Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانی با تاکید بر ضرورت توجه به توجیه اقتصادی پروژه های سرمایه گذاری، گفت: سرمایه گذاری، حمایت، معافیت و بخشودگی مهم ترین شاخص ها در تحقق جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی جهانی» امروز(24 مهر) درجلسه ویدئو کنفرانس مشترک شواری گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: جهش تولید تنها با سه شاخص سرمایه گذاری، حمایت و معافیت تهسیلات و بخشودگی می تواند، محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان با اشاره به اینکه حدود 90 درصد منابع سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه جاری پرداخت می شود، افزود: برای بهبود شرایط لازم است به توجیه اقتصادی پروژه های سرمایه گذاری توجه جدی شود.

 

وی افزود: اولین شاخص بیمه ای ما این است که پوشش بیمه ای استان در حوزه کارگران ساختمانی پنج هزار نفر است در حالی که نیاز استان 80 هزار نفر است.

 

جهانی بیان کرد: در حوزه قالیبافان چهار هزار پوشش بیمه ای شهری داریم در حالی که نیاز استان 30 هزار نفر است.

 

این مقام مسئول افزود: ضریب وابستگی بین کارگران و شاغلان در استان چهار به یک است که به ازای هر چهار نفر شاغل یک نفر مستمری بگیر و باز نشسته وجود دارد.

 

وی  با بیان اینکه پوشش اشتغال در استان لرستان 86 درصد در حوزه تامین اجتماعی است، ادامه داد: پیشنهاد می شود در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اشتغال کنترل شده و در این عرصه نظارت جدی صورت گیرد و انحرافات اشتغال و سرمایه گذاری کالا بررسی سنجش شود.

 

جهانی ابراز کرد: سال های 97، 98 و 99 سال های با اوج بحران در استان بودند، افزود: غریب سه تا 10 درصد متغیر رشد اشتغال بیمه شدگان را داشته ایم.

 

وی ادامه داد: امسال توسط سازمان تامین اجتماعی 60 میلیون تومان اعتبار در قالب بیمه بیکاری به 14 هزار نفر بیکار در 11 گروه متاثر از بیماری کرونا پرداخت شده است.

 

جهانی افزود: پیشنهاد می شود در شرایط موجود طرح بخششودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان مصوب و ابلاغ شود.

 

وی با بیان اینکه کارفرمایان استان لرستان قریب 800 میلیارد تومان بدهی معوق دارند، اذعان داشت: تقریک یک چهارم این بدهی متعلق به شهرداری های استان است.

 

جهانی اظهار داشت: طرح معافیت بیمه ای برای  20 هزار راننده درون شهری و برون شهری که هنوز پوشش بیمه ای ندارد از موضوع های است که مورد توجه است.

 

وی تصریح کرد: 10 شرکت و کارخانه مهم استان که بیش از 200 نفر کارگر دارند در شرایطی هستند که امکان پرداخت حق بیمه های جاری خود را ندارند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: نیاز است که برای این واحد های تولیدی استان برنامه ریزی جدی انجام شود و برای حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال جدید معافیت های در نظر گرفته شود.

 

جهانی افزود: در بند واو برنامه تبصره پنج برنامه بودجه، تهاتر بدهی ها در حوزه سازمان تامین اجتماعی عملیاتی نشده است و نیاز است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید تامین اجتماعی اشتغال تامین اجتماعی سرمایه گذاری هزار نفر بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و این امر با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر اظهار کرد: تلاش در جهت تأمین معیشت خانواده‌، مانند جهاد در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه کار، بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند، افزود: کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکه به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مرتضوی بیان کرد: امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.

وی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و توجه به جهش تولید با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت کارگران عنوان کرد و افزود: همه این موارد با سرپنجه تدبیر و تخصص نخبگان کارگری محقق شده است.

مرتضوی با اشاره به معرفی منتخبان کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان گفت: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید به‌خوبی دنبال شود.

وی برگزیدگان جشنواره امتنان را سفیران جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید خطاب قرار داد و تأکید کرد: کارگران نمونه در حوزه‌های فولاد، انرژی، معادن، پزشکی و کشاورزی، باید راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شد که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شده است.

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه مسکن کارگران هم می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری بود.

کد خبر 747832

دیگر خبرها

  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان