Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با حکم نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا به ریاست موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران منصوب شد.

حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از وی، احمد نادری عضو هیات علمی گروه مردم شناسی دانشگاه تهران و نماینده مجلس شورای اسلامی از اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تاکنون ریاست این موسسه را برعهده داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمید پارسانیا نیلی احمدآبادی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، درکارگاه «مطالعات دینی» چهارمقاله با عناوین «المعصومون و البقیع فی کتب الفریقین» از خانم سوسن حسن فضلی، «بازخوانی، نقد و تحلیل مبانی وهابیت در تخریب بارگاه‌های موجود در بقیع از دیدگاه مذاهب اسلامی» از حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ساجدی، «نقد و بررسی مبانی فقهی ممانعت از حضور بانوان در بقیع» از حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی درگاهی و «بازخوانی تحلیلی انتقادی فتوای شیخ بلیهد در مساله تخریب بقیع با تکیه بر منابع اهل سنت» از خانم نجیب السادات حسینی ارائه شد.

در این کارگاه به ترتیب حجج اسلام داوود حسینی، محمدباقرپورامینی، مهدی ساجدی و غلامرضا رضایی از استادان و پژوهشگران حوزوی مقالات ارائه شده را از زوایای گوناگون نقد کردند.

در کارگروه علمی- تخصصی «مطالعات دینی» که یکی از سه کارگاه تخصصی نوبت صبح این همایش به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترکاشوند بود در ابتدا با بیان توضیح مختصری در خصوص چهارمقاله قابل طرح، عنوان شد که بقیع میراث گرانبهای دنیای اسلام که در ۸ شوال آسیب دید هم اکنون هرساله پذیرای میلیون‌ها مسلمان است که برای زیارت قبور و پاسداشت مقام اهل قبوربقیع به این مکان مقدس می‌روند.

همچنین کارگاه دیگر با عنوان «مطالعات معاصر بقیع» با ارائه چهار مقاله برگزار شد که می‌توان به مقاله «بازپژوهی انعکاس تخریب بقیع در عراق و ایران» از حجت الاسلام علی اکبر ذاکری، «نقش جنبش خلافت هندوستان در تحولات حجاز و تخریب دوم بقیع» از خانم لیلا عبدی خجسته، «انتقال و نصب ضریح فولادی حرم ائمه بقیع در دوران قاجار به روایت اسناد» از حجت الاسلام علی احمدی و «درآمدی بر دیدگاه مردم اندونزی در مورد جایگاه شریف بقیع در اندیشه اسلامی» از خانم رچماواتی رچمن از اندونزی اشاره کرد.

در این کارگاه به ترتیب حجت اسلام محمدرضا باقری‌زادگان، سیدحسین فلاح‌زاده، محمد ملک‌زاده و حجت الاسلام سید قاسم رزاقی از پژوهشگران دینی به نقد مقالات فوق پرداختند.

این کارگاه به ریاست حجت الاسلام حمید رضا مطهری رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد و شخصیت‌های دینی حاضر در آن قبرستان بقیع را از نشانه‌های تمدنی اسلام و محلی برای ارتباط با عالم معنا توصیف کردند.

سومین کارگاه نوبت صبح این همایش به «مطالعات سیاسی و اجتماعی بقیع» تعلق داشت که در آن پنج مقاله «مراقد ائمه البقیع فی شعرحسن کاظم الفتال» از آقایان حیدر عبدالحسین زوین و میرزامهدی عباس حمدان الربیعی از کشور عراق، «نگاهی به ابعاد دینی روان‌شناختی زیارت بقیع» از مجتبی حیدری، «زیارت بقیع؛ مطالعه‌ی عملکرد کشور عربستان در پرتو نظام بین‌المللی حقوق بشر» از سیدمحسن قائمی، «اهتمام صوفیه به زیارت بقیع و دفن صوفیان در آن» از رضا تقی‌زاده و «البقیع بین ماساه الهدم و همهٔ اعادهٔ بنائه» از محمد بن بردی از کشور مراکش ارائه شد.

در این کارگاه منتقدان به ترتیب میرزا علیزاده، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان، مصطفی فضائلی، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد قرائتی و محمد سعید نجاتی بودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین منصور میراحمدی معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری و استاد دانشگاه شهید بهشتی مقالات ارائه شده در کارگاه «مطالعات سیاسی و اجتماعی بقیع» را از سه جنبه «نوآوری در موضوع»، «پرداختن به موضوعات کاربردی در مورد بقیع» و «رعایت چارچوب‌های علمی در مقالات» مطلوب ارزیابی کرد.

در نوبت عصر این همایش نیز سه کارگروه علمی-تخصصی «مطالعات بین‌الملل بقیع»، «شخصیت‌شناسی مدفونان بقیع» و «مطالعات تاریخی تمدنی بقیع» برگزار می‌شود.

شش کارگاه علمی ـ تخصصی این همایش به همت پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • انتصاب رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه
  • معاون اول قوه‌قضاییه منصوب شد
  • معاون اول قوه قضاییه منصوب شد
  • با حکم رئیس قوه قضاییه معاون اول قوه قضاییه منصوب شد
  • معاون قوه قضاییه منصوب شد | معرفی جانشین محمد مصدق از سوی اژه‌ای
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب شد
  • رئیس کل دادگستری استان سمنان منصوب شد