Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه پنج سیما در روزهای پایانی ماه صفر و به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) ویژه برنامه های متنوع مذهبی را برای مخاطبان تدارک دیده است. این شبکه برنامه های تانیایش، موکب کلمات، سخنرانی مذهبی، عطرعاشقی، مادرانه و... را در این شبها و روزهای پایانی ماه صفر تدارک دیده و روی آنتن خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، گروه معارف سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی را ویژه رحلت حضرت رسول اکرم (ص) با موضوع دلایل برتری پیامبر(ص) نسبت به سایر پیامبران را جمعه 25 مهرماه ساعت 8 صبح پخش می کند.

همچنین سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی در حرم امام رضا (ع) ویژه برنامه بیست و هشتم ماه صفر را با موضوع بررسی احادیث حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) روی آنتن خواهد رفت. این برنامه که به موضوع اهمیت نماز و بررسی آثار و برکات آن در زندگی می پردازد حوالی ساعت 16:30 روی آنتن می رود. 

گفتنی است سخنرانی مذهبی دکتر رفیعی نیز ویژه شهادت امام رضا (ع) از حرم مطهر رضوی به تشریح و تبین عواملی که موجب امنیت روحی و روانی مومنان می شود می پردازد و تسمک به قرآن، توجه به اهل بیت (ع)، زیارت اهل بیت (ع) و بیان روایات و احادیث از امام رضا (ع) نیز دیگر مباحث و موضوعاتی است که از این برنامه بر دل و جان می نشیند.  

 اما برنامه ظهرگاهی"تا نیایش"ویژه 28 و 29 ماه ازحرم مطهر رضوی بصورت زنده چهارشنبه و پنج شنبه (23 و 24 مهرماه) حوالی ساعت 12:25روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. 

"عطر عاشقی"   نیز از حرم مطهر رضوی بصورت زنده جمعه (25 مهرماه) ساعت 17:30 و روز شنبه (2 مهرماه) حوالی ساعت 12:30 روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. 

"موکب کلمات"   گروه معارف شبکه پنج سیما اما با رویکرد دعوت از شاعران آیینی ایرانی و خارجی (هند، پاکستان، افغاستان، عراق، مالی و...) این روز ها تماشایی شده است و در مناسبت های پایانی ماه صفر نیز به مخاطبان عرضه خواهد شد. دهمین قسمت این برنامه (جمعه 25 مهرماه) ساعت 21:20 میزبان سید ساجد رضوی "شاعر پاکستانی" است تا پیرامون شعر اربعینی و اشعار مذهبی گفتگو کند. سید ساجد رضوی در این برنامه ضمن گپ و گفت، به شعر خوانی می پردازد و عزاداری و برگزاری مراسم های ویژه در ماه محرم و صفر در پاکستان را برای مخاطبان ترسیم می کند. 

یازدهمین قسمت "موکب کلمات" نیز ویژه 29 صفر شهادت امام رضا (ع) میزبان حجت الاسلام سید محمد بابا میری است که شنبه 26 مهرماه ساعت 21:20 از شبکه پنج تماشایی می شود. 

نوای دلنشین مداحان اهل بیت (ع)، حاج منصور ارضی، حاج محمد رضا طاهری، محمود کریمی و .... در شب و روز 28 صفر از دریچه پنجم تلویزیون، روح و جان مخاطبان و عزاداران را جلاء خواهد داد.    

یادآور می شود گروه معارف شبکه پنج سیما، برای شهادت امام رضا (ع) که مصادف با 29صفر است با ویژه برنامه های متعدد دیگر همراه دیدگان اشکبار مخاطبان است. 

" سلام آسمان" عنوان مستندی است که زندگی یک  فرد تازه مسلمان شده را روایت می کند و به ذکر خاطرات این فرد از سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا ( ع) می پردازد.

" کبوتر حرم" نیز عنوان مستندی به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد است که این مستند 2 قسمتی براساس زندگی شهید غلامعلی رجبی(جندقی) با همکاری گروه تلویزیونی شاهد تولید شده است. شهید رجبی معروف به جندقی در سال 1333 در خیابان آذربایجان تهران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر وی حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود، اهتمام ویژه‌ای در تربیت فرزندان خود داشت. این شهید بزرگوار بنا بر راهنمایی‌ها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت (ع) را از‌‌ همان سنین نوجوانی آغاز کرد و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی، استعداد در حفظ شعر و سوز صدا توانست در این عرصه سریع رشد کند تا بدان جا که از سبک‌ها و اشعار او مداحان برجسته بسیاری استفاده می‌کردند. شعر معروف «قربون کبوترای حرمت/ قربون این همه لطف و کرمت» از نمونه اشعار شهید است.

در این مستند علاوه بر اینکه بخش‌هایی از زندگی شهید بازسازی شده، با تعدادی از واعظان معروف شهر تهران و مداحان نامدار همچون: سعید حدادیان، حاج منصور ارضی، حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان، محسن طاهری، حائری‌زاده، شیخ حسین انصاریان، خانواده شهید رجبی نیز درباره شخصیت شهید گفت ‌وگو شده است. 

مداحی و نماهنگ های ویژه 29 صفر با صدای مداحان اهل بیت (ع) چون: حاج منصور ارضی، حاج محمدرضا طاهری، محمود کریمی و .... در شب و روز 29 صفر از این شبکه پخش می شود. 

مستند "مادرانه" کاری از گروه اجتماعی  است که در دهه پایانی ماه صفر هرشب ساعت 1 بامداد از شبکه پنج سیما پخش می شود و بازپخش آن نیز 6:30 تماشایی خواهد شد. این مستند که به گفتگو با مادران شهدا می پردازد و در هر قسمت خاطرات و سبک زندگی یکی از شهدای والامقام تبیین می شود. مادرانه شهید احمدی روشن، شهیدان ابوالقاسم سپهری و محمد سپهری ( پدر و پسر)،  شهیدان محمدرضا و محمودرضا حقیقی، شهیدان نصرالله، رضا، محمد و عبدالحمید جنیدی به ترتیب هرشب از شبکه پنج سیما پخش می شود. 

برنامه "یه روز تازه "دیگر برنامه گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که روز چهارشنبه 23 مهرماه معطوف به این دو مناسبت روی آنتن می رود. 

گروه تهران و شهروندی برنامه "تهرانگرد"، "در شهر" و "در استان" را در این ایام معطوف به مناسبت روانه آنتن می کند. برنامه "رنگین کمان " گروه خانواده شبکه پنج سیما، هم ضمن دعوت از مداح کودک و گروه سرود، با پخش پلی بک کودکان را با این ایام بیشتر آشنا خواهد کرد. 

پخش نماهنگ، وله، موسیقی تصویر مذهبی و ... از جمله میان برنامه هایی هستند که از تامین برنامه و پخش شبکه پنج سیما تقدیم به مخاطبان خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه پنج سیما برنامه موکب کلمات رحلت حضرت رسول اکرم ص شهادت امام حسن پایانی ماه صفر شهادت امام رضا شبکه پنج سیما حجت الاسلام روی آنتن اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری عوامل برنامه «به افق فلسطین» پیش از ظهر امروز در اداره کل روابط عمومی سیما برگزار شد.

در این نشست عوامل این برنامه شامل علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق، حسین قاسمی تهیه کننده، حمید انصاری سردبیر و سید حسین حسینی و مهدی آقاموسی تهرانی مجریان این برنامه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، حسین قرایی مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما ضمن خوش آمدگویی به اهالی رسانه و عوامل برنامه «به افق فلسطین»، پویایی تداوم این برنامه برای بیش از ۱۹۰روز را نشانه کیفیت بالای آن و استقبال مخاطبان از آن دانست. وی همچنین به حضور برادر سردار شهید محمدرضا زاهدی در این جلسه نیز اشاره کرده و آن را عامل تبرک و تیمن نشست دانست.

علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق در ابتدای این نشست عنوان کرد: «به افق فلسطین» یک تجربه رسانه‌ای شیرین برای شبکه افق بود. ما برنامه‌ای تحلیلی و تخصصی بودیم که بعد از «طوفان الاقصی» صفر تا صد به صورت تحلیلی به این عملیات و مقاومت مردم غزه بپردازیم. با توجه به این گستردگی، گروه‌های مختلف شبکه مثل گروه معارف و گروه اجتماعی را هم را درگیر کردیم. بچه‌ها واقعا مجاهدان کار کردند و ما یک کار جهادی را تجربه کردیم.

وی اظهار کرد: مهم این بود که صدای مردم فلسطین برای کشور‌های منطقه و مردم کشورمان باشیم. بسیاری از بخش‌های برنامه، به زبان عربی ترجمه می‌شد و در صفحات عربی زبان دست به دست می‌شد. ما از یمن، عراق، لبنان، افغانستان و ... کارشناس و مهمان داشتیم. بنابریان میتوانم بگویم به افق فلسطین برنامه جبهه مقاومت بود. اتفاقا برخی دوستان در چشم انداز آینده برنامه پیشنهاد دادند که «به افق مقاومت» داشته باشیم. فغلا این را به عنوان پیوست برنامه (پلاس) در نظر گرفته ایم، چون بالاخره در این کشور‌ها تحولاتی در حال رخ دادن است.

گنجی گفت: در شب عملیات «وعده صادق» هفت ساعت برنامه زنده داشتیم که یک رکورد بود.

حسین قاسمی تهیه کننده برنامه هم عنوان کرد: از مسئولان کشوری هر آن کس که به موضوع فلسطین مربوط می‌شد. محدودیتی برای دعوت کارشناسان نداشتیم در شب عملیات «وعده صادق» از ساعت ده شب آماده باش کامل بودیم و تا صبح هم برنامه زنده داشتیم. اصولا از یک هفته قبل از این عملیات هم تقریبا اعضای گروه به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی حضور داشتند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد