Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس ضمن قدردانی از زحمات وزارت خارجه در راستای معرفی زرشک به سفارت خانه‌ها گفت: معرفی ظرفیت صادرات زرشک خراسان جنوبی در سایت اتاق کشاورزی کشور مجارستان اقدامی مهم است. - اخبار استانها -

سلمان اسحاقی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کاری حوزه بنده پیگیری‌های زیاد در راستای معرفی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به ویژه زرشک و زعفران در سطح گسترده است و چندی پیش بود که در دیدار با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کشور حضور یافتم و برای صادرات زرشک و زعفران خراسان جنوبی پیگیر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تا این مرحله مانند پازلی بی انتهاست که نفع آن چنان برای کشاورز ندارد افزود: محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تاکنون ناشناخته در سطح جهان مانده است در این راستا با توجه به اقداماتی که وزیر امور خارجه کشورمان رقم زد معرفی محصولات به سفارت‌خانه‌ها بود که جا ارد از ظریف قدردانی کنیم. 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام خوب دیگری که رقم خورده است اینکه برای تسهیل صادرات زرشک در سایت رسمی اتاق مجارستان همراه با ترجمه انگلیسی یکی از توان مندی استان که زرشک خراسان جنوبی است در سایت کشور مجارستان قرار گرفته است و در صفحه ای به نام خراسان جنوبی این محصول زرشک به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

اسحاقی افزود: اقدام دیگر رایزنی با تجار مجارستانی برای فروش و معرفی بیشتر محصولات استراتژیک استان است تا واسطه‌ای بین کشاورز، سرمایه گذار صادر کننده باشیم و در گام نخست درج شدن محصول زرشک در سایت کشور مجارستان اقدامی بزرگ است.

پاسخ مسئولان به زرشک‌کاران: قیمت زرشک شناور استگلایه زرشک‌کاران استان خراسان جنوبی از پایین بودن قیمت محصول170 تن زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی

شایسته با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت:این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تولیدات گلخانه‌های استان ۵۱ درصدی  افزایش داشته است.

ارزش محصولات گلخانه‌ای از جمله گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی، ۷۹۶ میلیارد و ۸۰۰ ملیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی ۵۷۰ خانوار بهره بردار در گلخانه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )