Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد سازمان در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ۶ ماه نخست سال، توزیع ۱۶ هزار ماسک برای بیمارستان‌ها و ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ ماسک در بین مردم نیازمند بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها و ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بین مردم نیازمند از دیگر اقدامات موثر برای پیشگیری از شیوع کرونا از محل موقوفات استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ۸۰۰ گان و ۲ هزار دستکش مخصوص، برای بیمارستان‌ها با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان تهیه شده است.

حجت الاسلام زین العابدینی از توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم برای بیمارستان‌ها و ۸۰۰ پرس بین مردم و ۴۰۰ پرس میان‌وعده خبر داد و اعلام کرد: ۱۲ هزار و ۳۸۰ بسته جیره غذایی خشک ایرانی، با ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان، در سه مرحله تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان مشاغل ناشی از کرونا با هماهنگی دستگاه‌های متولی توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مهرتحصیلی افزود: با شروع سال تحصیلی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار با ارزش هر بسته ۱۴۰ هزار تومان و با رعایت الگوی ایرانی و اسلامی تهیه و با کمک هزینه تحصیلی بین نیازمندان تقسیم شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: غبارروبی بِقاع متبرکه بدون حضور افراد، اجرای طرح احسان ماندگار یا توزیع بسته های حمایتی ویژه خانواده‌های نیازمند، تکریم از خادمان سلامت و نشست‌های تخصصی وقف از دیگر برنامه های اوقاف در هفته وقف است.

حجت الاسلام زین العابدینی اضافه کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته با عنوان سنت حسنه وقف است و دنبال این نیستیم که به نام اداره اوقاف ثبت کنیم.

وی با بیان عملکرد یکساله اداره اوقاف گفت: در حوزه نیت‌های اجتماعی در یکساله گذشته ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تهیه دارو و درمان، ترمیم و مرمت تعدادی از مدارس استان با هماهنگی آموزش و پرورش، از محل موقوفات هزینه شده است.

به گفته وی در حوزه نیات خیریه بالغ بر پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در خصوص نیات مذهبی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در خصوص نیات مساجد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۹ میلیارد تومان در راستای نیت واقفان هزینه شده است خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات انجام شده اداره اوقاف، عام المنفعه بوده و البته کار اصلی را واقفان انجام دادند که سرمایه خود را صرف امور خیریه کردند.

حجت الاسلام زین العابدینی عنوان کرد: از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۲۳ موقوفه جدید ثبت شده که هفت مورد آن مربوط به سال جاری است.

وی از اجرای طرح وقف مشارکتی خبر داد و گفت: تمامی خیرین جامعه می‌توانند در طرح‌های تعریف شده اداره اوقاف استان شرکت کنند و در آن سهیم باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه هر سال با برگزاری برنامه‌ای از خادمان وقف، مستاجران خوش حساب، هیات‌های امنا و دیگر فعالان قدردانی می‌شود، اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط ویژه کرونا همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس به صورت کشوری از این افراد تجلیل می‌شود. 

حجت الاسلام زین العابدینی اظهار کرد: واقفان می توانند در انجام امور موقوفه خود متولی تعیین کنند و در صورت نداشتن متولی اداره اوقاف این کار را بر عهده می‌گیرد.

وی یادآور شد: مراسم تجلیل از نخبگان علمی کشور از دیگر برنامه های عملی در دهه وقف از محل موقوفه مرحوم البرز است که همه ساله از نخبگان علمی کشور اعم از دانشگاهی و حوزوی براساس نیت واقف تجلیل که با رتبه بندی از ۶۰ تا ۲۵ میلیون تومان به نفرات برگزیده اول تا سوم اهدا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: بنیاد علمی مرحوم البرز با هماهنگی دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش، در سال جدید با افزوده شدن دانش آموزان نخبه به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در سطح کشور برگزار می‌کند.

حجت الاسلام زین العابدینی از احداث سرای سالمندان در منطقه پردیس همدان خبر داد که مرحوم سوداگر ملک خود را به این منظور وقف کرده است.

در این نشست از نخستین وقف نامه مصور استان همدان رونمایی شد.

مهندس کودری فعال عرصه وقف که طراحی این وقف‌نامه مصور را برعهده داشته، با بیان اینکه این وقف نامه مصور با تکنیک راپید یا نقطه نگاری ایجاد شده، افزود: موقوفه بهاالملک از بزرگترین واقفان همدان در آن معرفی شده است.

در این وقف نامه مصور علی‌رضا قره گوزلو از واقفان همدان به تصویر کشیده شده که در آمد موقوفه او برای درمان و داروی رایگان مردم ۳۲ روستای استان هزینه می‌شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا ماسک همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا ماسک همدان سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا ماسک همدان اخبار کنکور زین العابدینی بیمارستان ها میلیون تومان اداره اوقاف حجت الاسلام ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدمجتبی حسینی در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولدسازی روستاها اظهار داشت: در استان سه منبع درآمدی داریم که یکی از محورهای مهم آن کشاورزی است به طوری که نزدیک به ۳۰ درصد اقتصاد استان را در بر می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نام‌گذاری اقتصادی سال از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این مهم دارد، افزود: یکی از راه‌های برون رفت از قتصاد دولتی و در هم تنیده موجود، مردمی سازی است به نحوی که تصدی گریی مردم در امور اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه گفت: ابتدای فروردین ماه، با ۳۵ مجموعه خصوصی و دولتی که تاثیر مستقیم در اقتصاد استان دارند جلسه هم فکری و هم اندیشی برگزار و ماموریت‌های تحقق شعار سال به بخش های مربوطه واگذار شد.

حسینی با اشاره به اینکه امروز بین ۳۵ پروژه‌ای که در راستای تحقق شعار سال تعریف شده، جهاد کشاورزی اولین دستگاهی است که در این مهم اقدامات لازم را انجام داده است، بیان کرد: چهار محور همچون توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی همچنین توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی از اهداف این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه این رویکرد، یک نگاه عملیاتی و علمی است، عنوان کرد: از سوی دیگر برون سپاری بخشی از وضعیت موجود حائز اهمیت است که یکی  راه‌های چابک سازی در دولت محسوب می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد استان در سازمان جهاد و با کمک تصمیم سازان جهاد اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان به عنوان اولین استانی که دست به این اقدام مهم زده  تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود