Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@09:13:52 GMT

سهامداران شستا بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۶۲۱۱

سهامداران شستا بخوانند

به گزارش افکارنیوز،

رضوانی‌ فر، مدیرعامل  شستا  با اعلام این خبر افزود: برنامه افزایش سرمایه شستا از محل اندوخته ۶۲۰۰میلیارد تومانی و تخصیص سهام جایزه به سهامداران است، البته هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

وی گفت: بازارگردانی نماد شستا در یکی دو روز اخیر تعیین تکلیف شده است و نماد به زودی بازگشایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه هفته آینده جلسه پذیرش سیمان آبیک برگزار خواهد شد. همچنین، در مجمع سالانه شستا اعلام شد که ستاره خلیج فارس ظرف سه الی چهار ماه آینده عرضه اولیه خواهد شد.

مدیرعامل شستا با اعلام بورسی شدن رایتل خبر داد: این شرکت از زیان به سود خالص ۱۳۰میلیارد تومانی رسیده است و به زودی مقدمات عرضه اولیه آن فراهم خواهد شد.

گفتنی است، در این مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی و انجام سایر تشریفات مجامع بورسی به ازای هر سهم ۱۲۰تومان سود تقسیمی در نظر گرفته شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شستا بازارگردانی عرضه اولیه سهام شستا بازارگردانی نماد شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهامداران نگران نباشند/ بورس مقصد سرمایه‌ها می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در همه جای دنیا بحران‌ها و ریسک‌های غیراقتصادی در کوتاه مدت اثرات منفی بر بازار بورس دارد اما این بازار در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در ایران نیز طی ۲۷ سال گذشته بازار سرمایه با رشد ۴۶۰۰ برابری بالاترین میزان سوددهی را داشته و معتقدم بورس در آینده نه چندان دور مقصد اصلی نقدینگی ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومانی خواهد بود.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تجربه دو دهه گذشته از حادثه ۱۱ سپتامبر که منجر به جنگ آمریکا و افغانستان شد گرفته تا جنگ آمریکا و عراق، بحران سال ۲۰۰۸ اقتصاد جهان، ترور سردار سلیمانی در سال ۹۸ و دیگر تنش‌ها گویای آن است که این رخدادها برای مدت کوتاهی اثرات منفی بر بازارهای مالی ایجاد کرده اما ادامه‌دار نبوده است.

اجتناب‌ناپذیر بودن ریزش بورس در زمان تنش‌ها

وی افزود: با توجه به این‌که ایران محور مخاصمات اخیر قرار گرفته و به دلیل ماهیت نقدشوندگی بازار سرمایه، این بازار بیشترین تاثیر را در بین بازارهای مالی داشته است. در چنین روزهایی کسی به راحتی نمی‌تواند مسکن یا خودرو بفروشد و همه سراغ دارایی‌های نقدشونده مثل  سهام می‌روند. بنابراین ریزش بورس در اولین روز پس از پاسخ ایران به اسرائیل، یک موضوع اجتناب‌ناپذیر بود.

محدود کردن دامنه نوسان تصمیم درستی بود

این کارشناس بازار سرمایه، تصمیم سازمان بورس مبنی بر محدود کردن دامنه نوسان را خوب ارزیابی کرد و گفت: این تصمیم درستی برای جلوگیری از ورود ضرر و زیان به سهامداران غیرحرفه‌ای بود؛ زیرا معمولا افراد آماتور از این موضوع غافل هستند که علیرغم نوسان بازار سرمایه، این بازار بیشترین بازده را در طولانی مدت داشته است.

رشد ۴۶۰۰ برابری بورس در ۲۷ سال اخیر

آقابزرگی یادآور شد: اگر تایم فریم بلندمدت را بررسی کنیم می‌بینیم بازار سرمایه طی حدود ۲۷ سال گذشته بالغ بر ۴۶۰۰ برابر رشد کرده است؛ در حالی که قیمت سکه در این مدت ۲۷۰۰ برابر و دلار ۱۹۰۰ برابر  شده است. هم‌چنین از زمانی که شاخص بورس در اواخر دهه ۹۰ به دلیل افزایش بیش از اندازه به عدد ۱۰۰ برگردانده شد طی ۱۳ سال ۲۱۰۰ برابر شده است.

وی با انتقاد از این‌که مدیران تصمیم‌گیر در بورس بعضا به اتفاقات پیرامونی واکنش مناسبی نشان نمی‌دهند گفت: سال گذشته وقوع مسائلی همچون تغییر خوراک پتروشیمی‌ها، افزایش نرخ بهره، قیمت‌گذاری دستوری در شرکت‌های گروه پالایشی و خارج کردن برخی کالاها مثل خودرو از بورس کالا منافع ذی‌نفعان بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داد. از این جهت لازم بود دامنه نوسان در بورس محدود شود اما این تصمیم اتخاذ نشد و اعتماد عمومی به بازار سرمایه بیش از پیش کاهش پیدا کرد.

لزوم حمایت از منافع سهامداران بر اساس ماده ۷ قانون اوراق بهادار

این کارشناس بورس تاکید کرد: بر اساس ماده ۷ قانون اوراق بهادار لازم است تصمیماتی به منظور پیشگیری از وقوع اتفاقاتی که منافع ذی‌نفعان بازار سرمایه را مخدوش می‌کند اتخاذ شود. اگر این وظیفه توسط مسئولان بورس به‌موقع انجام می‌شد بورس تا این اندازه نسبت به ریسک‌های غیراقتصادی، بیش‌واکنش نداشت. به طور مثال در موضوع حمله موشکی حماس به اسرائیل شاهد نوعی بی‌اعتنایی مسئولان به عملکرد بازار سرمایه بودیم. در ادامه بسیاری از سهامداران بیش از اندازه هیجانی رفتار کردند و متضرر شدند.

آقابزرگی در تحلیل شرایط آینده بازار سرمایه گفت: کارنامه بورس نشان داده معمولا در دوره‌های میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در بلندمدت بازدهی بیش از دیگر بازارها خواهد داشت. بر این اساس معتقدم جای نگرانی نیست چرا که در میان‌مدت حتما بازار بورس مقصد حرکت نقدینگی حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومانی خواهد بود.

بنابراین گزارش، پس از پاسخ سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازار سرمایه کاهش را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اثرات هیجانی این رخداد غیراقتصادی باعث افزایش فشار فروش در بورس شد. البته سازمان بورس با تشکیل جلسه اضطراری دامنه نوسان در بازار سرمایه را به یک درصد کاهش داده که این تصمیم تا سه روز اجرایی خواهد شد.

به هر ترتیب، امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۷۷ واحد در عدد ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • جریمه ۴ میلیارد تومانی برای بیانیه نویسی
  • جریمه ۲تا۴میلیارد تومانی مصاحبه و بیانیه در فوتبال!
  • مجمع پی پاد ۱۴۰۳
  • سود ۲۰۰ درصدی به سهامداران این نماد بورسی رسید!
  • سهامداران نگران نباشند/ بورس مقصد سرمایه‌ها می‌شود
  • فرار بزرگ سهامداران بورس
  • پیش‌بینی بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان عمران شهرداری قم
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ به حساب این افراد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی واریز شد
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