Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@23:46:56 GMT

علائم غیرمعمول تر کووید-19

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۷۱۴۱

علائم غیرمعمول تر کووید-19

ساعت 24-تب، سرفه و تنگی نفس از شایع ترین علائم بیماری کووید-19 بوده و بیشتر شناخته شده هستند.هرچند علاوه بر این علائم، بیماری کووید-19 در برخی از بیماران با نشانه های دیگری خود را بروز می دهد که کمتر شایع اند.

- ریزش مو: اگرچه دلیل آن مشخص نیست، به نظر می رسد ریزش مو علامت دیگری است که برخی از افراد مبتلا به بیماری کووید-19به آن دچار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است ریزش مو مربوط به استرسی باشد که هنگام مقابله با عفونت به بدن وارد می شود. با این حال، ریزش مو ممکن است دلایل زیادی داشته باشد و می تواند به دلیل استرس در مورد همه گیری بیماری یا مشکلات شخصی باشد.

- التهاب ملتحمه: پزشکان تاکید کرده اند که بیماری کووید-19 می تواند موجب عارضه التهاب ملتحمه (قرمزی چشم) شود. التهاب ملتحمه، یک عفونت ویروسی یا باکتریایی مسری در ملتحمه چشم است، غشایی که کره چشم و پلک را می پوشاند. سایر مشکلات چشمی ناشی از این بیماری را می توان بروز رگ های خونی قرمز و قابل مشاهده در قسمت سفیدی چشم، تورم پلک ها و جاری شدن اشک دانست.

- احساس گیجی: به گفته کارشناسان ممکن است بیماری کووید-19 در افراد مسن با احساس گیجی نشان داده شود یا ممکن است در صورت وجود این عارضه تشدید شود. این موضوع عجیب نیست زیرا اغلب احساس گیجی یا تغییر رفتار، اولین علامت عفونت ویروسی یا باکتریایی در سالمندان است.

- بثورات پوستی یا تغییر رنگ: این علامت بیماری کووید-19 بیشتر در میان جوانان شایع است که کهیرهای دردناک و همراه با خارش روی دست ها و پاهای فرد مبتلا ظاهر می شود. تغییر رنگ نیز می تواند روی پوست ظاهر شود. در حقیقت، بثورات غیرمعمول بنفش رنگ که بیشتر اطراف انگشتان پا ایجاد می شود، "کووید انگشت پا" نامگذاری شده است. این عارضه بیشتر در نوع خفیف بیماری مشاهده می شود.

- ناراحتی معده: بیماری کووید-19 ناشی از ویروس تنفسی است که به ریه ها حمله می کند. اما محققان دریافته اند که این ویروس، بسیاری از سیستم های بدن از جمله روده یا دستگاه گوارش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از افراد مبتلا به بیماری کووید-19 قبل از بروز علائم دیگر دچار اسهال و استفراغ می شوند.

- سردرد: برخی از افراد هنگام ابتلا به این بیماری دچار سردرد می شوند. آنچه سردرد کووید را منحصر به فرد می کند این است که رفع نمی شود.

- لختگی خون: طبق مطالعه انجام شده در اروپا، در عروقِ حدود یک سوم افراد مبتلا به کووید-19 که در بیمارستان بستری می شوند لخته خون مشاهده می شود که می تواند به سمت قلب، ریه ها یا مغز حرکت کند و در نتیجه ممکن است فرد به حمله قلبی، سکته مغزی یا آمبولی ریه دچار شود.

- از دست دادن قدرت شنوایی: اگرچه این علامت معمول نیست اما برخی از افراد مبتلا به کووید-19 از کم شنوایی ناگهانی و برخی دیگر از سرگیجه یا وزوز گوش شکایت دارند. بررسی انجام شده در انگلیس نشان داد که از هر 10 نفری که به این عفونت مبتلا شده اند، یک نفر نوعی از کم شنوایی یا وزوز گوش را تجربه کرده که تا هشت هفته ادامه دارد. کاهش شنوایی ناگهانی یک عارضه جدی است زیرا می تواند دلیل دیگری داشته باشد و باید در اسرع وقت تحت معاینه و درمان قرار گیرد.

- از دست دادن قدرت چشایی/بویایی یا هر دو: معلوم نیست چرا اما برخی از افراد مبتلا به کووید-19 حس بویایی یا چشایی خود را از دست می دهند و این مشکل می تواند تا شش هفته یا بیشتر ادامه یابد.

منبع: فارس

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برخی از افراد مبتلا بیماری کووید 19 ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید

داروسازی از مردم خواسته است که پنج علامت هشداردهنده را نادیده نگیرند که نشان می‌دهند ممکن است در خطر ابتلا به بیماری دیابت باشید و باید در انتخاب‌های رژیم غذایی تجدیدنظر کنید.

این داروساز پنج علامت هشدار دهنده از مشکلات جدی سلامتی را برجسته کرده است زیرا موارد چاقی و پیش دیابت در جهان افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهند؛ تعداد افراد دارای اضافه وزن در سراسر جهان به بیش از یک میلیارد نفر رسیده، در حالی که آمار پیش دیابت نیز سر به فلک کشیده است.

این متخصص هشدار داد که این روند خیره‌کننده نشان می‌دهد که بسیاری از افراد باید برای داشتن زندگی سالم‌تر گام بردارند.

گراهام فیلیپس که حرفه‌اش داروسازی است بیش از سه دهه بر زندگی سالم به جای وابستگی‌های دارویی تاکید بیشتری کرده است.

در واقع مخالفت او با وضعیت وابسته به دارو، در بسیاری از بیمارانش که مشاهده کرد وزنشان افزایش می‌یابد و علی‌رغم درمان‌های دارویی در وضعیت نامناسبی باقی می‌مانند، او را در این مسیر سوق داده است.

برنامه وی از این ناامیدی متولد شد و از آن زمان به بعد، کمک بسیاری در کاهش وزن، معکوس کردن پیش دیابت و متوقف کردن دیابت نوع ۲ در مسیر خود کرده است.

روش وی با نظارت بر افزایش قند خون فردی کار می‌کند تا تغییرات لازم در سبک زندگی و رژیم غذایی را مشخص کند.

۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید

این متخصص اکنون از مردم می‌خواهد که به پنج خطر که به خطر بالقوه دیابت و نیاز به انتخاب رژیم غذایی اصلاح‌شده اشاره می‌کنند، توجه کنند و شامل موارد ذیل است:

نسبت دور کمر به قد

گراهام توصیه کرد که اندازه‌گیری‌های شاخص توده بدن (BMI) را کنار بگذارید و بیشتر روی نسبت دور کمر به قد خود تمرکز کنید. وی بیان کرد: اگر دور کمر شما بیش از نصف قد شما باشد، ممکن است در خطر دیابت باشید.

اضافه وزن اما همیشه گرسنه

این متخصص گفت: زمانی که سطح انسولین خون بالا باشد، بدن شما به‌طور موثر ذخایر چربی را مسدود و دسترسی به آنها را دشوار می‌کند. این مورد می‌تواند منجر به وضعیتی شود که در آن افراد وزن بیشتری اضافه می‌کنند و در عین حال احساس گرسنگی بیشتری نسبت به قبل دارند.

برچسب‌های پوستی

بیماری‌های پوستی مانند آکانتوز، لکه‌های پوستی تیره هستند و معمولا کسانی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر به این وضعیت دچار می‌شوند، حتی تگ‌های پوستی نشان‌دهنده مشکلات متابولیک اساسی هستند. تگ‌های پوستی یا منگوله پوستی، نوعی زائده پوستی غیرمسری و غیرسرطانی محسوب می‌شوند که به صورت منگوله از پوست آویزان می‌شوند. شایان‌ذکر است که آکانتوز نیگریکانس، بیماری محسوب نمی‌شود و قابل سرایت به کسی نیست اما می‌تواند نشانه‌ بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، دیابت یا اختلالات هورمونی و چاقی باشند.

علائم سندرم متابولیک

علائمی مانند افزایش اندک فشار خون، افزایش سطح قند خون، چربی اضافی بدن به خصوص در ناحیه کمر و سطوح غیرطبیعی کلسترول را نباید نادیده گرفت. سندرم متابولیک خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد و کاهش ۱۰ ساله امید به زندگی را پیش‌بینی می‌کند.

عصبانیت در هنگام گرسنگی

طغیان گرسنگی ممکن است نشان دهنده سطح قند خونی باشد که ناشی از رژیم غذایی نامتعادل است و باعث می‌شود افراد احساس گرسنگی، خستگی و تحریک‌پذیری کنند.

گراهام بر اهمیت توجه به این علائم هشداردهنده و برداشتن گام‌های پیشگیرانه به سمت سبک زندگی سالم‌تر تاکید کرده است و می‌گوید: توجه به این علائم هشداردهنده به‌موقع و اقدام بر اساس آن‌ها در حال حاضر می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در توقف دیابت و افزایش طول عمر کلی ایجاد کند.

از نظر سلامت کلی، آنچه در واقع مهم است این نیست که چگونه از بیرون به نظر می‌رسید، بلکه در مورد آنچه در داخل بدن شما می‌گذرد، است.

وی افزود: این مورد کاملا منحصر به فرد و دقیقا مبنایی است که ما باید توصیه‌های رژیم غذایی و سبک زندگی را بر اساس آن ارائه دهیم.

در این برنامه غذایی، ما افزایش قند افراد را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا بتوانیم توصیه‌های تغذیه دقیق ارائه دهیم، پیش دیابت را معکوس و سلامت متابولیک را بازیابی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • بی حسی در اندام بدن که باید آن ها را جدی بگیرید
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید