Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاهان تاکنون عملکرد قابل قبولی در فصل نقل و انتقالات داشته و هر چند نفرات زیادی را جذب نکرده اما مهره‌هایی را جذب کرده که می‌توانند راهگشا مشکلات فعلی این تیم اصفهانی باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان فصل گذشته در حالی که تا چند هفته مانده به پایان فصل شانس بالایی برای قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی در لیگ داشت، با کسب نتایج ضعیف دنباله دار، هر دو را از دست داد تا فصل پیش را با ناکامی پشت سر گذاشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تغییر بدنه مدیریتی سپاهان و بازگشت محمد رضا ساکت، طلایی‌پوشان سکان هدایت خود را به محرم نویدکیا سپردند تا با تفکراتی جدید به پیشواز لیگ بیستم بروند. هواداران سپاهان به حضور کاپیتان محبوب سال‌های نه چندان دورشان روی نیمکت بسیار خوشبین بوده و امیدوارند با او دوباره به دوران اوج خود باز گردند.

با این حال در شرایطی که نویدکیا با تفکرات جدیدی پا به سپاهان گذاشت، اما اعلام کرد از نفرات فعلی تیم راضی است و غیر از چند پست محدود، بازیکن جدیدی را به اصفهان نخواهد آورد. علاوه بر این محرم که پیش از آغاز ادامه دور گروهی لیگ قهرمانان به جمع طلایی‌پوشان اضافه شد، فرصت مناسبی به دست آورد تا بسیاری از شاگردانش را در این تورنمنت آسیایی محک بزند.

عملکرد سپاهان در بازی‌های آسیایی و تمرکز فعلی نویدکیا و مدیریت سپاهان بر جذب مهاجمان نشان از معضلی بزرگ در نوک پیکان خط حمله طلایی‌پوشان دارد. آن‌ها اگر چه در زمان قلعه‌نویی و هم با نویدکیا در لیگ قهرمانان موقعیت‌های فراوانی را روی دروازه رقبا پایه‌ریزی می‌کنند، اما مهاجمان‌شان قدر این فرصت‌ها را نمی‌دانستند تا اغلب سپاهان به در دیدارهایش به آنچه مستحق است، نرسد. البته پیش از این نیز این باشگاه اصفهانی برای تقویت خط دفاعی خود نیز دست به خریدهای ارزشمندی زد و امیدوار است با هماهنگی هر چه بیشتر مدافعانش از این نظر نیز برای فصل آتی مشکلی نداشته باشد. در ادامه به عملکرد سپاهان در بازار نقل و انتقالات تا به امروز پرداخته خواهد شد:

خط دروازه؛ ستاره سعادت روی شانه‌های پیام

پیام نیازمند که فصل قبلی را درخشان آغاز و موفق شد رکورد کلین شیت لیگ برتر را بشکند، با رفتن روی تاوارس، مربی پرتغالی خود کمی افت کرد اما به نظر می‌رسد دوباره به شرایط آرمانی‌اش نزدیک شده و حالا با تمرین‌های رحمان احمدی به دنبال کسب افتخارات جدید شخصی و تیمی با سپاهان است. گواه این موضوع عملکرد خوب نیازمند در مسابقات اخیر لیگ قهرمانان است که توانست سومین دروازبان این تورنمنت از نظر تعداد مهارها لقب گرفت و شاید اگر دفاع سپاهان کم اشتباه‌تر ظاهر شده بود، آمار کمی بهتری را نیز از خود به جا گذاشته بود.

سنگربان نخست طلایی‌پوشان با اقبال از سوی دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم ملی نیز همراه شد و او در نخستین تجربه‌اش روی نیمکت ایران برابر، ازبکستان سنگر دروازه را به نیازمند سپرد. هر چند نیازمند فرصت اثبات توانمندی‌هایش در این دیدار دوستانه را به دست نیاورد، اما با مصدومیت و البته نیمکت نشینی علیرضا بیرانوند در آنتروپ، فرصت بی‌نظیری دارد که اگر درون دروازه سپاهان خودش بدرخشد، نظر اسکوچیچ را دوباره جلب کرده و پیراهن شماره یک تیم ملی از چنگ رقبا سرسختش ربوده و آن را به نام خود زند.

