Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مقدم محمدی‌سلیمانی با اشاره به تاسیس نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در 24 مهر ماه سال 58 اظهار داشت: این یکی از تدابیر ارزشمند و دوراندیشی‌هایی بود که به حق باید آن را از برگ‌های زرین کتاب ارزشمند انقلاب اسلامی ایران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش 05 کرمان عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 و بروز تغییر و تحولات مختلف در همه ارکان کشور، گروهی از نیروهای مذهبی و انقلابی به همراه عده‌ای از کارکنان مومن ارتش در ستاد مشترک جمع شدند و کمیته نظامی امام خمینی(ره) را تشکیل دادند.

وی افزود: از طرف دیگر، بدخواهان و دشمنان انقلاب خواستار انحلال ارتش و ایجاد ارتش به اصطلاح خلقی بودند، اما با هوشیاری امام خمینی (ره) و رهبر عزیزمان از انحلال ارتش جلوگیری شد و به ابتکار امام خامنه‌ای، فکر ایجاد نهادی فرهنگی - اسلامی در ارتش شکل گرفت و در شرایطی که کشور و نظام از سوی معاندین و افکار غیر نظامی تهدید می‌شد، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی در تاریخ 23 مهر سال 58 دستور ادامه کار در زمینه طرح سیاسی ایدئولوژیک در ارتش و اقدامات لازم برای پیاده کردن آن را صادر کردند و 24 مهر روز سیاسی ایدئولوژیک و البته عقیدتی سیاسی ثبت شد.

محمدی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: به‌منظور ایجاد وحدت رویه در امور و برنامه‌های فرهنگی تبلیغی 24 مهرماه، مفاد این دستور کار از سیاست‌ها و خط مشی‌های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و نقشه راهبردی معاونت فرهنگی و روابط عمومی اجا احصاء و تنظیم شده است.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی کرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران عقیدتی سیاسی اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی بر علیه ملت ایران اوج گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام را خدمت همه نمازگزاران تسلیت عرض می‌کنم. از حوادث شگفت‌انگیز در دوران معاصر در جهان، سقوط قدرتمندترین رژیم سلطنتی در ایران و در منطقه استراتژیک جنوب غرب‌آسیا، آن هم در شرایطی که رژیم پهلوی در مقایسه با سال‌های گذشته خود، هم از نظر نظامی، هم در شرایط اقتصادی، و هم از نظر حمایت و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ جهانی، در بهترین وضعیت و شرایط به‌سر می‌برد، شگفت‌انگیزتر آن‌که این فروپاشی و سقوط، نه در یک جنگ خارجی و یا کودتای نظامی، بلکه توسط یک انقلاب سیاسی اجتماعی مردمی و آن هم با دست خالی و با شعار «الله اکبر» اتفاق افتاد.

وی افزود: ملت مسلمان ایران با تکیه بر الله اکبر، توانست رژیم قدرتمند پهلوی را از قدرت ساقط کرد و با بالاترین سطح شعور و آگاهی و بصیرت، نظام جمهوری اسلامی تأسیس کرد، جمهوری اسلامی، نتیجه ترکیب همت مردمی و ایمان اسلامی و دقت نظر امام خمینی (ره) در انتخاب تعبیر «جمهوری اسلامی» است. امیرالمؤمنین (ع)، بنیانگذار نخستین جمهوری اسلامی بعد از پیامبر می‌باشد که با توجه به قرآن قانون اساسی یا آئین نامه‌های اداری را ابلاغ کردند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: بر اساس اندیشه سیاسی اسلامی، حرکت تروریستی در کشور روسیه محکوم است و آبشخور آن همان جایی است که زنان و کودکان غزه را ترور کرده است، ترور معنویت و پاکدامنی، عفاف و غیرت از ترور جسم انسان بدتر است.

حجت الاسلام کارگر گفت: ما یادمان نرفته که چگونه در کشور نیروی انتظامی را ضعیف کردند که امروز جرأت تذکر ندارد. ما یادمان نرفته که نوجوان بسیجی با زن خبرنگار مکشفه مصاحبه نکرد اما امروز سفیر کشور با خبرنگار نیمه برهنه مصاحبه می‌کند. ما وصیت نامه شهدا نسبت به عفاف و حجاب رو فراموش نمی‌کنیم که هنوز از معبر شهادت برای کشور هزینه می‌شود، ما دست‌های جنایتکار صهیونیست یهودی را در بیمارستان شفا می‌بینیم که چگونه زنان را در جلوی چشمان مردان و فرزندان می کشند

امام جمعه خارگ در پایان خاطر نشان کرد: چهارمین جنگ بر علیه ملت ایران بعد از جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی، جنگ فرهنگی است که امروز اوج گرفته است. انتظار از دولت و مجلس و قوه قضائیه داریم شجاعانه در حوزه سلبی و ایجابی ورود پیدا کنند و در کنار مردم در این جنگ فرهنگی کمک کنند

کد خبر 6064701

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ۵ منطقه صومعه‌سرا
  • رژیم صهیونیستی را برای نابودی اسلام درمنطقه ایجاد کرده اند
  • جنگ فرهنگی علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • جنگ فرهنگی بر علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • دیدار زیاد النخاله با امام خامنه‌ای
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • آمار جرائم و تخلفات در خراسان جنوبی پایین است
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه بیشتر مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد