تیم ملی کشتی آزاد ترکیه برنده ۶ طلا در ۸ وزن رقابت های قهرمانی جهان ۱۹۵۱ در فنلاند

سال ۱۹۶۱: تیم ملی کشتی آزاد ایران اولین تیم آسیایی که در جریان رقابت های جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما بر سکوی نخست جهان ایستاد.(ایران با ۵ طلای ابراهیم سیف پور، محمدعلی صنعتکاران، امامعلی حبیبی، منصور مهدی زاده و غلامرضا تختی، نقره نصرالله سلطانی نژاد و برنز حمید توکل بالاتر از شوروی و ترکیه بر سکوی نخست جهان ایستاد)

سال ۱۹۶۷: علی علیف از شوروی سابق که موفق به کسب ۵ مدال طلای کشتی آزاد جهان در رقابت های جهانی ۱۹۵۹، ۱۹۶۱، ۱۹۶۲، ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ شد.(در سال ۱۹۹۵ در ۵۷ سالگی درگذشت)

سال ۱۹۶۷: کسب ۱۹ عنوان قهرمانی اتحاد جماهیر شوروی در رقابت های جهانی کشتی آزاد

سال ۱۹۷۰: عبدالله موحد از ایران به عنوان اولین کشتی گیر  بدون شکست در رقابت های جهانی از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ و اولین کشتی گیر قاره آسیا که به ۵ مدال طلای جهان رسید.

سال ۱۹۷۱: الکساندر مدوید از شوروی سابق برنده هفتمین مدال طلای جهان

سال  ۱۹۷۵: زوگین اویدوف به عنوان اولین و تنها کشتی گیر مغول که در دو سال متوالی(۱۹۷۴و ۱۹۷۵) به عنوان قهرمانی جهان رسید.

سال ۱۹۸۵: رائول فونسکا به عنوان اولین کوبایی که با شکست دیوید شولتز آمریکایی در رقابت های جهانی ۱۹۸۵ به عنوان قهرمانی جهان رسید.

سال ۱۹۸۷: سرگئی بلاگلازوف روس برنده ششمین مدال طلای جهان

سال ۱۹۹۲: جان اسمیت آمریکایی به چهارمین مدال طلای جهان رسید.

سال۱۹۹۳: آمریکا اولین تیم قهرمان پان آمریکن 

سال ۱۹۹۵: والنتین یوردانوف از بلغارستان اولین کشتی گیر آزادکار که به دهمین مدال خود در رقابت های قهرمانی جهان رسید( ۷ طلا، دو نقره و یک برنز) 

سال ۱۹۹۹: دنیل ایگالی اولین کشتی گیر کانادا که در رقابت های جهانی ۱۹۹۹ آنکارا با شکست لینکلن مک ایلراوی از آمریکا به مدال طلای جهان رسید.

سال ۲۰۰۳: عارف عبدالله اف به عنوان اولین کشتی گیر آزادکار آذربایجان که با شکست میگوئل کوبایی به قهرمانی جهان رسید.

سال ۲۰۰۵: بوایسار سایتیف نابغه روس کشتی جهان به ششمین مدال طلای جهان رسید.

سال ۲۰۱۰: سوشیل کومار به عنوان اولین کشتی گیر هند که به مدال طلای ۲۰۱۰ جهان در مسکو رسید.

سال ۲۰۱۱: جردن باروز آمریکایی به چهارمین مدال طلای جهان رسید.

 سال ۲۰۱۱: بسیک کودوخوف روس به چهارمین مدال طلای جهان رسید( او دو سال بعد در سال ۲۰۱۳ در ۲۷ سالگی بر اثر سانحه رانندگی درگذشت)

سال ۲۰۱۸: تاکوتو اوتوگورو جوان ترین کشتی گیر ژاپن که به مدال طلای کشتی آزاد جهان رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحادیه جهانی کشتی عبدالله موحد مدال طلای جهان رسید رقابت های جهانی قهرمانی جهان رسید تیم ملی کشتی آزاد کشتی آزاد ایران کشتی آزاد جهان اولین کشتی گیر عنوان اولین عبدالله موحد جهانی کشتی اولین تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دختر باز هم طلای جهانی گرفت

به گزارش همشهری آنلاین، روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان نیز دست یافته بود.

کد خبر 847149 منبع: مهر برچسب‌ها ویژه ورزشی ووشو زنان

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • طلای دختر تالوکار ایران در انتخابی جام جهانی
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!