اگر چه نفر اول خط دروازه سپاهان مشخص است، اما شهاب عادلی در بازه نقل و انتقالات به طور قرضی شاگرد فرهاد کاظمی در تیم لیگ یکی بادران شد تا به این ترتیب طلایی‌پوشان تا برای سال‌های بعد و در صورت جدایی نیازمند، بتوانند روی این گلر حساب کنند. در حال حاضر علی کیخسروی دروازبانی که از تیم‌های پایه سپاهان رشد کرده، جانشین نیازمند است و چنانچه برای او مشکلی پیش بیاید، باید از دروازه سپاهان محافظت کند

خط دفاعی؛ در انتظار درخشش ذوبی‌های سابق

سپاهان که با دفاعی مستحکم پا به لیگ نوزدهم گذاشته بود، با مصدومیت طولانی مدت پورقاز و گولسیانی در این خط دچار مشکل شد و از دفاع آسیب داد. آن‌ها موفق شدند دانیال اسماعیلی‌فر خوش تکنیک و محمد نژاد مهدی را از اردوگاه تیم همشهری به عقد قرار خود در آورند؛ خریدهایی جذاب که به نظر می‌رسد در اندیشه‌های نویدکیا جا داشته باشند.

با این وجود سعید آقایی که دفاع چپ تأثیرگذار طلایی‌پوشان بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان در عین ناباوری راهی پرسپولیس تهران شد و ممکن است نویدکیا برای پر کردن جای خالی او مجبور به استفاده از امید نورافکن در پست غیرتخصصی خود شود. البته شایان مصلح و مهدی ترکمان نیز مدافعین راست پا سپاهان هستند که می‌توانند در گوشه سمت چپ خط دفاعی، راهگشا اعمال تدافعی تیم اصفهانی باشند.

در سمت مخالف و در پست دفاع راست نیز اسماعیلی‌فر و مرتضی منصوری برای حضور در ترکیب با یکدیگر رقابت خواهند کرد ولی شایعاتی به گوش می‌رسد که سپاهانی‌ها به دنبال معاوضه منصوری با ساسان انصاری هستند و چنانچه این اتفاق رخ دهد، اسماعیلی‌فر به عنوان دفاع چپ یکه‌تاز شده و عملاً جانشینی نخواهد داشت؛ اتفاقی که در صورت مصدومیت یا محرومیت اسماعیلی‌فر می‌تواند ضربه بزرگی به تیم نویدکیا بزند.

در میانه خط دفاعی نیز با جدایی محمد طیبی و پیوستن او به نفت آبادان، حالا نژاد مهدی تازه وارد، پورقاز، ولسیانی و مهدی زاده گزینه‌های اصلی حضور به عنوان دو دفاع اصلی سپاهان هستند.

خط میانی؛ پرترافیک و پر مهره!

دو فصل اخیر سپاهان یکی از پرستاره‌ترین خطوط میانی لیگ را در دست داشته است. حضور هافبک‌های توانمند، خلاق و باتجربه باعث شده تا خیلی هواداران اصفهانی از میانه میدان تیم‌شان تا حدودی زیادی راحت باشد. سپاهان در خط میانی تغییر و تحول زیادی را در نقل و انتقالات امسال نداشته و تنها یاسین سلمانی و محمد پاپی که از بازیکنان آکادمی این باشگاه هستند را دوباره به خدمت تیم بزرگسالان در آورده و کومان نیز جدا شده است.

گفته می‌شود طلایی‌پوشان به دنبال بازگرداندن علی کریمی، هافبک آماده این روزها استقلال که محصول تیم‌های پایه سپاهان است بوده و در شرایطی که کریمی با مسئولان باشگاه تهرانی به مشکل خورده، می‌خواهند او را دوباره به اصفهان بیاورند. این البته در صورتی است که هافبک استقلال قصدی برای لژیونر شدن نداشته باشد و به احتمال فراوان چنانچه تصمیم بگیرد در ایران مانده و برای تیمی غیر از استقلال بازی کند، مقصدش تیمی به جز سپاهان نخواهد بود.

نویدکیا که خودش از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ایران بود، چشم زیادی به استفاده از خط میانی پرمهره سپاهان برای اجرای تفکراتش دارد. او حساب ویژه‌ای روی تجربه برادرش رسول و مهدی کیانی به عنوان کاپیتان‌های نخست تیم باز کرده است. هر چند زمزمه‌هایی از آهنگ جدایی کیانی شنیده می‌شود و باید دید آیا در پایان جدایی او عملی خواهد شد یا خیر؟

به علاوه تکنیک بالا سروش رفیعی و محسن مسلمان که روزگاری زوج میانی پرسپولیس برانکو را تشکیل می‌دادند، می‌تواند به کمک سپاهان در دیدارهای دشوار بیاید. همچنین حضور امید نورافکن که حالا به پا ثابت اردوهای تیم ملی تبدیل شده، با روحیه جنگنده و هوش بالا این بازیکن می‌تواند سپاهان را برنده هر نبردی در میانه زمین کند. اگر چه به نظر می‌رسد نویدکیا قصد استفاده از نورافکن به عنوان هافبک را نداشته و می‌خواهد از او در دفاع چپ بازی بگیرد.

خط حمله؛ انقلاب در فاز تهاجمی

اگر چه سپاهان همواره به داشتن مهاجمان زهردار از محمود کریمی گرفته تا عماد رضا و برونو سزار معروف بود، اما حالا دو سالی است خط حمله به نقطه ضعف این تیم اصفهانی بدل شده است. نبود تمام کننده‌ای بی‌رحم در نوک پیکان تهاجمی طلایی‌پوشان، بسیاری از تلاش‌های این تیم را بر باد داده و نتایجی مغایر با کیفیت واقعی آن‌ها را رقم زده است.

محرم نویدکیا که به نظر می‌رسد به این نقطه ضعف بزرگ تیم خود پی برده است، تمرکز فراوانی برای تقویت خط حمله در نقل و انتقالات گذاشته و با توجه به اینکه علاقه مند به فوتبال تهاجمی است، بعید است به راحتی از خیر خط حمله تیمش بگذرد. آن‌ها رضا دهقانی که به صورت قرضی راهی نساجی شده بود را دوباره طلایی‌پوش کردند تا به همراه حسینی و میرزایی بر سر حضور در ترکیب به عنوان وینگر سمت چپ رقابت کنند.

در سوی دیگر خط آتش این تیم اصفهانی، نویدکیا توانست محمدرضا خلعتبری، همبازی سابقش که پس از مصدومیت طولانی مدت دوباره موتور گلزنی‌اش به راه افتاده بود را به سپاهان کشاند تا از هوش و تکنیک این مهاجم ریزنقش بهره بگیرد. البته محمد محبی، ستاره بوشهری و همچنین سجاد شهباز زاده می‌تواند کار هر مربی را برای انتخاب میان آن‌ها دشوار کند. نویدکیا علاوه بر استفاده از این بازیکنان در پیستون‌های دو سمت زمین چنانچه تغییر سبک دهد می‌تواند از آن‌ها به در کنار مهاجمین هدفش بازی بگیرد.

مهاجمان هدف سپاهان دو خارجی این تیم یعنی کیروش استنلی و محسن الغسانی خواهند بود که البته عملکرد چندان مناسبی در فصل گذشته نداشته‌اند اما نویدکیا در آسیا نشان داد اعتماد فراوانی به مهاجم عمانی دارد. بر اساس شنیده‌ها سپاهان به دنبال معاوضه و به خدمت گرفتن ساسان انصاری از تراکتور و یا جذب روح الله باقری، مهاجم فعلی نساجی و سابق استقلال تقویت برای نوک پیکان تهاجمی خود است.

البته با نظر نویدکیا علیرضا صادقی، مهاجم فصل گذشته امیدهای سپاهان نیز به جمع بزرگسالان پیوست. نکته جالب در خصوص صادقی ۲۱ ساله این است که او سه سال پیاپی آقای گلی لیگ‌های مختلف رده پایه کشور را دست آورده و می‌تواند اندوخته بی‌نظیری باشد که تا سال‌های خط آتش سپاهان را از مهاجمان دیگر بی نیاز کند.

کد خبر 449794

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سپاهان تیم فوتبال سپاهان باشگاه سپاهان هواداران سپاهان سپاهان اصفهان سرمربی تیم فوتبال سپاهان محرم نویدکیا محرم نویدکیا سرمربی سپاهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نقل و انتقالات نظر می رسد اسماعیلی فر طلایی پوشان تیم اصفهانی خط دفاعی خط حمله اگر چه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر فوتبال، شهرآورد اصفهان امروز برگزار می شود


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در دیدار معوقه باقی مانده از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، سپاهان به مصاف همشهریش ذوب آهن اصفهان می‌رود.
قضاوت این دیدار را پیام حیدری برعهده دارد. 
 
این بازی به علت حضور تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد. در جدول سپاهان با ۳۹ امتیاز در رده جهارم قرار دارد و ذوب آهن با ۳۰ امتیاز در رده هشتم است.


دیگر خبرها

  • نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • برد ناپلئونی زردها در دربی اصفهان/خواب عمیق ربیعی برای پیروزی
  • نبود یک بازیکن در دربی اصفهان به چشم آمد
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • اتلتیکو مادرید به دنبال دگرگون کردن ترکیب در نقل و انتقالات تابستانی
  • دربی اصفهان به یاد اسطوره‌ها (عکس)
  • لیگ برتر فوتبال، شهرآورد اصفهان امروز برگزار می شود
  • انتقال بیش از ۱۵۱ هزار تن کالا در افغانستان
  • نقل و انتقالات پرسپولیس در انتظار لیست سرمربی برزیلی