Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رمضانی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) توسط کانون های مساجد استان قزوین در فضای مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در آستانه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) قرار داریم که بر این اساس برنامه هایی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: با توجه به ممنوعیت برگزاری اجتماعات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، مسابقات فرهنگی، ترویج سیره اهل بیت (ع) با درج احادیثی از پیامبر گرامی اسلام، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در فضای مجازی و غیره از جمله برنامه هایی است که در ایام پایانی ماه صفر توسط کانون ها اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: همچنین به مناسبت ایام پایانی ماه صفر توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان از سوی کانون های مساجد استان قزوین صورت می گیرد که کانون ها با کمک خیران این بسته های معیشتی و همچنین توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده را بین خانواده ها نیازمند دارند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: سالروز رحلت پیامبر اکرم ص شهادت امام حسن مجتبی ع کانون های مساجد رحلت پیامبر گرامی اسلام شهادت امام حسن مجتبی مساجد استان قزوین فضای مجازی شهادت امام امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادمانی خوزستانی ها در میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی گرگیعان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به مناسبت میلاد با سعادت کریم آل الله، سبط اکبر، حضرت امام حسن مجتبی (ع) مردم خوزستان با برگزاری مراسم قرائت دعای توسّل، سخنرانی و مولودی خوانی، اجرای سرود و برپایی سفره های کریمانه ولادت امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشتند.

همچنین در شب ولادت امام حسن (ع) که همزمان با نیمه رمضان است خوزستانی ها مراسم جشن گرگیعان برگزار می کنند که در آن کودکان همراه با خواندن شعر، به در خانه‌های مردم می‌روند و شیرینی و عیدی می‌گیرند.

گرگیعان نام یک آیین سنتی رایج بین عرب‌های خوزستان است که به عنوان میراث معنوی مردم عرب ایران به ثبت ملی رسیده است. 

این آیین در نیمه ماه رمضان دربرخی از مناطق اهواز توسط کودکان اجرا می‌شود.

ریشه این رسم برمی‌گردد به زمان پیامبر اسلام (ص) که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، در این روز جشن و سرور به پا شد.

 این آیین سنتی میان عرب‌های خوزستان، هرمزگان، کیش، بوشهر و کویت، عراق، بحرین، امارات و شرق عربستان برگزار می‌شود.

حسن بن علی نخستین فرزند امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و نخستین نوه پیامبر (ص) است و براساس روایت‌ها و مستندات موجود، ۷ سال از عمر خود را با پیامبر (ص) همراه بود و در بیعت رضوان و ماجرای مباهله با مسیحیان نجران حضور داشت.

گفته می‌شود امام حسن مجتبی (ع) ۲ بار همه دارایی‌اش را در راه خدا بخشید و ۳ بار نیمی از اموالش را به نیازمندان داد، به سبب همین بخشندگی‌ها، ایشان را «کریم اهل بیت» خوانده‌اند.


دیگر خبرها

  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • برگزاری جشن میلاد امام حسن (ع) در خوی موجب آزادی هشت زندانی شد
  • سبط اکبر(ع) را بهتر بشناسید
  • ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد
  • برگزاری جشن فرشته‌های روزه اولی اراک
  • شادمانی خوزستانی ها در میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی گرگیعان
  • نرمش قهرمانانه‌ تاریخ
  • امام حسن مجتبی(ع) با اقتدار در برابر معاویه ایستاد و مقابله کرد
  • برگزاری نشست شورای اداری کانون‌های خدمت رضوی استان یزد
  • توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بازنشر فیلمی از مراسم ادای احترام نیروهای مسلح کشور در فضای مجازی