Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی از خرید ۳۳۲ تن زرشک تازه و خشک از کشاورزان استان خبر داد و گفت: به منظور حمایت کشاورزان و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر آنها محصولات امسال و سال گذشته به صورت توافقی خریداری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اواخر مهرماه که می‌رسد باغداران خراسان جنوبی هر روز روانه مزرعه می‌شوند تا دسترنج یک ساله خود را برداشت کند محصولی که یک سال در میان به بار می‌نشیند و خاستگاه جهانی‌اش در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرشک بی دانه که شهرت جهانی دارد اما در خاستگاه خود مظلوم واقع شده چرا که در جهان کمتر کسی آن را به نام و برند خراسان جنوبی می‌شناسد. 

برداشت این محصول کاری سخت است اما کشاورز همه تلاشش بر این است تا قبل از فصل سرما محصول خود را برداشت کند چرا که در سرمای هوا این محصول دچار خسارت و سرمازدگی می‌شود.

کشاورزان خراسان جنوبی امسال بیشتر ترجیح می‌دهند محصول خود را به صورت تازه به فروش برسانند چرا که زرشک‌های سال قبل به دلیل نبود و کمبود بارگاه و شیوع کرونا هنوز در انبارها باقی مانده و به فروش نرسیده است.

ظرفیت‌های صادراتی زرشک استان خراسان جنوبی در اتاق کشاورزی مجارستان معرفی شدپاسخ مسئولان به زرشک‌کاران: قیمت زرشک شناور استگلایه زرشک‌کاران استان خراسان جنوبی از پایین بودن قیمت محصول

البته این روزها سازمان تعاون روستایی کشاورزان را تنها نگذاشته و برای حمایت از آنها تاکنون بیش از 300 تن زرشک خشک و تازه را خریداری کرده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تا امروز 332 تن زرشک خشک و تازه از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است. 

ضیائیان احمدی با بیان اینکه از میزان زرشک 126 تن زرشک تازه و 206 تن زرشک خشک محصول سال گذشته است افزود: برای فروش زرشک تازه مشکلی نداریم و هرچه خریداری می‌شود برای فروش به مرکز کشور ارسال می‌شود. 

وی ادامه داد: زرشک تازه‌ای که از کشاورزان خریداری می‌شود بعد از فروش در تهران پس از کسر قیمت کارتن و هزینه و حمله نقل به حساب کشاورز واریز می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت زرشک تازه براساس کشش بازار تعین شده و شناور است افزود: هرچه می‌گذرد قیمت زرشک بیشتر می‌شود و با تعیین قیمت خاص برای زرشک تازه، به ضرر کشاورز می‌شود.

انتهای پیام /254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی زرشک تازه تن زرشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: برداشت محصول گندم در استان از مزارع شهرستان هندیجان آغاز شده است و در روز‌های آینده برداشت در شهرهای  شادگان و بندر ماهشهر شروع خواهد شد و به ترتیب در سایر شهر‌های استان ادامه پیدا می‌کند.

امید جهان نژادیان افزود: تاکنون بیش از ۲۳ هزار تن گندم از مزارع استان خوزستان به صورت تضمینی  خریداری شده است.

وی با اشاره به قیمت مصوب خرید تضمینی گندم بیان کرد: در سال جاری به ازای هر کیلو گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

۱۰۳ مرکز در استان خوزستان گندم کشاورزان را خریداری می‌کنند.

استان خوزستان ۲۰ درصد گندم استان را تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • «جنگ داخلی» صدرنشین تازه گیشه هالیوود شد
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • تسویه ۱۰۰ درصدی مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • پرداخت بیش از ۲میلیارد تومان از مطالبات زرشک کاران سربیشه
  • بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی دارای سه فرزند و بیشتر
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌ روغنی از کشاورزان مهرانی
  • خریداری ۱۰۰ تن دانه‌های روغنی از کشاورزان مهرانی
  • برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان