Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان گفت: در موج جدید کرونا بیش از ۲۳۰نفر طلبه اعلام آمادگی کردند که حدود ۷۰ نفر از آن‌ها تاکنون آموزش‌های لازم را دیده‌اند و پس از آزمونی‌که از آن‌ها گرفته شد به نفرات برتر به صورت عملی آموزش‌ داد شد - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا کیانی در نشست صمیمانه اصحاب رسانه و مسئولان بسیج اقشار اظهار داشت: سازمان بسیج متشکل از بیش از 120 حوزه مقاومت بسیج در استان اصفهان که بالغ بر 97درصد از جامعه هدف خود را تحت نظر بسیج طلاب و روحانیون قرار داده است و این امر نشان دهنده دغدغه طلبیون و روحانیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ارتباط بسیج و جامعه روحانیون گفت: ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت روحانیون برای حضور در بدنه بسیج بهره ببریم که این امر به خوبی درحال انجام شدن است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان تصریح کرد: در بدو آغاز بحران کرونا سازمان بسیج طلاب با تشکیل قرارگاه زیستی و بهداشتی با تقسیم اصفهان به 6 منطقه درکنار شهرستان‌های تابع، حدود 2 هزار نفر بسیجی خواهر و برادر را در گروه‌های جهادی آماده فعالیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به جلساتی که با دانشگاه علوم پزشکی درخصوص تسهیل در امر کمک‌رسانی مراکز درمانی با استفاده از نیروی انسانی انجام دادیم از ابتدای بحران حضور طلبه‌های خواهر و برادر در بیمارستان‌ها انجام گرفت.

حجت الاسلام کیانی افزود: بیش از 500 نفر طلبه خواهر و برادر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور پیدا کردند که درجهت روحیه بخشی به بیماران و ترغیب به موارد معنوی، فعالیت‌های خدماتی را در بیمارستان‌ها به عهده داشتند.

وی گفت: همچنین در موج جدید کرونا بیش از 230نفر طلبه اعلام آمادگی کردند که حدود 70 نفر از آن‌ها تاکنون آموزش‌های لازم را دیده‌اند و پس از آزمونی که از آن‌ها گرفته شد به نفرات برتر به صورت عملی آموزش‌ داد شد تا به خدمت‌رسانی‌های پزشکی در بیمارستان‌ها مشغول شوند که درحال حاضر این امر میسر شده است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان اظهار داشت: در مدتی که گذشت راه‌اندازی کارگاه‌های کمبود ماسک را در برداشتیم. حدود 80کارگاه ماسک خانگی توسط پایگاه‌های طلاب راه‌اندازی شد و داوطلبان درجهت تامین ماسک و پوشش‌های بهداشتی مشغول تولید و خدمت‌رسانی شدند.

وی افزود: در ابتدای شیوع کرونا، مردم آموزش‌های لازم در این خصوص را ندیده بودند، بنابراین بسیج طلاب و روحانیون متولی این امر شد و برای آموزش مردم از محله به محله درب منازل مردم می‌رفت و مسائل بهداشتی را آموزش می‌دادند.

آموزش نیروهای تخصصی برای مقابله با کرونا

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: سازمان بسیج پزشکی از سازمان‌های تخصصی بسیج هست که از سال 1376 در کشور و در سال 1379 در استان اصفهان تشکیل شد که 20سال است بسیج پزشکان اصفهان منشا خدمت‌رسانی بوده است.

مجتبی کرباسی بیان کرد: این سازمان خدمت‌رسان بسیج جامعه آماری بیش از 8 هزار عضو را در خود جای داده است که این تعداد نیمی از جامعه پزشکان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در این سازمان دومحور فعالیت مهم داریم که خدمت‌رسانی به مردم و روحیه دادن به آن‌ها از اولین محور و آموزش نیروی داوطلب خدماتی از محور دوم فعالیت‌ها بوده که سبب تقویت افزایی بیشتری در این باب می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سیستم آموزش و بهداشت و درمان رسمی ما بر تامین نیروی تخصصی برای مراکز درمانی است تا با ویروس کرونا مقابله نمایند و همچنین نهادهای دیگری که مشغول خدمت رسانی بودند جهت پوشش شیفت‌های مورد نیاز در مراکز درمانی همکاری کردند.

فعالیت جهادگران بسیجی استان مرکزی در مناطق محروم به روایت تصاویربلوار عمار یاسر قم به آزادراه امیرکبیر متصل می‌شود/واگذاری پروژه‌های اولویت‌دار به بسیج سازندگیلیگ برتر کشتی فرنگی| پیروزی بازار بزرگ مقابل تیم شهدای مقاومت بسیج قم

وی اظهار داشت: از دیگر فعالیت‌های ما نقاهتگاه شهر ابریشم بود که به صورت عملی بیماران را پذیرش می‌کرد تا با طی کردن دوران نقاهت خود ترخیص شوند به علاوه درحال حاضر نیز با اوج گرفتن موج جدید ویروس کرونا که مراکز درمانی پاسخگوی سیل بیماران نیستند، بسیج درحال تامین نیروی درمانی و پیشگیری از سرریز شدن بیماران در مراکز درمانی است.

کرباسی گفت:  ما در مدیریت مرکز تلفنی 3113اصفهان برای تامین نیروهای داوطلب و ارائه خدمات، مشارکت داشتیم. لازم به ذکر است که این سامانه از مراجعه حضوری بیماران مشکوک به کرونا جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی همگام با سایر بسیج اقشار در کمک مومنانه نیز به شکل کمک‌های نقدی مشارکت کرد که این کمک‌ها به صورت مستمر به مردم ارائه می‌شد هرچند که باید درنظر داشت، خدمات پزشکان خود مصداق بارز کمک مومنانه است.

انتهای پیام/‌174/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج طلاب و روحانیون بیمارستان ها استان اصفهان مراکز درمانی سازمان بسیج مسئول بسیج بسیج جامعه خدمت رسانی موج جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه