Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@21:54:19 GMT

خوردن غذای سالم مهمتر از کاهش وزن است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۹۵۵۲

خوردن غذای سالم مهمتر از کاهش وزن است

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد اگر افراد از مواد غذایی سالم استفاده کنند، خطر ابتلا به مشکلات افزایش وزن نیز در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش وزن با هدف زندگی سالم برای بسیاری از افراد کار دشواری است. عوامل خارجی مانند ژنتیک، استفاده از داروهای خاص، محدودیت‌های زمانی و مالی که تحت کنترل ما نیست، می‌تواند این کار را سخت‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از محققان سوئدی اطلاعات پزشکی مربوط به حدود ۷۹ هزار فرد بزرگسال را که در طول ۲۱ سال جمع‌آوری شده بود، بررسی کردند. این افراد باید به ۳۵۰ سوال که حداقل ۹۶ مورد آن‌ها در مورد مواد غذایی بود، پاسخ دادند. نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که بدون در نظر گرفتن موضوع کاهش یا افزایش وزن، میزان مرگ و میر در بین افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی کردند، کمتر بود؛ رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از غلات کامل، میوه، سبزیجات، ماهی و روغن زیتون است.

به گفته پژوهشگران با وجود اینکه در این مطالعه وزن افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی نمی‌کنند، طبیعی بود، اما میزان مرگ و میر در بین این گروه افزایش پیدا کرد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد پیروی کردن از رژیم‌های غذایی سالم مانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای به منظور پیشگیری از مرگ و میر افراد، مهم‌تر از جلوگیری از چاق شدن است.

بیماری قلبی عروقی، یکی از دلایل مرگ و میر در بین افراد چاق به شمار می‌رود که ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی مشترک بین وزن زیاد و بیماری قلبی باشد. بنابراین پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم برای از بین بردن بردن عوامل خطرآفرین چاقی موثر است. علاوه بر این پیروی کردن از رژیم غذایی شبه مدیترانه‌ای به بهبود عملکرد مغز و سلامت ذهنی کمک شایانی می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشر شده است.

کد خبر 449365

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رژیم غذایی مواد غذايي کاهش وزن کاهش وزن موثر سلامتی غذای سالم چاقی رژیم غذایی مدیترانه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رژیم غذایی مدیترانه ای مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، اگر به دنبال یک روش طبیعی و موثر برای رشد و حفظ سلامت موهای خود هستید، اسفناج را فراموش نکنید. اسفناج یک سبزی برگ سبز سرشار از مواد مغذی مانند آهن، پروتئین، ویتامین های A و C و دیگر مواد معدنی است که قادرند به حفظ سلامت مو کمک کنند، موجب رشد موها می شوند و موهایی پرپشت و سالم را برای شما به ارمغان می آورند. در ادامه قصد داریم نگاهی دقیق تر به فواید بی شمار این سبزی شگفت انگیز برای مو بیندازیم. با ما همراه باشید.

۱- حاوی آهن فراوان
اسفناج سرشار از آهن است و از این طریق به اکسیژن رسانی مناسب فولیکول های مو و رشد موهای سالم کمک کرده و از ریزش موی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می کند.

۲- سرشار از فولات
فولات یک فرم طبیعی ویتامین B۹ است که برای تقسیم سلولی مفید است. اسفناج به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی فولات به تقسیم سلولی سلول های تشکیل دهنده فولیکول های مو کمک می کند. توجه داشته باشید که کمبود فولات می تواند به کندی رشد و نازک شدن موها منجر شود.

۳- حاوی ویتامین A
اسفناج حاوی سطوح بالایی از ویتامین A است که به تولید سبوم کمک می کند. همان روغن طبیعی که پوست سر را مرطوب کرده و موهایی سالم برای شما به ارمغان می آورد.

۴- سرشار از ویتامین C
ویتامین C برای تولید کلاژن، یک جزء کلیدی که به حفظ ساختار مو کمک می کند، ضروری است. این ویتامین همچنین به جذب آهن و در نتیجه رشد موهای سالم کمک می کند.

۵- سرشار از آنتی اکسیدان
اسفناج مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از فولیکول های مو و پوست سر در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

۶- رطوبت رسانی
محتوای بالای آب موجود در اسفناج به هیدراته نگه داشتن پوست سر، جلوگیری از خشکی و ایجاد محیطی سالم برای رشد مو کمک می کند.

۷- تقویت گردش خون
مواد مغذی موجود در اسفناج با بهبود گردش خون در پوست سر به تغذیه فولیکول های موها و رشد مطلوب آنها کمک می کند.

بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست

نحوه استفاده از اسفناج برای تقویت رشد موها

۱- ماسک موی اسفناج
اسفناج تازه را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و آن را به صورت پوره درآورید. موهایتان را به آرامی با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهایتان را با آب سرد بشویید. این ماسک به تغذیه پوست سر و تقویت رشد موها کمک می کند.

۲- نوشیدن آب اسفناج
ابتدا اسفناج ها را چندین مرتبه بشویید تا تمام آلودگی های آن خارج شوند. سپس با استفاده از آبمیوه گیری آب برگ های آن را بگیرید. نوشیدن منظم آب اسفناج می تواند مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد موهای سالم مانند فولات و ویتامین های A و C را برای بدن شما فراهم کند.

۳- ماسک موی اسفناج و ماست
پوره اسفناج را با مقداری ماست ساده مخلوط کرده و از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید. این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را به طور کامل آبکشی نمایید. ترکیب اسفناج و ماست می تواند به تقویت تارهای مو و افزایش رشد آنها کمک کند.

۴- ماساژ پوست سر با اسفناج و روغن نارگیل
پوره اسفناج را با مقدار کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن برای ماساژ دادن پوست سر خود استفاده کنید. ترکیب این دو ماده می تواند به بهبود گردش خون و رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو کمک کند.

۵- ماسک موی اسفناج و تخم مرغ
پوره اسفناج را با یک عدد تخم مرغ بخوبی مخلوط کرده و یک ماسک موی غنی از پروتئین بسازید. این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه در همین حالت بماند. سپس موهایتان را به کمک یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک به تغذیه و رشد موها کمک می کند.

عوارض مصرف اسفناج
عوارض جانبی اسفناج برای موها معمولا نادر است. اما برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک نسبت به اسفناج را تجربه کنند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد اسفناج یا استفاده موضعی از آن در مقادیر زیاد می تواند به رسوب موادی همچون اگزالات در کلیه و در نتیجه بروز سنگ کلیه منجر شود. توصیه می کنیم از این سبزی تنها در حد اعتدال استفاده کنید و در صورت وجود هر گونه نگرانی در خصوص مصرف آن با یک فرد متخصص مشورت کنید.

کد خبر 846836 برچسب‌ها خبر مهم مو تغذیه

دیگر خبرها

  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید