Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شبکه ان بی سی، هوای خشک و وزش باد در شمال کالیفرنیا خطر شدید آتش سوزی را تهدید می کند، جایی که آتش سوزی های گسترده تا کنون ده ها نفر را کشته یا زخمی کرده است.

سازمان هواشناسی آمریکا با اعلام هشدار قرمز اعلام کرد که ممکن است قطع برق از عصر چهارشنبه برای 54 هزار شهروند در 24 شهر کالیفرنیا آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر شدت گرفته، اینک در گستره وسیع‌تری زبانه می‌کشد و از ماه اگوست (شهریور) ۲۰۲۰ تاکنون پنج مورد از ۱۰ حریق بزرگ جنگل‌ها در تاریخ این ایالت را رقم زده است.

این آتش‌سوزی‌ها تاکنون دستکم هشت هزار و ۷۰۰ ساختمان را که اغلب مسکونی بودند، از بین برده و جان ۳۱ نفر را نیز گرفته است.

ایالت‌های غرب آمریکا که مدت‌هاست در شعله‌های آتش می‌سوزند و با وجود امکانات پیشرفته هنوز این آتش‌سوزی‌های گسترده مهار نشده‌اند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مهمترین اولویت را پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری قرار داده است.

برچسب‌ها آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا اخبار کنکور آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صدها معترض حامی فلسطین در تظاهرات سراسری که توسط شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین (RESCOP) در اسپانیا سازماندهی شد، به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی غزه و آتش‌بس فوری شدند.
 
این چهارمین تظاهرات سراسری از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 7 اکتبر 2023 است.
 
تظاهرکنندگان بنرهایی در محکومیت نسل‌کشی در غزه، اشغال فلسطین، آپارتاید، پاکسازی قومی و استعمار شهرک‌نشینان در دست داشتند.
 
آنها از دولت اسپانیا و جامعه بین‌المللی خواستند تا اقدامات فوری، ملموس و موثر علیه اسرائیل از جمله توقف تجارت اسلحه و تحریم شرکت‌های اسرائیلی که در قتل عام شریک هستند، انجام دهند.
 
در مادرید نیز هزاران نفر در مرکز شهر راهپیمایی کردند و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.
 
ایون بلارا، وزیر موقت حقوق اجتماعی اسپانیا که در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده بود، آمریکا را به دلیل تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل به همدستی در نسل‌کشی غزه متهم کرد.
 
بلارا از دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا خواست تمام روابط خود را با آمریکا قطع کنند.
 
در بارسلونا نیز تظاهراتی با حدود 3 هزار و 500 نفر برگزار و در بیانیه‌ای که در جریان تظاهرات قرائت شد، بر جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید گردید.
 
همچنین تظاهرات مشابهی در شهرهای بزرگ اسپانیا مانند سویا، لاکرونا، آلمریا، بورگوس، کادیس، گرانادا، مالاگا، مورسیا، سالامانکا، وایادولید و ساراگوسا برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • ببینید | جنبش ضداسرائیلی چگونه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا فراگیر و گسترده شد؟
  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا