Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با ورود مهمان ناخوانده" کرونا" به کشورمان، یکسالی می‌شود که ۸۰ درصد جامعه با مشکلات معیشتی مواجه شده اند. در حدی که بسیاری از مردم قادر به برطرف کردن نیاز‌های اولیه خود نیستند. در این میان قیمت دلار، مسکن و طلا روز به روز در حال افزایش است و فعلا سدی هم جلودار آن ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار به جایی رسیده که کمک‌های دولتمردان به مردم هم آنقدری نیست که به چشم آید، از این رو مردم سعی می‌کنند به هر طریقی شده دردی از زندگی خود را دوا کنند. طی این یکسالی که دلار در حال صعود بود، بانک مرکزی برای جلوگیری از رانت و جمع کردن بازار غیر رسمی فروش ۲۲۰۰ دلار توسط صرافی‌ها ( ظرفیت ارزی سالانه‌ای که برای هر نفر در نظر گرفته شده) را با کارت ملی را ممنوع کرد.

اما؛ حدود یک ماه از آزاد شدن خرید ۲۲۰۰ دلار با کارت ملی توسط افراد عامه می‌گذرد؛ یعنی هر فرد می‌تواند به صرافی‌های معتبر مراجعه کرده و ۲۲۰۰ دلار با نرخ ۳۰ هزار تومان دریافت کند.

بیشتربخوانید:

تصمیمات جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز 

از این رو حدود یک هفته است، تعداد مردمی که به صرافی‌های جهت خرید ۲۲۰۰ دلار با کارت ملی مراجعه می‌کنند در حال افزایش است. این افزایش جمعیت در حدی است که اگر از کنار صرافی‌ها رد شوید، متوجه حضور جمعیت در درب ورودی صرافی‌ها می‌شوید. همین امر موجب افزایش قیمت دلار می‌شود. می‌گویید چگونه؟

این افراد ۲۲۰۰ دلار با کارت ملی خود از صرافی‌ها با نرخ (۳۰ هزار تومان) خریداری می‌کنند و در نهایت با مراجعه به بازار‌های غیر رسمی و دلالان، دلار‌های خود را با نرخ ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان میفروشند.

حال تصور کنید زمانی که هر فرد بتواند ۲۲۰۰ دلار دریافت کند، برای خرید به صرافی‌ها هجوم می‌آورند، تقاضا افزایش پیدا می‌کند. قیمت دلار به مراتب بالا می رود.

تصور کنید هر فرد برای خرید ۲۲۰۰ دلار با نرخ ۳۱ هزار تومان باید ۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزا تومان به صرافی بپردازد. دلار خود را دریافت می‌کند و در بازار غیر رسمی به دلال ۳۳ هزار تومان می‌فروشد. در نتیجه می‌تواند این ۲۲۰۰ دلار را قیمت ۷۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بفروشد و در یک روز حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان  سود کند. این امر در زمانی که مردم محتاج نان شب خود هستند.

این وضعیت مردم عادی در جامعه بود، اما برخی از افراد (دلال) هم زرنگ‌تر از این حرفا هستند؛ به این صورت که کارت ملی ساده لوحانی را دریافت می‌کنند و ارز ۲۲۰۰ تومانی دریافت کرده و در بازار غیر رسمی می‌فروشند. با این تفاوت که مردم عادی در سال یک بار می‌توانند ۴ میلیون سود کنند، اما دلالان شاید روزی ۴ میلیون سود!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید دلار بانک مرکزی صرافی ها ۲۲۰۰ دلار کارت ملی هزار تومان ۴ میلیون صرافی ها غیر رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

به گزارش جام جم آنلاین، سردار وحید مجید در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

وی ادامه داد : با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال  ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی پرونده‌شان به مرجع قضایی ارجاع شده است.

مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود : برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است. تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچگونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، گفت: یکی از شگردهای این افراد واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته است.

رئیس پلیس فتای فراجا خاطرنشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع می‌کنند،  لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • پشت‌پرده حمایت تاریخی و بی‌چون‌وچرای آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • پشت‌پرده حمایت بی‌چون‌وچرای تاریخی آمریکا از رژیم صهیونیستی
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط